• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat na volledige behandeling?

lolwash

Detailing addict
5 feb 2015
75
55
Beste cleaners:p,

Ik heb een tijdje terug mijn auto onder handen genomen en een 'volledige' behandeling gegeven. Klei, gepolijst en vervolgens gevoed en gewaxt met Collinite Liquid Insulator Wax.
Indien ik de wagen opnieuw wil 'opglanzen' , wat kan ik het beste doen? Opnieuw gewoon machinaal met voeding(white diamond) en dan wax of moet er van te voren behandeld worden met polijst(monello mezzo, ... )?

Alvast bedankt!:cool:
 
Op het moment dat je machinaal White Diamond wil gebruiken zou ik ook zeker kleien van te voren.
Dus wassen ,clayen ,cleanen en waxen.
 
Als je goed polijst, voegt een glaze weinig toe. Ja, het maakt de lak iets dieper van kleur, ook na het polijsten, dat heb ik zelf ervaren/
Maar zonder glaze blijft de wax wat langer zitten, en dat is met deze maanden wel erg fijn natuurlijk!
 
Ik heb tot nu toe nog nooit een bewijs van deze stelling kunnen vinden. Wel beredeneringen maar geen bewijs.

Voor een wax heb ik ook geen idee wat het beste of slechtste is, je zou namelijk ook kunnen beredeneren dat kleien en cleanen (met white diamond) weer een schonere ondergrond geeft tov over de oude waxlaag waxen. Dus dat zou dan weer de standtijd en glans ten goede komen.

Had er niet aan gedacht, maar had best de motorkap van mijn Nissan in vieren kunnen delen met half Black Hole en half niet en dan pas de 50/50 vitreo en ibrido erop..
 
Als je goed polijst, voegt een glaze weinig toe. Ja, het maakt de lak iets dieper van kleur, ook na het polijsten, dat heb ik zelf ervaren/
Maar zonder glaze blijft de wax wat langer zitten, en dat is met deze maanden wel erg fijn natuurlijk!

Ik moet nog steeds een lak tegenkomen waar een glaze of olierijke wax een indrukwekkend verschil maakt na een goede polijstbeurt. Een wax OVER een glaze aanbrengen zou in de theorie, dus de theorie van het aanbrengen op brandschone lak of over oliën, de standtijd iets moeten verkorten. Echter is mijn idee dat dit minimaal zal zijn en niet een verschil van weken/maanden zou opleveren.

@lolwash - Hoe lang is het geleden dat je de behandeling hebt gegeven? Lang genoeg om aan te nemen dat de Collinite 845 zijn werking heeft verloren?

Hoe dan ook, als je weer even fris en fruitig wilt beginnen, dan kan je inderdaad kleien en met een licht polijstmiddel alles polijsten. (Hardere lakken kunnen om een medium-polijstmiddel vragen)

Een lichtere aanpak zou zijn om met een cleaner (in jouw geval een glaze met cleaners, White Diamond) de boel behandelen en vervolgens opnieuw kleien. Kleien is een optie die ik je wel aanraad als de laatste kleibeurt al lang geleden is, maar ikzelf zou de kans op een beetje swirls/defecten voor lief nemen om de winter door te komen en bij de ZomerPrep de boel weer lekker aanpakken.



Greetz
 
Ik moet nog steeds een lak tegenkomen waar een glaze of olierijke wax een indrukwekkend verschil maakt na een goede polijstbeurt. Een wax OVER een glaze aanbrengen zou in de theorie, dus de theorie van het aanbrengen op brandschone lak of over oliën, de standtijd iets moeten verkorten. Echter is mijn idee dat dit minimaal zal zijn en niet een verschil van weken/maanden zou opleveren.

@lolwash - Hoe lang is het geleden dat je de behandeling hebt gegeven? Lang genoeg om aan te nemen dat de Collinite 845 zijn werking heeft verloren?

Hoe dan ook, als je weer even fris en fruitig wilt beginnen, dan kan je inderdaad kleien en met een licht polijstmiddel alles polijsten. (Hardere lakken kunnen om een medium-polijstmiddel vragen)

Een lichtere aanpak zou zijn om met een cleaner (in jouw geval een glaze met cleaners, White Diamond) de boel behandelen en vervolgens opnieuw kleien. Kleien is een optie die ik je wel aanraad als de laatste kleibeurt al lang geleden is, maar ikzelf zou de kans op een beetje swirls/defecten voor lief nemen om de winter door te komen en bij de ZomerPrep de boel weer lekker aanpakken.



Greetz
Ik heb de vorige keer Soft99 Fusso. Over black hole gedaan.
Beading en standtijd was om te janken
 
Ik heb de vorige keer Soft99 Fusso. Over black hole gedaan.
Beading en standtijd was om te janken
emoji58.png

Heeft de Fusso niet sealant-eigenschappen? Een sealant is een LSP die nóg meer om een brandschone lak vraagt.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Er staat mij wel iets van bij. Fusso zelf is een prima wax, van wat ik begreep en de Black Hole is een prima glaze. Als beide ineens 3x ruk zijn, zal de combi wel slecht zijn, denk ik. :p

Wel zonde trouwens, als je een goede beurt aan je auto geeft en als laatste lekker de LSP aanbengt, blijkt de combi van voeding en LSP ineens naadtje. xD
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dankjewel voor de reacties!
De wax is in nog maar pas in augustus aangebracht, een half jaar geleden.
Zoals in hoor, ik zie wel wat waskrasjes maar niet overmatig. Ga ik de white diamond gebruiken in combinatie met de collinite om hem te onderhouden binnenkort.
Thx!
 
Goede keuze. Na 6 maanden zal de Collinite ook wel op zijn. Nu gewoon even wassen, kleien, white diamond, collinite en van het voorjaar weer wat uitgebreider.