• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat vragen over de Universal Padwasher. Met foto's.

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.989
193
47
Den Haag
Voor het eerst de Universal Padwasher gebruikt, maar heb er toch wat vragen over...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Vóór
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik heb de padwasher gevuld conform de gebruiksaanwijzing, gritguard naar beneden duwen en het water aangevuld tot net er boven.

- Moet ik het 'bolletje' nou wel of niet gebruiken tijdens het reinigen? In de gebruiksaanwijzing wordt deze gebruikt om de pad te drogen.
- Is het normaal dat de machine zo nat wordt?
- Hoeveel Snappy Clean moet erin? Ik hoorde Dibbuz zeggen een half zakje, maar ik weet het niet meer zeker...
- Is er een bepaalde methode om de pad te reinigen? Pompen, langzaam, snel draaien?

Ik heb wel gemerkt dat dit dé uitkomst is om de pads te reinigen. Ze krijgen minder op hun kl0te dan de pads in de wasmachine te gooien.

Voor de rest kan ik em iedereen echt aanraden :)^
 
eigenlijk wel intressante vragen.
ik vroeg me net het zelfde af, maar nooit echt aan gedacht om er een topic over te openen.

ik gebruik dat bolletje niet, zelfs niet voor het drogen.
ik laat meestal mijn machine gewoon op hoge toeren droog draaien in de padwasher, net onder het deksel.
ik vind persoonlijk ook dat er veel water overal heen vliegt.
 
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Bij het uitspoelen van een pad schoot deze ineens door de emmer. Blijkbaar was de lijm niet je van het kwaliteit.
Let wel, het is niet de klitteband van een pad, maar van de backingplate van de DAP.

Een tube Bisonkit heeft de 2 weer herenigd. :heart_eyes:

Geen idee hoe het komt, misschien té hard gedrukt, machine schuin gehouden, geen idee .... :weetniet
 
Sluit die binnencirkel dan niet juist aan tegen de machine dat het water overal rondvliegt? Heb er anders geen problemen mee met mijn selfmade padwasher :-b .

Snappy clean zakje doe ik er helemaal in, dacht dat dit zo moest :weetniet maar ik gooi het snappy clean-sopje niet weg, heb van ons madam 2 lege plastieken bussen van 5l. (waar ooit vloeibaar wasmiddel in zat) in beslag genomen en als mijn werk erop zit kap ik dat snappy-mengsel weer in die bussen en berg die mooi weg. Het zou immers te gek zijn om dat slechts lichtjes vervuilde sap weg te gooien. Heb het tot nu toe al drie keer gebruikt zonder problemen (toch Hollands bloed in de aderen :-b ) .
 
Zoals ik de padwasher gebruik; Vullen tot boven de gewone grit guard. 'Bolletje' erop en de D/A over het bolletje bewegen op stand 3, hooguit 4. Op deze manier maak je de pad schoon en pak je bij elke beweging nieuw water uit de padwasher waardoor de pad schoongespoeld wordt. Snappy clean of iets dergelijks gebruik ik niet, met lauwwarm water worden je pads ook schoon. Als je echt een zwaar verontreinigde pad hebt kun je de pad eventueel een spray geven van het meegeleverde flesje bij de padwasher.
In tegenstelling tot de rotary die je door zijn snelle rotatie stil kunt houden en toch echt schoon wordt werkt het voor mij beter als je de D/A machine echt zelf over het 'bolletje beweegt'.

Dat het water zo spat is normaal en heeft volgens mij te maken met de excentrische beweging van de machine.
 
minder drukken op de gritguard scheelt water opname en spetteren
je hoeft dus niet continue de griguard onder water te houden

het bolletje plaats je in het midden van de gritguard, is voor een betere reiniging van het midden van de pad.
ik beweeg de machine gewoon van links-rechts/boven-onder, op stand 2-3
net zoveel druk dat de pad
droogdraaien van de pad in de padwasher op stand 6, net boven de gritguard,gaat prima
 
nicknameless zei:
Bij het uitspoelen van een pad schoot deze ineens door de emmer. Blijkbaar was de lijm niet je van het kwaliteit.
Let wel, het is niet de klitteband van een pad, maar van de backingplate van de DAP.

Een tube Bisonkit heeft de 2 weer herenigd. :heart_eyes:

Geen idee hoe het komt, misschien té hard gedrukt, machine schuin gehouden, geen idee .... :weetniet

We hebben een zelfde geval hier gehad. Er lijkt iets te zijn waardoor hij los kan komen, de vraag staat uit bij de fabrikant. Misschien heeft het iets te maken met de snappy clean (dus schoonmaakmiddel) en veel water. Uiteraard mag het niet gebeuren, maar misschien heeft de fabrikant er iets aan.

Plate kan je ook bij ons omruilen voor een nieuwe natuurlijk (al denk ik dat de bison-truuk goed zal helpen).

Was in jouw geval de 'scheiding' van de twee keurig en netjes zonder lijmresten?