• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax- of polijstresidu op trims door dealer

MeanMachine

Detailing trainee
9 dec 2012
85
37
Een maand geleden heb ik mijn nieuwe wagen, een BMW 1-serie, in ontvangst genomen. De dealer heeft de beschermfolie verwijderd en de wagen gepoetst voor oplevering.

Twee dagen later merkte ik witte strepen op de rubbers o.a. onder de ramen. Vermoedelijk wax- of polijstresten? Ik heb Poorboy's APC&D 1:15 met een ValetPro borstel geprobeerd zonder resultaat. Veel geconcentreerder wil ik niet gaan omdat ik anders de rubbers ga aantasten met de Poorboy's APC&D denk ik.

Iemand een idee hoe ik deze strepen op een veilige manier kan verwijderen?

Strepen.jpg

Strepen%202.jpg
 
Als je al APC hebt gebruikt is het al ontvet
Gebruik een dressing die het mogelijk maakt om de achtergebleven vervuiling los te krijgen
Dan kan je daarna weer iets ontvettends gebruiken om de combinatie dressing / polijstmiddel te verwijderen
Zelf zou ik in dit geval Poorboys Natural Look gebruiken of zelfs een siliconenspray
 
Voordit gebruik ik de powerspons van de "action" 0.89€ voor een pak met 5 sponsjes. Staat ook ergens een stukje over op dit forum . Het zijn deze
9054444446edda71445fdc71f83a17c9.jpg
 
-1 voor de powerspons
Eerst zonder relatief geweld proberen
De kans bestaat dat je met schuren de toplaag beschadigd

Edit; Weinig gebruikt maar zeer effectief BlackWOW pre cleaner
 
RedCat heeft een punt, met een melaminespons haal ik de vlek er waarschijnlijk zo uit maar de kans dat ik de trims beschadig is vrij groot. Op harde plastic had ik een melaminespons gebruikt maar dit voelt rubber-achtig aan.
Zouden de strepen wax- of polijstresidu zijn?

@opelmark: correct... hadden ze bij de dealer nu toch maar de tijd genomen om het van de eerste keer goed te doen hé:|~*.
 
Een gewone, zachte, potloodgum wil ook wel eens helpen. Minder aggresief dan de eerder aangehaalde melamine-sponsjes.

En daarna in een dressing zetten. PB Natural Look vind ik nu niet de meest ideale voor de buitenzijde, ik gebruik die naar grote tevredenheid voor het interieur. Voor de trims aan de buitenkant zou ik een Autofinesse Revive durven aanraden.
 
Heb je al eens Citrus Power of iets in die aard geprobeerd? Daar heb ik 6mnd oude polijstresten mee weggekregen op mijn rubbers...
 
Ik had hetzelfde op een oude ford nadat ik deze gewaxt had, ook op de plastic trims. De action sponsjes hielpen niet echt. Maar zit nu al maanden een laag autofinesse revive op. En daarmee alle resten weg.
 
Nee, ik heb niet op de naam van het product gelet. Het was een product in een spuitbus (ontvetter?) dat ze met papieren doeken aanbrachten. Resulaat: trims vol met papierresten, maar dat heb ik eraf gewassen bij de volgende wasbeurt [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD].

Tegenwoordig moet alles snel-snel gebeuren hé.
 
Laatst bewerkt door een moderator: