• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax/sealant op ruiten mogelijk?

Twan2805

Detailing trainee
22 mei 2013
6
32
Dag allemaal,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om je ruiten in de was te zetten met een was zoals Natty's Paste Wax Blue of een sealant zoals de EXP van PB? Wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen wat de beste keuze is tussen die 2(indien mogelijk).

Alvast bedankt voor jullie suggesties.
 
Tuurlijk is dat mogelijk, maakt niet uit welke je er voor gebruikt. Op de voorruit zou ik het NIET doen overigens, dit geeft echt een enorme waas bij het wissen. Gebruik daarvoor Rain-X of iets van Pro vision e.d.
 
Ik doe het inderdaad op de zijruiten regelmatig, is makkelijk tegen vogelkak. Voor-en achterruit gaan in de RainX, met fatsoenlijke wissers streept dat absoluut niet.
 
Ik heb tijdens de Cquartz behandeling van mijn Passat 3c ook de ruiten gewoon meegedaan... zelfde effect als Rain-X, maar geen waas tijdens het wissen (wat je dan eigenlijk niet of nauwelijks hoeft te doen).
 
Als je de Rain-X opbrengt zoals het hoort, komt er geen waas ondanks de wisser bijna niet meer nodig zijn.
Althans nooit gezien en standtijd ook best lang (maar ik sta niet buiten)
Moet het nu opnieuw doen, werkt nu nog maar pas bij 70km/u en rijwind.

Doe er verder alle ramen mee het liefst, is best zuinig ook.
Wist niet zeker of je er ruiten ook mee kon doen met de wax maar altijd prettig om te weten ;)
 
Ik doe ook altijd mijn ramen onder de wax. Op de voorraam is het idd niet aan te raden gezien je geheid met regen lichte waas zal ontwikkelen en dit zal uitsmeren op je voorraam.

Op mijn achterruit heb ik er nooit last van, (kleinere arm, lichter gewicht).

Op al mijn zijruiten doe ik volop de wax zodat beading ook daarop zal plaats vinden.

Ik vind het vooral handig tijdens het rijden (opzij kijken wordt minder bellemerd doordat de druppels wegvliegen).

En aangezien mijn overige ramen volledig zwart getint zijn vind ik het de ramen een geniale shine geven en minder last van vocht vlekjes na regen oid (door de beading).
 
Bedankt voor jullie antwoorden. ff Rain-X aanschaffen voor de voorruit en ondertussen zijn de overige ruiten al voorzien een waslaag :)