Maandag 17 mei
Gisteren werd de auto al afgeleverd en ben ik 's-middags al begonnen aan het interieur. Dat was wel even schrikken toen ik de deuren opendeed.
De stofzuiger, APC en de shampooreller maar eens tevoorschijn gehaald en eerst maar eens goed gaan zuigen. Daarna de stoelen in de APC gezet en ingeborsteld met de paardenhaarborstel toen ik aan het stof van de deurpanelen begon schrok ik wel even wat er van de panelen afkwam. Dus ook maar meteen de deurpanelen ontvet met de APC.
Na het ontvetten de shamporeller erbij gepakt en de bestuurdersstoel de hoofdsteunen en de deurpanelen gedaan. Omdat de stoelen best vuil waren kon ik met het reservoir niet verder komen dus eerst de tank maar eens leeg gemaakt en een bakje koffie erbij genomen. Hierna Hierna de passagiersstoel gedaan en de achterbank moest blijven liggen tot vandaag.
Nog een 50/50 van de hoofdsteunen, links is helemaal schoon rechts moet nog gedaan worden
dinsdag 18 mei
Vandaag weer verder gegaan met deze fiesta om 09:30u stond Cruiser voor de deur om samen weer aan de slag te gaan. De vorige keer verliep de samenwerking erg prettig en was dus voor herhaling vatbaar. Eerst begonnen met de auto eens goed af te spoelen en te wassen. Daarna alle trims afgedaan met APC. Onder aan de deurpanelen zaten aardig wat teerspetters die er bijna niet afkwamen, maar voorzichtig met een beetje thinner verdwenen ze als sneeuw voor de zon. Hierna de auto nogmaals gewassen met de 2 emmer methode en daarna de hele auto geclayed.
Nog nooit heb ik zwarte APC gezien
Het Clayblokje na een halve motorkap
Hierna is Cruiser even naar huis gegaan om de kinderen op te vangen en ben ik even aan de gang gegaan met het verder reinigen van het interieur. Aangezien er van de deurpanelen al koffie afkwam zou dit voor de rest van het interieur ook wel zo wezen en dat was ook zo. Mijn MF doekje heb ik hierna ook maar weggegooid want die krijg ik nooit meer schoon. In de foto even een vergelijking tuusen een nieuw en een gebruikt doekje.
'S middags kwam Cruiser weer terug en zijn we begonnen met een testspot op de motorkap. We zijn begonnen met 1 keer wit en Mezzo en daarna groen met Finale, nog steeds waren er lichte swirls te zien dus besloten om 2 hits met wit en mezzo te doen en afwerken met groen en finale en daarna White diamond op zwart.
Cruiser aan het werk
ik zelf aan het werk
Op de bestuurdersdeur kwamen we wel hele rare krassen tegen. Met de DAP kregen we deze niet weg dus ben ik hier even overgestapt op de rotary. Hier heb ik gekozen voor 1 hit met oranje en SSR3 daarna 1 hit met wit en mezzo. Daarna nabewerkt met de DAP met wit en mezzo en groen met finale. De krassen waren nog niet helemaal weg maar wel voor 90% verbeterd. Op de achterbumper zaten ook een paar lelijke krassen en die zijn op dezelfde manier behandeld.
deur voor behandeling
deur na behandeling
achterbumper voor behandeling
achterbumper na behandeling
Als wax heb ik wederom gekozen voor de 1Z hardshine. Ik vind het een erg prettige wax om mee te werken, hij laat zich heel makkelijk op brengen is zeer zuinig in gebruik en laat zich net zo makkelijk uit poetsen als je hem maar niet te lang laat curen.
Wat laatste willekeurige na foto's. Helaas vergeten om van het interieur nog wat na foto's te maken.
En voor de fun nog wat reflectiefoto's
Gisteren werd de auto al afgeleverd en ben ik 's-middags al begonnen aan het interieur. Dat was wel even schrikken toen ik de deuren opendeed.
De stofzuiger, APC en de shampooreller maar eens tevoorschijn gehaald en eerst maar eens goed gaan zuigen. Daarna de stoelen in de APC gezet en ingeborsteld met de paardenhaarborstel toen ik aan het stof van de deurpanelen begon schrok ik wel even wat er van de panelen afkwam. Dus ook maar meteen de deurpanelen ontvet met de APC.
Na het ontvetten de shamporeller erbij gepakt en de bestuurdersstoel de hoofdsteunen en de deurpanelen gedaan. Omdat de stoelen best vuil waren kon ik met het reservoir niet verder komen dus eerst de tank maar eens leeg gemaakt en een bakje koffie erbij genomen. Hierna Hierna de passagiersstoel gedaan en de achterbank moest blijven liggen tot vandaag.
Nog een 50/50 van de hoofdsteunen, links is helemaal schoon rechts moet nog gedaan worden
dinsdag 18 mei
Vandaag weer verder gegaan met deze fiesta om 09:30u stond Cruiser voor de deur om samen weer aan de slag te gaan. De vorige keer verliep de samenwerking erg prettig en was dus voor herhaling vatbaar. Eerst begonnen met de auto eens goed af te spoelen en te wassen. Daarna alle trims afgedaan met APC. Onder aan de deurpanelen zaten aardig wat teerspetters die er bijna niet afkwamen, maar voorzichtig met een beetje thinner verdwenen ze als sneeuw voor de zon. Hierna de auto nogmaals gewassen met de 2 emmer methode en daarna de hele auto geclayed.
Nog nooit heb ik zwarte APC gezien
Het Clayblokje na een halve motorkap
Hierna is Cruiser even naar huis gegaan om de kinderen op te vangen en ben ik even aan de gang gegaan met het verder reinigen van het interieur. Aangezien er van de deurpanelen al koffie afkwam zou dit voor de rest van het interieur ook wel zo wezen en dat was ook zo. Mijn MF doekje heb ik hierna ook maar weggegooid want die krijg ik nooit meer schoon. In de foto even een vergelijking tuusen een nieuw en een gebruikt doekje.
'S middags kwam Cruiser weer terug en zijn we begonnen met een testspot op de motorkap. We zijn begonnen met 1 keer wit en Mezzo en daarna groen met Finale, nog steeds waren er lichte swirls te zien dus besloten om 2 hits met wit en mezzo te doen en afwerken met groen en finale en daarna White diamond op zwart.
Cruiser aan het werk
ik zelf aan het werk
Op de bestuurdersdeur kwamen we wel hele rare krassen tegen. Met de DAP kregen we deze niet weg dus ben ik hier even overgestapt op de rotary. Hier heb ik gekozen voor 1 hit met oranje en SSR3 daarna 1 hit met wit en mezzo. Daarna nabewerkt met de DAP met wit en mezzo en groen met finale. De krassen waren nog niet helemaal weg maar wel voor 90% verbeterd. Op de achterbumper zaten ook een paar lelijke krassen en die zijn op dezelfde manier behandeld.
deur voor behandeling
deur na behandeling
achterbumper voor behandeling
achterbumper na behandeling
Als wax heb ik wederom gekozen voor de 1Z hardshine. Ik vind het een erg prettige wax om mee te werken, hij laat zich heel makkelijk op brengen is zeer zuinig in gebruik en laat zich net zo makkelijk uit poetsen als je hem maar niet te lang laat curen.
Wat laatste willekeurige na foto's. Helaas vergeten om van het interieur nog wat na foto's te maken.
En voor de fun nog wat reflectiefoto's