• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WaxWizard: Ford Fiesta: erg smerig en veel foto's

WaxWizard

Detailing rookie
3 nov 2008
283
0
43
Maandag 17 mei
Gisteren werd de auto al afgeleverd en ben ik 's-middags al begonnen aan het interieur. Dat was wel even schrikken toen ik de deuren opendeed.

IMG_2711.jpg


IMG_2712.jpg


IMG_2713.jpg


IMG_2715.jpg


IMG_2716.jpg


De stofzuiger, APC en de shampooreller maar eens tevoorschijn gehaald en eerst maar eens goed gaan zuigen. Daarna de stoelen in de APC gezet en ingeborsteld met de paardenhaarborstel toen ik aan het stof van de deurpanelen begon schrok ik wel even wat er van de panelen afkwam. Dus ook maar meteen de deurpanelen ontvet met de APC.

IMG_2718.jpg


IMG_2719.jpg


Na het ontvetten de shamporeller erbij gepakt en de bestuurdersstoel de hoofdsteunen en de deurpanelen gedaan. Omdat de stoelen best vuil waren kon ik met het reservoir niet verder komen dus eerst de tank maar eens leeg gemaakt en een bakje koffie erbij genomen. Hierna Hierna de passagiersstoel gedaan en de achterbank moest blijven liggen tot vandaag.

IMG_2722.jpg


Nog een 50/50 van de hoofdsteunen, links is helemaal schoon rechts moet nog gedaan worden

IMG_2720.jpg



dinsdag 18 mei
Vandaag weer verder gegaan met deze fiesta om 09:30u stond Cruiser voor de deur om samen weer aan de slag te gaan. De vorige keer verliep de samenwerking erg prettig en was dus voor herhaling vatbaar. Eerst begonnen met de auto eens goed af te spoelen en te wassen. Daarna alle trims afgedaan met APC. Onder aan de deurpanelen zaten aardig wat teerspetters die er bijna niet afkwamen, maar voorzichtig met een beetje thinner verdwenen ze als sneeuw voor de zon. Hierna de auto nogmaals gewassen met de 2 emmer methode en daarna de hele auto geclayed.

IMG_2724.jpg


IMG_2725.jpg


IMG_2726.jpg


IMG_2727.jpg


IMG_2728.jpg


Nog nooit heb ik zwarte APC gezien
IMG_2729.jpg


IMG_2730.jpg


Het Clayblokje na een halve motorkap
IMG_2733.jpg


Hierna is Cruiser even naar huis gegaan om de kinderen op te vangen en ben ik even aan de gang gegaan met het verder reinigen van het interieur. Aangezien er van de deurpanelen al koffie afkwam zou dit voor de rest van het interieur ook wel zo wezen en dat was ook zo. Mijn MF doekje heb ik hierna ook maar weggegooid want die krijg ik nooit meer schoon. In de foto even een vergelijking tuusen een nieuw en een gebruikt doekje.

IMG_2734.jpg


IMG_2736.jpg


'S middags kwam Cruiser weer terug en zijn we begonnen met een testspot op de motorkap. We zijn begonnen met 1 keer wit en Mezzo en daarna groen met Finale, nog steeds waren er lichte swirls te zien dus besloten om 2 hits met wit en mezzo te doen en afwerken met groen en finale en daarna White diamond op zwart.

Cruiser aan het werk
IMG_2737.jpg


ik zelf aan het werk
IMG_2738.jpg


Op de bestuurdersdeur kwamen we wel hele rare krassen tegen. Met de DAP kregen we deze niet weg dus ben ik hier even overgestapt op de rotary. Hier heb ik gekozen voor 1 hit met oranje en SSR3 daarna 1 hit met wit en mezzo. Daarna nabewerkt met de DAP met wit en mezzo en groen met finale. De krassen waren nog niet helemaal weg maar wel voor 90% verbeterd. Op de achterbumper zaten ook een paar lelijke krassen en die zijn op dezelfde manier behandeld.

deur voor behandeling
IMG_2731.jpg


deur na behandeling
IMG_2739.jpg


achterbumper voor behandeling
IMG_2740.jpg


achterbumper na behandeling
IMG_2746.jpg


Als wax heb ik wederom gekozen voor de 1Z hardshine. Ik vind het een erg prettige wax om mee te werken, hij laat zich heel makkelijk op brengen is zeer zuinig in gebruik en laat zich net zo makkelijk uit poetsen als je hem maar niet te lang laat curen.

IMG_2760.jpg



Wat laatste willekeurige na foto's. Helaas vergeten om van het interieur nog wat na foto's te maken.

IMG_2749.jpg


IMG_2750.jpg


IMG_2748.jpg


IMG_2747.jpg


IMG_2751.jpg


IMG_2753.jpg


IMG_2754.jpg


IMG_2755.jpg


IMG_2743.jpg


IMG_2744.jpg


IMG_2745.jpg


En voor de fun nog wat reflectiefoto's

IMG_2759.jpg


IMG_2742.jpg
 
Ja deze fiesta ziet er weer prachtig uit. Die beschadiging vallen ook een stuk minder op.

Leuk hondje trouwens :)
 
Dat zijn de betere, geeft meteen weer hoop aan hen die denken O my god dat ga ik nooit meer goedkrijgen ;)
Toppie gedaan !
 
wat 'n verschil zeg! netjes gedaan hoor!!

de auto zag er ook wel heel erg uit. en nu maar hopen dat de eigenaar 'm 'n beetje bijhoudt......
 
Ik denk dat het bijhouden wel goed gaat komen, de eigenaaresse kon haar ogen niet geloven toen ze hem terug op kwam halen. En heeft direct een paar stoelhoezen gekocht om het interieur wat te beschermen.

Dank voor alle leuke reacties, het gaf in ieder geval wel een hoop voldoening om deze auto zo op te zien knappen.