• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WeekendWarrior - Poetsen aan de Straat

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.936
193
34
Leersum (Utrecht)
Heya GlimKezen & GlansPoppen,

De laatste tijd krijg ik steeds vaker verzoeken om auto's te detailen voor de particulier of van garages die een auto willen opknappen voor de verkoop.
Ik vind dit enorm leuk en zie kansen om behoorlijk wat ervaring op te doen.

Echter moet ik velen teleurstellen omdat ik simpelweg moet afwachten wat het weer zal worden. Vaak is de reactie: ''ooh, maar het is dan mooi weer!''
Mijn antwoord daarop is dat mooi weer inderdaad... mooi is... maar ik niet in de volle zon kan polijsten en waxen en bij regen uiteraard ook niet aan de slag kan.

Huren van een werkplaats is vaak simpelweg niet beschikbaar of belachelijk duur in mijn omgeving. Stel dat ik dan iets vind, moet ik per maand eerst een aantal full details doen om de kosten van de huur en lasten te kunnen betalen.

De enigste optie die ik heb, bij mooi weer, is het opzoeken van schaduw. (Partytent die groot en kwalitatief genoeg is, is ook behoorlijk prijzig)

Nu vroeg ik mij af hoe de ervaringen zijn bij de producten van Poorboys. Kunnen polijsten in de zon is al een hele vooruitgang, maar er zijn nog genoeg andere producten die ik gebruik tijdens een detail (Dressing - bescherming - etc) die dan nog steeds niet in de zon gebruikt kunnen worden Tenzij ik ALLES van Poorboys ga gebruiken?


Graag jullie bevindingen omtrent Poorboys, maar ook andere tips & adviezen zijn meer dan welkom.


Greetz
 
Als je inderdaad zoveel aanbiedingen krijgt, zou ik mooi investeren in een kwalitatief goede (party) tent.
 
Mij lijkt in dat geval een goede kwaliteit party tent best een goede idee, ook kun je dan de 1 of meer zijkanten dicht maken om zo geen last van wind of regen te hebben en kun je (zolang de temperatuur goed is) een groot deel van het jaar detailen.
 
Heb nog wel een mooie poets locatie voor je! In Scherpenzeel een hal die leeg staat, met verwarming en alles.
 
Thanx voor de Feedback, mensen! tembaco SanderBakker Janvis Snip

Het nadeel van zo'n grote partytent is dat je hier ook weer ruimte voor moet hebben. Ook dat heb ik niet. Daarbij zou ik het dan ergens op straat of om mijn huis neer moeten zetten en ondanks ik in een rustig dorpje woon, is het de laatste jaren zelfs hier niet meer zo ''veilig'' om effe weg te lopen of ergens te laten staan.

Het nabijgelegen AZC werkt ook lekker mee aan het vooroordeel en dat is de laatste tijd 5x zo erg geworden.


Een loods is inderdaad het beste, maar om nou redelijk ver van mijn huis te moeten zitten en een aanzienlijke huurprijs te betalen, is ook weer niet redabel.

Blijft allemaal moeilijk.


Wat trouwens ook moeilijk is....? Dat vertel ik in een nieuw topic, haha!
 
is er geen autohandelaar of carrossier in je buurt waar je eventueel voor een prikje ruimte mag gebruiken?
wel lastig zo buiten werken en al helemaal niet in de zon...

hopelijk vind je wat
 
Ik neem zonder pardon gewoon de oprit van m'n ouders in beslag :-D

Maar meer auto's doe ik ook eigenlijk niet,... DS-je is inmiddels volledig zwart in plaats van wit, oei oei!