• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk merk APC (All Purpose Cleaner) heb ik nodig voor interieur?

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
66
65
Om zowel het interreiur als de lak schoon te maken wil ii APC gaan gebruiken , maar nu heb je (grofweg) 3 soorten APC
APC van Poorboys
APC van Meguairs
APC+ van Meguairs

Kortom wat zijn jullie ervaringen, en moet ik bestellen??

Hoor graag
BVD
 
APC+ is niet meer te krijgen. Komt niet door de milieuregels van de EU.

APC van Poorboy's is iets sterker geconcentreerd waardoor het prijsverschil per liter erg klein wordt.
Al ruim 40 liter APC van Meguiar's gebruikt en heel wat liters Poorboy's.

Poorboy's heeft net wat meer kracht en is wat gunstiger voor je longen (ik moet er minder van hoesten).
 
Allemaal, alleen niet in de machine doen.
Gewoon spuiten, inborstelen en dan de extractor eroverheen.

In de shop is er op dit moment geen APC die je in de machine kan doen volgens mij.
 
Waarom zou je dan nog een extractor nemen in plaats van een waterzuiger?


Hier gebruik ik gewoon Valet Pro - Enzyme Odour Eater in de tank. Prewash met APC inderdaad.
 
Omdat de sprayfunctie van de extractor met warm water beter werkt dan alleen zuigen van 'klamme' apc-bekleding...
Als je de bekleding alleen met een 'mist' van APC innevelt en daarna alleen opzuigt ZONDER opspray van water, zul je veel meer vervuiling laten zitten...
 
Ik heb toch al een aantal jaar een extractor, maar die zeeptank zit er niet voor niets hoor. De bedoeling is juist dat je sopje (en natuurlijk ook het water) dieper de bekleding in gaat. Begrijp me niet verkeerd, ik zie de voordelen van een extractor tov de waterzuiger wel, maar ik zie nu 1 van die voordelen gewoon verdwijnen in mijn favoriete webshop..Is er wel naar een alternatief tov de APC+ gezocht, het lijkt mij toch een goed lopend product te zijn geweest?
 
Er zijn er verschillende volgens mij, maar inderdaad (nog) niet in de webshop.
Ik gebruik het tankje alleen met warm water, APC+ gaat alleen bij ZWAAR vervuilde bekleding ook in het tankje...
 
Je lak zal er niet vanaf vallen, maar kan bepaalde delen ( plastic ) weer erg wit doen uitslaan en rubbers dus uit doen drogen.
Ga ook goed na waarom je exact de apc wilt gaan gebruiken op de lak, is wassen + iron-x + klei niet afdoende voor je met een paintcleaner of echt polijstmiddel aan de gang gaat ?
 
"is wassen + iron-x + klei niet afdoende voor je met een paintcleaner of echt polijstmiddel aan de gang gaat ?"
Zeker wel , echter zal mijn "handigheid " er soms wat op de lak terecht komen ...

Trouwens .. APC kan in een gewone sproeier of vreet het de binnenkant daarvan op ?
 
sprayer of de flacon of alles-in-1 ?
Denk dat er wat aanbod in de webshop staat ( en men is aldaar bezig om een nieuwe pet-fles uit te brengen met maatverdeling
 
Mag ik APC ook gebruiken zonder extractor? Ik wil de donkere vlekken uit mijn lichtgrijze stoffen bekleding halen.
 
KennyC;316011 zei:
Mag ik APC ook gebruiken zonder extractor? Ik wil de donkere vlekken uit mijn lichtgrijze stoffen bekleding halen.

Heb olie en vetvlekken ook zonder extractor uit licht crème binnenbekleding verwijderd.
Insprayen met Apc 1:5, met borsteltje inborstelen, met doek droogdeppen.
95% is dan weg, maar voor grote oppervlakken zal een extractor beter werken denk ik.