• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk merk kies jij?

StephanDELSOL

Detailing rookie
30 jul 2010
15
0
Aangezien ik nieuw ben hier vroeg ik het mij toch af...
Wat vinden jullie het beste merk?
Zelf kende ik alleen Meguiars maar nu ik hier zo lees vraag ik mij af of een ander merk niet veel beter is :-"

Misschien stom maar was toch benieuwd :-b
 
'Stom' is niet het juiste woord.
Ik heb van alle bovenstaande merken (behalve AG) wel iets. Kwestie van de producten die mij aanstaan uit de range te selecteren.
Zeggen dat merk X beter is dan merk Y zal niet lukken.

Heb dus niet gestemd en ga dat ook niet doen.
 
Ik kan ook niet stemmen. Ik kom pas kijken in de detailwereld, dus heb nog veel te weinig ervaring om een zinnig woord hierover te roepen.
 
Ik kan niet kiezen om de dood simpele reden dat elk merk wel iets in hun assortiment heeft wat goed is.

Immers, elke gek heeft z'n gebrek :D

Zo gebruik ik haast geen Meguiars meer, alleen nog produkten uit de Detailer lijn (gallon verpakkingen), puur prijstechnisch gezien dan.

Poorboys is leuk spul voor weinig geld, maar als je veeleisend ben zoals ik, dan kun je er (soms) niet mee uit de voeten.

Mothers, ik heb niets met het merk. Ik gebruik een paar borsteltjes van ze en de metal polish.

Autoglym idem dito. Alleen de Engine Cleaner is top!

Dodo Juice. Goede produkten, vooral de waxen. In het begin was ik compleet anti DJ, maar meer vanwege de prijs. Ben compleet van mening veranderd. juist het gebruikersgemak, zuinigheid en levensduur maken het weer "goedkoop".

Andere merken die bij mij persoonlijk hoog in het lijstje staan:
- Menzerna
- Wolfgang.
 
Ik net zo, gebruik het product welke het beste werkt voor hetgeen waar ik mee bezig ben dus stemmen is lastig
 
Ik heb op anders gestemd, een beetje om dezelfde reden als nicknameless aan geeft. Ik gebruik veel merken en ieder merk heeft wel zo zijn product(en) dat/die goed werken. Zo bijvoorbeeld:
- meguiars: de detailer lijn is perfect, evenals de m105/m205
- Dodo Juice: prachtige waxen en pre-wax cleaners, tevens zijn de shampoo's van dit merk goed
- Wolfgang: goede shampoo, bandengel en sealent
- Chemical Guy's: enkele leuke producten zoals de barebones, quick detailer, ...
- Migliore: heerlijke banden product en ook de wax vind ik goed
- 3M: goede polishes en polijstpads
- Monello: pads en polijstmiddel die prijs kwaliteit ook goed zijn
- Autoglym: mooie HD-wax, engine cleaner, glass polish en voor sommige momenten natuurlijk ook de srp
- ...
En dan zijn er nog veel merken waarvan ik één of twee producten heb staan die op zich heel goed zijn, Mothers, Victoria, Aquartz, Poorboy's, ...

Nee, ik kan dus niet één merk kiezen.
 
+1, anders.
Ik wil elke keer opnieuw kiezen, zit 'm in het virus.
Tot nu toe geen echte miskopen gedaan.
Als ik wat beters tegenkom gaat de eerdere keuze wel ergens anders aan op.

Hans
 
Niet bij 1 merk blijven hangen, pak van ieder merk het product wat je het meeste bevalt. Je bent niet verplicht om het bij 1 merk te houden. Ieder merk heeft zijn goede en minder goede producten en soms is een variant van een ander merk net zo goed maar prijstechnisch een betere keuze. ;)
 
Zoals in m'n onderschrift te lezen is: DJ, PB, Monello, en Gliptone zijn mijn merken. Ben erg merk trouw. Bevalt gewoon zeer goed.
 
stimpy68 zei:
Niet bij 1 merk blijven hangen, pak van ieder merk het product wat je het meeste bevalt. Je bent niet verplicht om het bij 1 merk te houden. Ieder merk heeft zijn goede en minder goede producten en soms is een variant van een ander merk net zo goed maar prijstechnisch een betere keuze. ;)

Ik ben het er deels mee eens, als je tevreden bent over een merk, dan ben je ook weer niet verplicht om met meerdere merken te werken. Zoals Dodo, die werkt er erg hard aan om een compleet pakket aan te bieden en ik vind daar tot op heden weinig minder goede producten bij zitten (even de prijs daargelaten).
 
Ik heb ook op anders gestemd, ik heb van alles wel wat.

Zo vindt ik de detailer lijn van meguiars gewoon goed,is zuinig en goedkoop in mijn ogen.

Poorboys zitten er voor mij echt een aantal toppertjes tussen zoals de trim restorer en professional polish.

Mothers heb ik alle borstels van geloof ik en de metal polish. De shampoo is ook wel ok.

Autoglym rubber en vynil is ideaal voor de motorruimte.

Dodo heb ik ook, maar nog steeds geen tijd gehad om het te gebruiken.

In mijn ogen heb je van elk merk wel iets goed, maar ik heb bijvoorbeeld al het een en ander verzameld. Dus het is makkelijker als je van het zelfde product meerdere merken in huis hebt.
 
Ookal kun je niet echt 1 merk kiezen.
Ik denk dat mensen er wel wat aan hebben wat hier gezegd word.

Zo zie je eigenlijk door een paar posts wat je allemaal in huis kan/moet halen van de verschillende merken ;)
 
Ik kan ook geen keuze maken.
Ook omdat ik geen aanhanger ben van 1 merk, en er al helemaal geen commerciële band mee heb.

Want elk merk heeft wel meerdere producten in hun gamma die me niet liggen.
Heb er uit verschillende prijsklasse's en na veel uitproberen kan ik zeggen dat duur niet altijd beter is :ja
 
Al deze merken hebben "iets" goeds in hun assortiment, geen twijfel mogelijk.....Dit is dus helaas een poll die nergens op slaat, wel goed bedoelt uiteraard, maar had anders gesteld moeten worden bv. welke wax prefereer je , die van Poorboys, die van Meg`s enz enz.
 
Leuk om te zien dat meerdere detailers eigenlijk hetzelfde antwoord geven :-b

Zoals de meeste hier ben ik begonnen met een 100% Mequiars collectie door een demo tijdens een meetingdag.
Daarna ga je je nog verder verdiepen en kom je via CarClean toch al snel bij Poorboys uit omdat in overhouding goedkoper is en veel makkelijker werkt.

Vanuit Poorboy's ben ik de laatste tijd weer meer richting Dodo aan het gaan omdat ik ze over het algemeen erg fijne producten vindt hebben (met name de shampoo en waxen) maar daarnaast zijn er ook van andere merken producten die ik erg graag gebruik.
Swissvax heeft ook erg mooie producten maar is gewoonweg onbetaalbaar als je dat gewoon in de winkel moet gaan kopen.

Denk dat je je als detailer vooral moet laten leiden door wat jij fijn vindt werken. Zo heb ik bijvoorbeeld zowel de SSR serie van Poorboy's als de Raffini van Monello.
Op een GM (Opel) lak gebruik ik veel liever de SSR dan de Raffini, op een MB of VAG lak juist weer veel liever de Raffini dan de SSR.
 
Ik ben gecharmeerd van PB maar ook van Autoglym. Omdat ik de meeste spullen van PB heb PB gekozen, echter het blijft en moeilijke keuze omdat alle middelen die hier genoemd worden goed zijn. Ik denk dat het een persoonlijke kwestie is.
 
Waar ik zeer tevreden mee ben :

Wassen/kleien enz :poorboys
Polijsten : Monello reeks + Monello pads + Festool Rotex 125
Glaze : Wolfgang + Poorboys BH + Blackfire
Sealant : Wolfgang + Blackfire
Wax : Blackfire Midnight Sun Ivory Carnauba Wax
Doeken : Poorboys
Leder :Gliptone