• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke DAP kan ik het best kopen voor een '84 BMW, '08 en '91 Toyota en een '05 VW Transporter.

Beske

Detailing addict
17 mrt 2011
35
52
Hallo Detailers,

Aangezien mijn verjaardag er aan zit te komen zat ik te denken om mezelf een dap cadeau te doen :-b
Alleen weet ik nog niet goed welk pakket ik het beste kan pakken?

Daarvoor graag jullie hulp!

Ik zat zelf te denken aan het DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition

Is dit een goed idee of kan ik beter een losse DAP900 kopen en de producten apart?

De auto waar het vooral voor gebruikt zal worden is mijn rode BMW e30 316 uit 1984.
Natuurlijk kan ik het dan ook niet laten om de rest van de auto's hier op de oprit te doen:

- Toyota aygo (2008)
- VW Transporter T5 (2005)
- Toyota landcruiser (1991)

Zijn er nog producten wat ik dan beter mee kan bestellen?

Alvast bedankt!
 
Dit was ik nog vergeten:

Wat ik nu heb:

-1x Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
-2x Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator
-1x CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
-1x Poorboys World - Black Hole - 473ml
-1x Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam,Hand Applicator
-1x Mothers kleikit
-1x Rimwax

Verder nog een goedkope washmitt en een paar microvezeldoeken van de halfords.
 
Hallo,
Zeker dat pakket nemen ,ik heb het ook net besteld en je doet er zeker goed aan,appart kost dit veeeeeeeeeeeeel meer!:-b
groeten danny
 
Dit pakket met de dap 900 is fantastisch, alleen jammer dat de inizio er niet in begrepen is voor een paar euro meer. Dit cadeau zal nog lang in het geheugen gegrift staan.

gr. Bob
 
de goedkope washmit en doeken van de halfords voor de vuile klussen gaan gebruiken, op een goede washmitt en doeken kan je eigenlijk niet gaan bezuinigen als je goeie resultaten wil halen.

Met de washmitt is het heel simpel, gebruik je slechte kwaliteit dan was je de swirls er altijd weer in hoe voorzichtig je ook bent. die mitt van de halfords gaan gebruiken voor de dorpels en onderkant van de deuren +achterbumper.

Halfors doeken ook voor het viezere werk gebruiken en goede doeken aanschaffen voor deze stappen:

Polijsten
Glazen
Sealen
Waxen
 
Ooh hier is mijn topc gebleven :grinning:

Goede doeken en een goede washmitt staan ook al (hoog) op de verlanglijst, het gaat me nu even meer om welke dap ik het beste kan bestellen.

Zijn de bijgeleverde middelen en pads goed genoeg voor de auto's die hier op de oprit staan of kan ik er beter nog wat bijbestellen?
(ik las iets over de lichtgroene pad om te finishen?)

Afplaktape is ook een goede tip trouwens, die zou ik zelf helemaal zijn vergeten!
 
Toen ik mijn Dap kocht heb ik er ook de lichtgroene pad bijbesteld om te finishen met de Finale, de zwarte gebruik ik meestal voor glaze of wax. Zeker doen.
 
tip: koop van je polijstpads 2 stuks, die dingen zijn na een halve auto 'vol'. Natuurlijk kun je 'm dan schoonmaken, maar ff een andere op is wel zo lekker. Zwart en Rood houdt het meestal wel een hele auto uit.
 
Bedankt voor de tips! :)

En zijn de polijstmiddelen genoeg voor de toch wel diepere swirls in de harde VAG lak van de transporter of heb ik daar nog iets anders voor nodig?
 
Bij mijn VAG zijn de swirls eruit, enkel nog wat krassen die er niet helemaal uit zijn. Je zou eventueel nog de Inizio kunnen bijbestellen om deze te proberen op de oranje pad. Indien dan nog niet ok kun je eventueel de Inizio op een gele pad proberen.
 
Oke, de transporter is van het hoveniersbedrijf van mijn pa en er word niet altijd even zuinig mee omgegaan door het personeel.
Ook staat hij geparkeerd langs (en vaak tegen) een heg. Dat heeft gezorgt voor een aantal krassen langs de zijkant (niet diep gelukkig).

Vorig jaar heeft hij een complete detailbeurt gehad maar waarschijnlijk met een product met veel fillers want veel krassen zijn alweer terug :(