• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke finishing polish?

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
allen..

mijn flesje monello finale begint leeg te raken..
als backup heb ik nog menzerna final finish (zelfde product als finale)
maar die had ik puur als back-up, mocht hij ineens leeg zijn.

maaaarrrrr.. nu moet ik aan een nieuwe,
finale bevalt me in principe prima, maar.. is er niet iets BETERS?

iets in de trand van meguiars/menzerna nano/ wolfgang / 3m ultrafina

wat is nu volgens jullie aan te raden?

word voornamelijk roterend gebruik, dus ik wil niet graag een hele droge polish hebben (finale is lekker vloeibaar/olierijk)
 
M205 is prima spul! Maar het is lastiger om daarmee holograrm te finishen met een rotary, het kan wel, maar is lastiger dan met de Finale.

Mijn advies Aron, is om toch bij Finale te blijven, hiermee kun je op 90% van de lakken hologramvrij finishen met een rotary. Ik zou echt niet weten waarom je een ander product zou willen hebben als je iets hebt wat prima werkt (behalve een luxe probleem)

Zoals een detailingguru heeft gezegd:

"Find something you like and use it often!"
 
dat is het juist. ik wil hologram vrij finishen..
dat gaat inderdaad 9 van de 10 keer prima met finale..

maar ik dacht.. mischien is er iets nog beter.

ik las op een ander forum dat dennis de anti hologrammen van 3m, ook minder simpel finishte.
en lees over het algemeen indd van m205 dat hij ook 9 van de 10 keer niet makkelijk te finishen is..

word dan denk ik weer de finale idd..

super spul is het.. maar in mijn zoektocht naar constant het beste, dacht ik... laat ik het eens in de grote groep gooien
 
Laten we het zo zeggen Aron, Dennis en ik hebben nog niets gevonden wat net zo goed finished als Finale (tot nu toe) ook al hebben we nog niet alles geprobeerd wat er is.
 
duidelijk, stop hem zo in de mand, en dan nog eens verder kijken voor andere hebbe dingetjes (blackhole en bug squash en born slippy en bh foam)

anyhow

danku

en indd is echt prima spul, ik koop eigenlijk nooit 2x hetzelfde product, had hiervoor al de menzerna final finish, en nu de finale op.
denk maar een keer voor een liter gaan.
 
ik weet niet of het een goed product is voor met rotary, maar ik ben echt super tevreden over de Rocket Polish van Chemical Guys...
Ook een Finishing polish, ZONDER fillers.
Belangrijker vind ik persoonlijk nog; het wrijft net zo makkelijk uit als WG DGPS :heart_eyes:
 
rocket polish ken ik niet, wil ik wel een keer proberen.
finale veegt ook heel makkelijk af, als je hem maar lang genoeg door werkt, en hem helemaal af laat breken