• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke foam?

Ika Mc Evil

Detailing rookie
14 jul 2013
35
0
51
Hoi

Ik heb al een hele collectie van Meguairs en Poorboys om de auto te poetsen/detailen, maar iets dat nog ontbreekt in de collectie is een foam. Hogedruk met foamlans is wel aanwezig. Hebben jullie enig advies welke foam het beste is?

Alvast bedankt!

Groetjes
Marika
 
De theorie is dat op een droge wagen de foam langer blijft hangen (en daar zit wel wat in). Wij hebben het echter een paar keer getest en het is lastig om verschil te zien tussen twee methodes.
 
Bedankt Tim, tot nu toe altijd op droge wagen gedaan, maar soms hoor je toch andere verhalen. Ga het zo houden dan :). Om te antwoorden op de OP, heb me net de Avalanche snow foam aangeschaft, ga deze seffens uitproberen. Voordien had ik magifoam van Autobrite. Was goed product.
 
Let op dat beide foams die jij noemt stekki, niet veilig zijn voor waxen of sealants. Ook al beweren de fabrikanten van wel. De pH waardes zijn zelfs gemend erg hoog (> 9)
 
Tim, ik moet eerlijk toegeven dat ik daar nog niet aan toe ben :p. Maar, goed dat je deze raad hier mee geeft.
 
Bedankt voor de reacties. Monello, staat op de tiplijst. Heeft er nog meer iemand iets te zeggen over de diverse merken? Ik begrijp inmiddels dat er gelet moet worden op de PH waardes.
 
Het ligt eraan wat voor doel je hebt. Veilig voor sealant, wax, coating -> Monello Foam, Dodo Foam, Valet Pro Neutral Foam.

Sterke reiniging, maar niet / minder veilig : overige foams.
 
Hier nog even op inpikken..
Autobrite Super Snow Foam en citrus Snow Foam zijn dus eigenlijk niet wax/sealant safe?
 
Ik zou graag zelf ook willen foamen... Maar heb geen beschikbare ruimte voor me deur. Is het mogelijk om ook te kunnen foamen bij een spuit cabine? Zo ja, hoe dan? Daar was ik namelijk me auto altijd met de 2 emmer methode.
 
voor een regulier wasbeurtje gewoon even goed afspoelen en netjes je water verversen in je 2e emmer waar je mee spoelt, niks aan de hand. kan thuis wel foamen maar doe het bijna nooit, heeft naar mijn mening alleen meerwaarde als je auto van onder tot boven vervuild is met modder bijvoorbeeld.. Beetje gedoe als je dit ook in een spuitcabine wilt doen.
 
Super Snow Foam is pH neutraal. Iets met citrus is meestal wat minder vriendelijk.
 
Mijn werkwijze: eerst afspoelen (niet met HD of toch niet korter dan cm van de lak) om het stof en grovere vuil weg te spoelen, en dat de dus natte auto foamen. Artico Magico werkt dan echt super! Heb ook voldoende ervaring met MagiFoam (vreet wax) en Supa Snow (knabbelt aan de wax). Artico Magico lijkt de wax niet aan te tasten en is duidelijk superieur reinigend!