• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke glasreiniger is je favoriet?

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Naar alle tevredenheid gebruik ik de Clearly Menthol Glass cleaner van Dodo Juice maar wil wel eens een ander product proberen. Op basis van de ervaring van andere deze keus maken. Daarnaast geeft het een mooi inzicht in wat een ieder zoal gebruikt.
 
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik heb tot nu toe alleen maar ervaring met de nxt van meg's en heb daarom nog niet gestemd.
 
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid de Meguiars Glass Cleaner Concentrate.

Ik heb ook de DJ Clearly Menthol Glass Cleaner, maar op de een of andere manier lijkt deze wel strepen, vegen en een vettige waas achter te laten? Ik gebruik een DJ Blue Roo Polishing Pouch om het product mee aan te brengen en schoon te maken en gebruik een DJ Mint Merkin Microfibre Window Cloth om het glas na te wrijven.
 
Nu nog Mothers Wax - Glass Cleaner ben ik heel tevreden over, maar binnenkort na eens wat anders te willen proberen Meguiar's Glass Cleaner Concentrate.
 
@ Nicknameless; op dezelfde manier gebruik ik de glasreiniger van Dodo Juice en heb hetzelfde resultaat. Wel jammer, het is wel een mooie reiniger en goede reiniger.
 
Zal later even de spray & wipe proberen..
Ik gebruikte altijd een algemene glasreiniger flacon en/of spiritus.
 
nicknameless zei:
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid de Meguiar's Glass Cleaner Concentrate.

Ik gebruik de Glass Cleaner Concentrate van Meg's nog niet zolang maar het is op slag mijn favoriet (en die van BlackMassat) geworden.

Voordien gebruikte ik de NXT Glasscleaner, toen ik nog niet beter wist voldeed deze ook prima.
Wél altijd met een Mint Merkin, het verschil met een gewone MF of keukenpapier is een wereld van verschil.
 
De Megs GCC, alleen jammer dat het alleen in Gallon te koop is. Met de verdunning 1:10 duurt het eeuwen voordat ie leeg is:-b (blij dat ik laatst een litertje verkocht heb)
 
ik gebruikte altijd megs en nu fast glas van auto glym :heart_eyes: echt een wereld voor me open gegaan nooit meer strepen altijd gegarandeerd streeploos schoon :cool: met een speciaale doek die ik tot op heden nog niet ben tegen gekomen maar alleen bij jp in rsd dus meteen 4 gekocht echt super had echt al alle merken geprobeerd
 
Gebruik nu al een aantal jaar de Glass Cleaner Concentrate van Meg's en ben daar zeer tevreden mee.
Aanbrengen met een Even Coat Applicator van Meg's en na wrijven met de Mint Merkin van Dodo.

Heb ook wel eens de NXT versie gebruikt en die viel ook absoluut niet tegen (en laat toch een soort van waterafstotend laagje na).

Enne......vrouwlief is ook erg blij met de GCC icm de Mint Merkin ??
 
darkgrey zei:
ik gebruikte altijd megs en nu fast glas van auto glym :heart_eyes: echt een wereld voor me open gegaan nooit meer strepen altijd gegarandeerd streeploos schoon :cool:

Ik heb net de omgekeerde ervaring, met AG Fast Glass altijd strepen, met Meg's Nxt glass cleaner geen strepen. :grinning:
 
Ik gebruik eigenlijk al jaren de nxt glasreiniger en deze bevalt me super goed altijd, en drogen met de Supernatural Window Waffle.
 
Gebruik zowel de NXT van Meg's als S&W 1:1.
Tevreden van beiden, maar de S&W heeft mijn voorkeur omdat deze veel en veel goedkoper is.
Geen last van strepen, maar na aanbrengen met microvezeldoek gebruik ik altijd een vel keukenrol om na te wrijven, totaal geen strepen!
 
Ik gebruik Glass Polish van AG. Gemakkelijk en snel streepvrij.
Drogen met cheap glasdoekjes van de Action (Microvezelglasdoek)
Grtjes
 
Ik gebruik tot volle tevredenheid de Spray & Wipe icm de Mint Merkin. En ik heb nog een fles ruitenreiniger van Autotaalglas staan welke ik wel eens gebruik icm papier. Ook niet verkeerd maar S&W heeft mijn voorkeur.
 
Die NXT kan je beter weggooien ja idd, krijg er of strepen van of hij blijft vet en je ziet een waas.

Heb 1 keer bij RST-Smurf de Megs GCC mogen proberen daar was ik wel van onder de indruk.

Maar gebruik nu SMART-GLASS, werkt super geen waas geen strepen !

Ow ja alles met de mint merkin....
 
Spray & Wipe nog voor het weekje Duitsland gebruikt de avond tevoor en ik moet zeggen geen slechte!
Je moet echt wel hele schone doeken hebben (uiteraard) dus meerdere en bij een vettige binnenruit werkte het niet zo goed als zeg een spiritus...
Tis goedgekomen overigens.