• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke glaze op rode/warmkleurige lak?

Bartjebart

Detailing addict
6 okt 2010
314
62
Hoi,

In verband met een paar klusjes die er aan zitten te komen ben ik me wat aan het oriënteren op de juiste stappenplannen. Nu zitten bij die klusjes ook 2 rode auto's. Één ietwat donkerrode VW en een knalrode Citroën C1. Ook zit er nog een gouden Peugeot 106 bij. Nu is mijn vraag welke glaze daar het beste bij past. Bij de wat donkerder rode zou ik op zich denk ik de PB Blackhole nog wel kunnen gebruiken, maar wat te doen bij die andere 2? Zijn er überhaupt glazes speciaal voor warmkleurige lakken? Bij waxen is dat wel het geval met bijvoorbeeld de Migliore Frutta Blend en DJ Orange Crush.
 
Black Hole mooie dingen zien doen op rode lakken, ook Lime Prime kan je ervoor gebruiken.
 
Wellicht dat deze combinatie van producten goed werkt voor je: Dodo Juice Lite and Warm Test Tube. Ik heb het gebruikt op mijn knalrode Fiesta. Je kan natuurlijk ook alleen de Lime Prime gebruiken als je al een goede wax in je bezit hebt.
 
Hier mijn oude auto, in de black hole en afgewerkt met Natty's Red destijds...

Black Hole doet wel geniale dingen op de rode lak, krijgt het een erg warme en stijlvolle kleur van!

IMG_0045.jpg
 
Dank voor de antwoorden.

Een speciale warmkleurige glaze is er dus (nog) niet? Voor de wat donkerrode VW ga ik dan denk ik voor de Black Hole. De knalrode C1 zou daar ook mee kunnen, maar lijkt me ook wel leuk om daarop eens te spelen met de Lime Prime Lite. En de goudkleurige Peugeot (metallic lak)? Ook materiaal voor de Lime Prime Lite?

Wax heb ik op zich al, namelijk de Migliore Frutta Blend Wax, speciaal voor warmere kleuren. CC cadeautje :)^
 
Ik had hem al wel eens gezien. Met de hand schijnt ie wel wat lastiger te zijn. Ik heb (nog) geen DAP en met de honderden euro's die er de laatste tijd uit zijn gegaan wil ik me die uitgave nog graag een tijdje besparen. Iemand ervaring met het handmatig verwerken van de ClearKote Red Moose?
 
haha, zo denk ik er ook over. Alleen lijkt het me zo vervelend dat je nog driekwart auto moet doen en er achter komt dat het rotspul is om mee te werken ;)
 
Heb op een rode auto ook de combi Balck Holen + Natty Red gedaan .... zowel de eigenaar als ik waren mege enthousiast