• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pad voor harde lakken

Scream85

Detailing addict
4 aug 2015
82
50
Hallo mede-detaillers.

Net lid geworden van dit forum en heb al direct een eerste vraag.
Ik moet nu en dan eens harde lakken onder handen nemen (Audi) en merk dat met mijn huidige pads de krassen (die niet voelbaar zijn met de nagel) toch niet helemaal wegkrijg. Ze zijn minder zichtbaar maar zijn toch niet helemaal verdwenen.
Daarom vroeg ik mij af welke pad / product combinatie het best gebruikt wordt voor harde lakken.

Ik gebruik een DAP900 Dual Action

Alvast bedankt.
 
Hey Scream,

Dit is een vaker voorkomend onderwerp. Volgens mij zijn er zelfs topics met letterlijk dezelfde titel; Welke pad voor harde lakken
Ik weet zeker dat je hier op het forum er wel het-één-en-ander over kan vinden wat al beschreven is.

Je gebruikt waarschijnlijk net als ikzelf de DAP900 met de Monello Raffini Foam pads + Monello Compounds. De grofste combinatie is de Gele pad + Veloce en je krijgt krassen wel vermindert, maar niet weg, terwijl je ze niet overduidelijk kan voelen met je nagel.

Om je snel een idee te geven van dit 'probleem' waar ik zelf ook tegenaan loop, zijn er de volgende adviezen voor de hardere lakken;

- Andere combinaties. Spiderpad/Microvezel Pad met je huidige Veloce of bijvoorbeeld Scholl S3.
- Andere machine, zoals een Rotary of DA met grotere uitslag en dan afwerken met je DAP.


Dit is even een generaal idee. Als je nu gaat rondsnuffelen op het forum, dan kun je zeker iets vinden en heb je dit in je achterhoofd.
Ik heb toevallig nét een vraag gesteld in een aansluitend topic hierover. ''DAP900 vs. Rupes21''



Greetz
 
Hallo Quantoxx,

Alvast bedankt voor de snelle reactie. Ik was inderdaad ondertussen nog eens verder aan het rondsnuffelen en kwam ook tot het idee om Microvezelpads te gaan gebruiken.
Ik heb inderdaad de DAP900/V2 met de Monello Raffini Foam pads en compounds.

Ik kwam op onderstaand product: https://www.Carclean.com/product/Fl...utting_Disc_80mm_3inch_2pack_DAMFCD3X2_102248. Dit is een 3 inch en de kleinste maat die ik normaal koop is 4 inch, betreffende mijn backingplate. Pas deze erop of moet er ook een andere backingplate op?

Alvast bedankt.
 
Hey Scream,

Ik wil je er meteen op wijzen dat werken met een MF pad wel een stuk meer risico met zich meebrengt.
De MF pads creëren veel warmte en moeten ook vaker schoongemaakt worden. (per paneel)

Wat betreft de backingplate; Bij mijn DAP900 (V3) zat de grotere backingplate al gemonteerd (van de 2 die er bij zitten) Hier koop ik 5,5'' pads voor. Ik neem aan dat je niet hele auto's gaat doen met de kleinere backingplate?

EDIT: Ooh, zie nu dat je de V2 versie heb. Ik weet niet of hier andere maten voor gelden.
 
Hallo Quantoxx,

Dus als ik het goed begrijp zou je mij de Spiderpad aanraden? Hebben beiden (Microvezel en Spiderpad) dezelfde resultaten?

Welk één exact zou je mij dan aanraden? (link?)
 
Heya Scream,

Zoals ik al aangaf, zou je even moeten neuzen op het forum in de verscheidene topics over pads. Ikzelf ga binnenkort een nieuwe bestelling doen met een aantal producten en ga dan een Spiderpad proberen i.c.m. Scholl S3.

Ik heb bij mijn DAP-pakket de foam pads gehad en bij mijn eerste auto's 1 pad (geel) voor de hele auto gebruikt. Ik sloopte de foam pad toen en gebruikte op de volgende auto dan maar de Oranje pad, die ik ook weer sloopte! Beide werden dus te warm, en te vies, waardoor ze implodeerden. CC adviseerde mij om ze beter schoon te maken tussendoor of meerdere pads te gebruiken per auto.
Ook werd er geadviseerd om géén MF-pad te gebruiken ALS ik een Foam pad al te warm kon laten worden en slopen. Dit had dus te maken met de warmte die een MF-pad creëert en de noodzaak om hem nóg beter schoon te houden.

Als jij je aan deze voorwaarden houd, dan moet dat wel goedkomen. Ik heb begrepen dat een microvezel met bijv. Veloce voor hééél veel correctie zorgt i.c.m. een DA en dus zelfs teveel kan corrigeren.

Het is allemaal een kwestie van proberen en/of ervaringen lezen van mensen die het al hebben gedaan. Dus nogmaals, verdiep je wat meer in de bestaande topics.


Greetz
 
Essentie blijft om je pad goed schoon te houden. Enerzijds voor de warmte en anderzijds neemt je correctiekracht af als je pad verzadigd is. Welke auto gaat het eigenlijk om?
 
Het betreft een zwarte Audi A3.

Heb ondertussen een bestelling geplaatst met DA Microfibre Cutting Disc en S3 Gold High Performance compound.
Veel over gelezen en zullen eens zien wat het oplevert :).
 
Wanneer ga je beginnen? Ik ga aan het eind van de week ook een zwarte A3 doen, dus ik ben erg benieuwd!
 
Beetje afhankelijk van wanneer de nieuwe pad en compound aankomen :). Ofwel eind deze week één paneel even testen ofwel in de loop van volgende week de volledige wagen.
 
Zou er een Scholl Spider Polishing Pad bij bestellen; werkt top i.c.m. Scholl S3 en een DAP900 op harde lakken. Goede resultaten geboekt op de harde lak van een BMW E36.
 
Bedankt voor de tip. Als ik met de Microfibre het gewenste redultaat niet behaal probeer ik het zeker met een Spider.
 
Zit de hele auto vol met deze "diepere" krassen of zijn dit er enkele?

anders kun je waarschijnlijk het beste de krassen met een aggresieve pad+compound behandelen en de rest van de auto met een iets mildere combinatie.

is het probleem van de hitte en de MF pad ook voor een deel opgelost.
 
Nee, de auto zit inderdaad niet vol met "diepe" krassen, gelukkig :).
Ik was, zoals je zegt, van plan om enkel de panelen met de diepere krassen te behandelen met de MF pad en de rest met de foam pads.
 
Heb ook de spider pad icm de scholl S3 en die doet het zeker goed op de harde lak . Ik had ook hetzelfde probleem en ik haal nu meer correctie uit deze combinatie .
 
Ik heb vandaag Veloce met Spider pad gebruikt en dat werkte best aardig. Ik vind Veloce gewoon kut omdat het stoft als geen ander, maar het deed de klus.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Veloce stoft meer als S3 en ik vind S3 beter finishen/fijner om mee te werken op mijn auto. Als je Veloce nog hebt staan is het budget technisch gewoon slim om deze toch op te maken.
Ik vind Veloce op een MF pad minder stoffen als op een foam (cutting) pad dus wil je toch Veloce gebruiken pak dan een MF pad zou ik zeggen.
Veloce op een Spiderpad (vrij harde pad) zal denk ik ook goed corrigeren alleen zal er meer stof vrijkomen gok ik.
 
Herken het stofprobleem van Veloce....misschien toch vervangen door S3. Finish je ook met S3?

Las overigens ook dat Angelwax compounds heeft die niet nauwelijks stoffen.

hmmm dubio
 
Gebruik nu ook de S3 icm de spider pad. Vindt het ook veel prettiger werken, en mooiere finish inderdaad. ( gebruikt op een zwarte vw lak).
Zit nu op 2 hits met S3 icm spider pad, dan afbouwen met oranje pad met Mezzo en witte pad met Finale.

de S3 heeft gewoon net wat meer pit.