• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pad voor welke job

hondasport

Detailing addict
18 sep 2010
262
62
45
Ik vroeg me af welke applicatorpad je kan gebruiken voor welke job. Je hebt de foam, microfiber,evencoat,katoen en misschien nog andere?

Dan nog een vraagje om machinaal aan het werk te gaan. Hoeveel pads heb je nodig voor een polijst,glaze en wax beurt?
 
Om te polijsten zou ik minstens 1 (maar beter 2 en nog beter meer ;) ):

- licht cutting pad (oranje bij Lake Country of Monello)
- polishing pad (wit bij Lake Countryof Monello)
- finishing pad (zwart bij Lake Country of Monello)

De finshing pad gebruik ik voor final polishing en voor glaze aan te brengen (van deze heb je er dus best meerdere)

Waxen doe ik met het handje met een foampad (als je dit machinaal wil doen kan je er best een rode of blauwe pad voor kiezen.....geloof ik...misschien dat iemand die machinaal waxt hier beter kan op antwoorden...)

Pads om machinaal te werken heb je eigenlijk nooit genoeg...en naarmate je meer polijst zal je merken dat je voorraad pads gestaag groeit...:ja
 
Persoonlijk zou ik dan eerder gaan voor de Dap900 Raffinini Starterskit- Lite Edition geloof ik...is trouwens goedkoper.
 
aan beide pakketten heb je voldoende om te kunnen polijsten, glaze en te waxxen.

bij de Dap500 zit ook een gouden extra zachte pad, geschikt voor wax of glaze. (aanrader dus)

om even terug te komen op je andere vraag.

microfiber, evencoat en badstof applicators zijn eigenlijk allemaal het zelfde. of in ieder geval voor het zelfde doel.
je kunt je ze gebruiken voor dressings in het interieur, of om glascleaner aan te brengen.

de foam pad, word daarin tegen weer vaker gebruikt om iets aan te brengen op de lak.
heel nou luisterd het niet.
 
Ik heb wel het gevoel dat produkt op een microfiber meer indringt dan bij een foam. Wat gebruiken jullie voor de ruiten?
 
ruiten? Spray wat produkt op een badstoffen pad en breng met die pad het produkt aan op je ruit.
Wrijf daarna op/uit met een glastowel of droogdoek. Dit werkt zuinig en geeft prima resultaat.
Doordat je het produkt op je pad spuit, hangt de rest niet vol :)^