• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke pads en nog wat vraagjes

Franz

Detailing addict
2 nov 2010
111
62
32
Emmen
hallo,

Ik ben al een poosje bezig met detailen en het wil me al aardig lukken :)
Nu zat ik al een poos te kijken naar een dap900 omdat ik behoorlijk wat swirls in me lak heb (audi lak)

nu zei me pa dat is veelste duur voor een poets machine en wij hebben er jah 1, een flex .
maar vaak weet je het wel, zei willen het niet snappen wat ik wel snap (hologramme enz), breng dat maar een bij ze in :-" .

nu heeft hij voor mij een excetrice schuurmachine gekocht, 500 watt ik neem aan dat dat het zelfde is als een dap 500 ? ?

maar nu moet ik nog pads hebben , kompressor pads? smartpads ? en welke cuttingfactors gebruik je het meest ?

ik zat zelf te denken aan smartpads

pads:

101519 Monello - Kompressor Concorso Finishing Pad - 6inch - Goud 00/100 Wax ??
101522 Monello - Kompressor Finessing Pad - 6inch - Zwart 00/100 Blackhole enz??
101526 Monello - Kompressor Cutting Pad - 6inch - Geel 85/100
101525 Monello - Kompressor Light Cutting Pad - 6inch - Oranje 70/100
101524 Monello - Kompressor Polishing Pad - 6inch - Wit 30/100
101523 Monello - Kompressor Light Polishing Pad - 6inch - Groen 15/100
101538 Monello - Uni-Cone Blue Finishing Cone - 10cm




polijst middel

101576 Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
101852 Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5
101575 Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5

afplak tape

100951 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed € 3,99 € 7,98

doeken heb ik trouwens genoeg

is dit een goed begin om over tegaan naar het machinaal poetsen ?

ik hoor het

mvg Franz
 
500W machine gekocht bij CC dan is het de juiste, 500W elders kan een gelijkwaardige zijn maar ook gewoon rommel ( beste is om even uit te zoeken welk merk/type voor je op je snavel gaat en €€ weggooid )
Zelf voorstander van de kompressors, deze volgen de contouren van de auto wat beter/fijner en geeft wat meer rust tijdens het werken
Zekerheidshalve: de CCS zijn super hoor, iedereen al jaren blij mee maar sinds de komst van de kompressors is de weegschaal wel die kant op gegaan

Audi lak is over algemeen wat harder en met de Monello lijn kan je dit beter aanpakken en geeft over algemeen een wat nettere finish.
Men zegt dat in de volle zon soms wat moeilijker werken is, zelf nooit geen weerstand gehad ( sta buiten met 25+ graden en gaat gewoon goed )

Wat nog meer? Kijk anders in mijn onderschrift, staan een linkje naar machinaal detailen stappenplan, daar staat het van A tot Z wat je nodig hebt
 
ik wou zelf ook een dap 900 kopen , maar jah me pa kwam dus met een excetrice schuurmachine aan (niet mijn idee)

dus kompressorpads , ik zou ze eens gaan verander . ik dacht dat ik gelezen had dat ze kompressor pads vaak op de flex gebruikte ?

jou stappen plan had ik al een paar keer doorgelezen echt top :D. maar ik zie in het stappen plan dat er 4 verschillende polijst pasta's zijn maar kan er maar 3 vinden klopt dat?


mvg Franz
 
Hallo,

Ik denk dat die schuurmachine goed is om.......te schuren:-"

maar niet om mee te gaan polijsten vanwege de "slag" die er in zit.

bij een dap is deze slag ik dacht het toch 8 mm en bij een gewone schuurmachine veel kleiner(4 mm??)

ONGESCHIKT dus om mee te polijsten

indien wel ok,heb je geluk maar ik vrees ervoor!!

Danny
 
tja dat had ik dus ook tegen me pa gezegt :p

ik bestel gewoon een dap 900 + heb meer vermogen + ik weet zeker dat ik goed zit .

net nog even in de boekjes gebladerd maar kan niks vinden over de slag ,

nog een vraag ik zat dus te zoeken naar de monnelo lijn van polijst pasta's maar kan er maar 3 vinden (in de Faq staan er 4 ? ) is er 1 uit gegaan of wat?

mvg Franz
 
De Inizio is er uit, is nu alleen de Inizio Forza .... zal binnenkort idd even aanpassen

Wat betreft de machine: https://forum.Carclean.com/cc_postst58/Alle-excentermachines-op-een-rij.aspx >>> voorheen en nu nog steeds wordt er gebruikt gemaakt van excenters die van origine voor schuren zijn uitgebracht
 
nou de machine van mij staat er niet tussen. is zoon goedkoop ding volgens mij uit duitsland :p

maar als ik hier nou mee ga polijsten wat voor problemen kan het opleveren ? hologrammen of wat anders?

polijst middel verandert naar monnello

is de inspectie spray van monnelo makkelijk ?

mvg Franz
 
Als de excenterachuurmachine regelbaar in toerental is, gewoon gebruiken. Het is niet verplicht om een DAP of D/A of een ander bekend merk te nemen....

Mocht de machine in het verleden zijn gebruikt als schuurmachine, eerst de machine goed schoon blazen met bijvoorbeeld perslucht.
Je wilt geen schuurstof tussen de pad en lak krijgen...

De Spruzzo kun je gebruiken om de restanten polijstmiddel te verwijderen.

Kwestie van opsprayen en met een doekje verwijderen.
 
hoi
de schuurmachine is ook regelbaar in toeren. dat het geen bekend merk is maakte mij niet zoveel uit ,aleen als ik straks maar geen hologrammen heb (maar dat zien we vanzelf)
de schuurmachine is nieuw dus zou ik niet schoon hoeven te blazen .

maar de spruzzo is niet nodig ? of is het gewoon makkelijk het er bij te hebben .

ik zou nu nog eens opzoek gaan naar wat kompressor pads ,

edit, bij de kompressorpads zie ik niet echt een pad op speciaal wax aan te brengen ?en bij de smartpads wel , zou ik dan een smartpad voor de wax er bij moet bestellen? of kan ik de goude kompressorpad pakken voor wax?

mvg Franz