• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pads kopen?

John767

Detailing rookie
29 apr 2013
3
0
Ik ga binnenkort weer een aantal producten bestellen om de verzameling uit te breiden, en de auto weer eens te kunnen poetsen. Is wegens omstandigheden een tijdje niet gebeurd.

Zo was ik van plan de Collinite Liquid Insulator wax aan te schaffen, en machinaal aan te brengen. Heb hiervoor een DAP500, alleen geen juiste/versleten pads.
Voor het aanbrengen van de wax wordt de auto gewassen (lijkt me handig), en met klei en paint cleaner behandeld. Dus aanbrengen en uitpoetsen zou voor 90% voldoende moeten zijn.

Het gaat om een Golf MK5 zonder krassen, maar wel wat swirls. Het hoeft niet persé een glans te worden om wedstrijden mee te winnen, maar wel beter dan het is natuurlijk :)

Welke pads zouden hiervoor geschikt zijn, want zelf kom ik er niet echt uit.
 
Om je Golf weer strak te krijgen hangt af van veel factoren; hardheid van de lak, diepte van krassen/swirls, middelengebruik etc. Op het forum kun je zo niet zeggen welke middelen je zou moeten gebruiken, kwestie van een testspot maken. Voor het aanbrengen van wax kun je de rode of zwarte Monello machinepad gebruiken. Denk dat je een heel eind komt als je de oranje, witte, lichtgroene, zwarte Monello CCS pads aan kunt schaffen. Of de vergelijkbare versie uit de Pro serie van Monello.
 
Ik heb altijd een cuttingpad, een polijstpad en een finishingpad. Je kan overwegen de slijpgraad nog wat op te voeren met een wolletje, maar ik zeg eerlijk dat ik deze nog maar weinig gebruikt heb. Met de drie genoemde pads en de Monello Inizio, Mezzo en Finale ben je voorbereid op 90% van de klussen.


Monello - Kompressor Cutting Pad - 6inch - Geel
Monello - Kompressor Polishing Pad - 6inch - Wit
Monello - Kompressor Finessing Pad - 6inch - Zwart

De Poorboys World Professional Polish is voor mij een mooie toevoeging. Als ik tijd heb, geef ik de lak na de Finale een hit met Professional Polis.
 
Is die Poorboys World Professional Polish een goede vervanger voor de Meguairs Paint Cleaner? En dan vooral makkelijker te verwerken.
Want die van Meguairs droogt snel op, en is soms wat lastig te verwijderen. Het middel doet wel wat het zegt...cleanen.

Ik denk dat ik met die 3 pads wel een eind ga komen. Zoals ik al zei hoeft het geen wedstrijden te winnen wat afwerking betreft, en het voordeel is dat het een zilveren lak is. Dus je ziet minder swirls dan een donkerdere lak.