• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pads nemen?

Dimitri

Detailing addict
31 jul 2011
102
65
Ik ben nu wel de laatste die zulke topics opent, maar ik heb hier echt wel al veel gelezen, maar door de bomen zie ik het pad bos niet meer :confused:

Allereerst, ik heb een Meguiars 6 Dual Action Polisher. Past elke pad hierop? Of enkel Meguiars?

Ik lees dat die Monello pads hier vaak gebruikt worden, maar ik lees ook dat sommigen exploderen welke moet ik dan nemen?
Commentaar Carclean.com Lees hier waarom deze pads destijds niet in orde waren en dat het nu niet meer actueel is.

En welke pads zijn eigenlijk de beste? Ik heb momenteel alleen maar Meguiars gele en zwarte pad, en die krijgen hier niet echt goede beoordelingen. Maar welke pads moet ik dan nemen? De niet exploderende van Monello, de Auto Finesse pads, de Gloss it pads, de Menzerna pads, ....

Ik zag natuurlijk ook het overzicht van de Lake County pads op dit forum, geld die beschrijvingen voor de Monello pads? Aangezien ik geen LC pads vind en die van Monello dezelfde structuur lijken te hebben.

De pads zullen niet dienen voor 1 auto alleen, het is de bedoeling meerdere te doen. Ik dacht aan:

-Kompressor monello geel
-Kompressor monello orange
-Kompressor monello wit
-Kompressor monello zwart

Alvast bedankt voor de moeite!
 
In prinicipe kan iedere pad op de dap - mits de juiste afmeting natuurlijk.

Over de Monello Kompressor pad hoor ik veel goede geluiden - zelf geen ervaring mee. Heb nu de DJ pads en ben daar ook best heel tevreden over maar heb geen ervaring met andere pads (nog niet :) )
 
De Monello kompressor pads zijn prima. "Lopen" lekker over de lak en volgen door de lamellen ook goed de rondingen van de auto. En zijn uiteraard voor meerdere auto's/lakken geschikt.
 
Ik heb uiteindelijk Hex oranje, wit en blauw gekocht. Ik heb de pads al een tijdje in mijn bezit, en ik heb ze vandaag voor de eerste keer gebruikt.

Ik ben er eigenlijk toch niet zo tevreden van.

Qua resultaat kan ik moeilijk vergelijken aangezien ik nu andere en betere producten heb, maar qua betrouwbaarheid en vastzitten scoren de pads van Meguiars toch hoger bij mij. Het begon nochtans vlot bij mij vandaag, eerst Hex oranje, daarna Hex wit en Hex blauw op de motorkap. De eerste 2 pads gingen goed, maar de 3de (blauwe) zijn rand was al beschadigd (kleine stukjes loshangend 'schuim') na slechts 1 hit!

Ik heb na de motorkap besloten om de rest van mijn auto ineens in stap 1 te doen, waarbij ik dan de Hex oranje pad gebruikte. Dat ging heel goed, zo heb ik de rechterzijkant en achterkant van mijn auto gedaan. maar bij de linkerzijkant begon de pad los te komen, en dit werd alleen maar erger en erger, en zeker in de hardste stand. En opeens, toen ik de DA even wou verplaatsen terwijl die nog aan het draaien was, gebeurde er dit:

DSCN8648.jpg


Allesbehalve leuk voor een beginner. En toen moest ik nog een deel vd zijkant doen én het dak. Ik moest echt goed druk zetten op mijn DA, en zeker op de hoogste stand, of anders kwam die zo los zoals op bovenstaande foto. Dit had ik met mijn Meguiars pads totaal niet aan de hand.

Morgen moet ik nog stap 2 en 3 doen, en moet ik dus de Hex wit en Hex blauw gebruiken. Ik ben benieuwd of ze het beter doen.
 
Heb zelf geen ervaring met deze pads. Heb je zelf wel polijst ervaring? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je zelf iets niet helemaal goed doet. Detail zelf al anderhalf jaar, en ben nog steeds met mijn eerste set pads bezig (detail zo'n 15 auto's per jaar).
 
Dus jij gebruikt na 15 auto's nog de zelfde pads? Hoe zien deze er dan nu uit? Lijkt me sterk dat deze nog als nieuw of pas gebruikt uitzien?
 
@Dimitri, volgens mij heb je een aantal factoren niet helemaal in de gaten.

Je hebt een G220 van Meguiar's gekocht, als je de steunplaat van de G220 vergelijkt met andere steunplaten van andere machines dan schelen die nogal van elkaar.
De rand van de plate van de G220 is van rubber en de hechting van het velcro loopt niet tot de rand. De rubberen rand zit daar met een reden i.v.m. de pads van Meguiar's zelf.
Die zijn er namelijk op afgestemd. De pads van Meguiar's zijn verdiept en hebben een gelamineerde laag. De rubberen rand voorkomt dat die zich insnijdt in het gelamineerde gedeelte.
Bovendien is er sowieso geen hechting aan de rand door de gelamineerde laag en had het velcro op de plate daar dus geen zin.

Sowieso zijn pads met een motiefje kwetsbaarder dan vlakke pads. Vandaar dat de Raffini pads gewoon vlak zijn. Hoe meer randjes hoe meer deze ergens achter kunnen blijven haken onder verschillende hoeken.
De pads die je gebruikt zijn niet verdiept en de velcro loopt niet tot de rand, zo ontstaat er dus ruimte in de rand waar geen hechting is. Vandaar ook dat je pads ervan door willen. De plate is gewoon niet geschikt voor het type pad wat je wilt gebruiken.
Toch is het raar dat de pads verschuiven. Velcro kan je meestal wel van elkaar trekken met verticale bewegingen maar horizontaal is dat vele malen lastiger. Zolang de pad de lak raakt zou er geen verticale ruimte moeten zijn en dus ook geen verplaatsing.
Zoiets heb ik in al die jaren in ieder geval nog nooit meegemaakt.

Als je andere pads wilt gebruiken neem dan een andere plate. Meguiar's verplicht je een beetje op deze manier om hun pads te gebruiken.
 
Svenn21;n402851 zei:
Dus jij gebruikt na 15 auto's nog de zelfde pads? Hoe zien deze er dan nu uit? Lijkt me sterk dat deze nog als nieuw of pas gebruikt uitzien?

Ja gebruik nog steeds het zelfde setje pads. Is alleen onlangs een nieuwe oranje pad bij gekomen. Ze zien er niet meer als nieuw uit maar doen het nog prima! Als je er gewoon met beleid Mee om gaat, dus niet over randjes polijsten of scherpe badges op de auto en ze op de goede manier schoonmaakt redden ze dat best. Ookal denk ik dat ik binnenkort maar eens nieuwe ga bestellen, gewoon uit voorzorg dat er eentje kapot gaat, zodat ik iets achter de hand heb zegmaar.