• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke pads op dap 900 (hoeveel inch)

bojan

Detailing addict
18 aug 2010
78
55
Titel vraagt het al , waarom pads (monello )nemen van 6,5 inch of 6 inch of 5,5 inch ? Kortom wat is 't verschil , voor en nadelen? Heb dap 900 nog niet besteld ( 'k ga dit wel doen ) . Het zal wellicht een starterskit worden , maar vraag mij nu enkel af welke pads (maat ) ik het best neem. Het gaat mij enkel om de maat , niet de kleur (daar ben ik al uit )
THNX
 
heb je voor die 6inch kompressor pads ook een andere backing plate nodig? of passen ze ook op de backing plate voor 5.5inch pads?
 
Voor mij de 5.5" CCS of 6" Kompressorpads :heart_eyes:

Beiden passen op dezelfde backingplate (4.75" dacht ik)
 
Hallo,
De pads die je bij de dap900 meegeleverd krijgt zijn volgens mij de beste "maat" om te starten(kijk ff in de shop,is denk ik de 5.5 inch):rules
Groter kan zoals anderen zeggen,maar als ik jou was zou ik zeker in het begin geen grotere nemen.
Zelf heb ik onlangs mijn dap900 "getest" en voor mij hoeven ze zeker niet groter te zijn,ikzelf heb ook al de 4 inch-pads in mijn bezit(en ook een kleinere steunplaat dus)en ga deze zeker ook gebruiken voor moeilijker bereikbare stukken.Puur persoonlijk zou ik zelfs alleen de 4-inch-plaat besteld hebben,maar dit raadden ze me af vermits het dan wel erg lang zou duren als ik grotere stukken zou "dappen".
De praktijk zal het uitmaken,probeer als het kan eens een dap uit van iemand uit jouw buurt en zo weet je al veel meer.
Voor mijn part kom je ff tot bij mij,maar ik woon wel in het Antwerpse......(pm))
MAW: de 1 heeft graag grote pads de ander liever kleinere...............

MVG Danny

ps:heb zelf mijn padwasher in elkaar geknutseld en moet zeggen dat deze goed werkt hoor(zeker 100 euro uitgespaard:-" en kan zo weeral meer andere spullen kopen!!)
 
In de 900-kit worden ze er standaard bijgeleverd dus wat dat betreft hoeven we niet te argumenteren ;)
Groter kan, maar dan moet je idd een andere plate erbij pakken en raad ik niet zo snel aan bij de DAP ( rotary is ander verhaal maar ook daar gaan de 6" kompressors als een zalige tierelier )
De 4" zijn perfect om spots mee aan te pakken en jip ik ben er 1 van om dit af te raden om gehele auto mee te doen

@grandscenicman: Danny, het homemade-padwasher-verhaal is nu ondertussen wel bekend .... bij dezen mijn allergrote verzoek om dit even te laten voor wat het is ( gaat mij persoonlijk nu toch wel erg storen en dit gebeurt toch echt niet zo snel )
 
Toen een jaar geleden de DAP900 uitkwam zat er als pakket al de 6" witte kompressor bij.
Hoe dan ook het maakt niet uit, zowel de 5,5" als de 6" gaan dus gewoon passen.
Het is aan de gebruiker om te bepalen waar diens keuze ligt.
Kwestie van forum lezen en doen waar je beste gevoel bij hebt ( of keertje testdraaien bij CC, wellicht op de summer detail day )
 
Thnx. voor de antwoorden , op de summer detail day kan ik niet aanwezig zijn.
Reden 1 : beetje ver
Reden 2 : op 16 juli zit ik in mijn wagen (de ganse dag -> terugreis uit Z- Frankrijk )
Het zullen , denk ik, de 5,5inch pads worden
 
Ik ben nu een 2 weken bezig om te leren dappen en tot nu toe gaat het heel goed1 maar ik vind zelf de 5.5inch pads soms wel lastig werken in hoekjes enzo, dus ik zit er aan te denken om ook een kleinere backingplaat met 4inch pads te bestellen.
Ik vind het trouwens heel erg leuk om bij mensen die lopen te zeuren over dat ik zo veel bezig ben met de auto even de halve motorkap te doen:-b
Als ze het verschil zien hebben ze zelf bijna zin om ook bezig te gaan, en ik krijg van die mensen nou alleen nog maar complimenten dat de auto er zo mooi uitziet.
 
6 inch en kleiner is het maximale formaat voor de standaard backplate op de DAP900.
Ik had eerste een 6.5"pad besteld en vond hem wel een beetje aan de grote kant, na contact met cc hebben ze me aangeraden niet groter te gaan dan 6" op mijn DAP900. Pad omgeruild voor een 6" compressor pad zonder problemen. :party:

Ideale formaat van je DAP900 is 5.5"en 6".