• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke polijstmachine, DAP900 of wat anders?

Hoe zwaarder het polijstmiddel hoe meer stof. In principe ontkom je daar niet aan (zit wel verschil in het ene of andere merk). Overigens heb ik met mezzo nauwelijks last van stoffen. Werk je in stukjes van 40x40cm gebruik je inderdaad 2 à 3 erwtjes polijstmiddel, maar als je dan dus een hele zijkant van een auto doet zijn dat misschien wel 60 erwtjes en het overgrote deel verdwijnt dan wel in je pad. Dus daarom na elk paneel je pad uitwassen, droogdraaien op je machine en vervolgens weer gebruiken. Ik heb dan ook een padwasher. Als je die niet hebt haal dan even bij de Wibra een sprayfles Dasty (geel), spuit je vuile pad even in met wat Dasty, even met de vingers inwerken, dan in een bak/emmer water op de bodem herhaaldelijk met de handpalm indrukken en loslaten (goed uitspoelen dus), uit de emmer nogmaals tussen twee handpalmen "uitwringen" (niet dubbelklappen, worden ze ovaal van) en vervolgens op de machine droogdraaien (beginnen stand 1 langzaam opvoeren naar stand 6). Daarna meteen klaar voor nieuwe polijstgang (spray&wipe gebruik je dus alleen de eerste keer als de pad nog droog is).

De gele pad is inderdaad nog zwaarder dan de oranje. Wol-pad is nóg zwaarder.
 
Een pad die is volgelopen met polijstmiddel stoft ook als een gek, en de polijstende werking is aanzienlijk minder.
Regelmatig reinigen is het devies.
Beetje klam/damp mag hij best blij, dat is geen probleem.
Dus veel pads kopen is niet perse nodig, gewoon regelmatig reinigen en er is niets aan de hand.

Goeie inspectie-spray (C.Pro Eraser bijvoorbeeld) zou ik ook even overwegen.
 
freddyevo2 zei:
Werk je in stukjes van 40x40cm gebruik je inderdaad 2 à 3 erwtjes polijstmiddel, maar als je dan dus een hele zijkant van een auto doet zijn dat misschien wel 60 erwtjes en het overgrote deel verdwijnt dan wel in je pad.
Klinkt inderdaad logisch ;)

freddyevo2 zei:
Dus daarom na elk paneel je pad uitwassen, droogdraaien op je machine en vervolgens weer gebruiken.
Dasty heb ik genoeg op voorraad, handig spul!
Bedankt voor de tip!

Eelco zei:
Een pad die is volgelopen met polijstmiddel stoft ook als een gek, en de polijstende werking is aanzienlijk minder.
Beetje klam/damp mag hij best blij, dat is geen probleem.
Dus veel pads kopen is niet perse nodig, gewoon regelmatig reinigen en er is niets aan de hand.
Daarom had ik dus veel stof..

Bedankt!
Zo leer ik iedere keer weer, en wss zal het resultaat toenemen met iedere auto die ik mag doen!