• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke sealer/ wax voor deze velgen?

Avdewolf

Detailing trainee
3 mrt 2011
13
47
Goedemiddag!

Ik ben van plan een goede velgen wax/ sealer aan te schaffen. Ik wil deze gaan gebruiken op lichtmetalen BMW M-velgen en Porsche Panamera Turbo velgen. De laatst genoemde velgen zijn volgens mij niet geheel lichtmetaal maar er zit ook een donkere, mat achtige kleur in. Ik heb ter illustratie een foto bijgevoegd. helaas heb ik momenteel geen betere foto ter beschikking. Mag ik jullie om advies/raad vragen welke velgen wax/sealer geschikt is? Ik zat zelf te denken aan PB Wheel sealant, maar misschien is deze weer niet aan te raden voor de Panamera Turbo velgen. Iemand ervaring?

Wederom dank!
 
Allemaal, dat hoort nou eenmaal bij een wax/sealent. Maar als je het goed uitpoetst, en niet je ventieldopje/remklauw mee sealt, dan blijft er natuurlijk geen streep achter.
 
De Wheel Sealant van Poorboys World bevalt mij uitstekend. Gemakkelijk aan te brengen, gemakkelijk uit te poetsen en een mooie standtijd.
 
Zelf gebruik ik DLUX voor mijn mat zwarte velgen... topic: https://forum.Carclean.com/cc_postst16204/Nieuwe-velgen-onder-de-MINI-Cabrio.aspx
Dacht dat het heel lastig was, maar viel me alles mee. Demonteren van de velgen en het gebruik van Iron-x, Tar-x en Eraser vooraf zou ik wel aanraden.
Velgen mogen dan 24uur niet nat worden of rijden, dus daar moet je wel even rekening mee houden ;)
 
Panamera turbo velgen hebben origineel geen mat gedeelte... dan moet je nog even verder poetsen ;)
Niks speciaals aan en kun je dus ´normale´producten voor gebruiken.