• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke spons of handschoen raad je aan en waarom?

Seaps

Detailing rookie
16 nov 2010
22
0
Beste Carclean.com leden,

Wassen met een microvezelhandschoen, schaapsvachthandschoen of microvezel spons.

Welke van de drie raad jij aan? En waarom?

Ik gebruik "Mother's Wax - California Gold Car Wash.

Groet Joey
 
Hangt ervan af wat de criteria zijn...?
Ikzelf gebruik een Meg's microvezelwashandschoen om de volgende redenen: duurzaam en machinewasbaar.
Maar dat zijn mijn criteria, wat zijn de jouwe? :grinning:
 
Kwestie van persoonlijke smaak.
De reden dat ik een Meg's washandschoen (micovezel) gebruik is dat deze al ontzettend lang meegaat
zonder echte slijtsporen. Net als hierboven vind ik het mee kunnen wassen in de machine ook wel fijn.
Ik heb hiernaast een Bone MF spons gehad. Je kunt hier wel meer sop uit je emmertje trekken, maar toch beviel
deze mij niet zo bij het wassen. Moet wel zeggen dat bij uitspoelen in de spoelemmer het vuil hierbij wel makkelijk
loskwam van de vezels.
 
Het is altijd erg persoonlijk zo'n keuze, maar ik gebruik in de zomermaanden de Wookie en in de winter de Bone. Geweldige MF spons is dat, gebruik hem al jaren.
 
Ik ben eruit het word de Meg's washandschoen.
Hij is besteld samen met de Mother's Wax - California Gold Car Wash en de Poorboy’s Waffle Weave.

Goede keuze?

Groet JZ
 
Ook nog even een :)^ voor de Megs, mocht je nog gaan twijfelen.

Heb 'm al 3 jaar en nog steeds m'n favoriete mitt. Werkt lekker (makkelijk om te draaien maar niet te los), en ziet eruit alsof ie nog wel 3 jaar gaat halen. Een van m'n beste aankopen.
 
En de foam mitts? Zoals de schmittt van the edge en de red foam van Lake Country.
Voorlopig, LC maar een maal getest, verkies ik de Shmitt wegens:
wit schuim: vuil is goed zichtbaar
makkelijk zuiver te vegen over de rand van je rinse-emmer, dit gaat iets minder bij de LC omdat die lamellen heeft.

Ik heb die beiden en verkies dat boven een MF mitt die ik eigenlijk voor deurlijsten gebruik. Schaap heb ik ook gehad vond ik niks, moeilijk te onderhouden.
 
Dit is puur een puntje persoonlijke voorkeur!
Naar mijn weten zijn alle mits/sponsen/schaapjes dik in orde die CC aanbied!!!

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Bone spons!
Vind een mitt gewoon niet fijn werken!
Schaapje overigens nog nooit gebruikt, maar is ook een mitt variant dus word hem ook nooit:rules
 
Ik heb meerdere washmitts:

- Dodo Juice Wookie
- Dodo Juice Short Hair
- Cobra the bone
- meguiars washmitt
- mothers lambswool washmitt

Mijn voorkeur gaat uit naar de Meguiars washmitt en short hair washmitt van Dodo.

De wookie is te zwaar, te groot, komt niet overal bij.
De bone is goed, enig nadeel is dat deze ook niet overal onder komt (handgrepen).
De mothers lambswool is ook een prettige washmitt. Enig nadeel is de lange droogtijd en de wol 'vervilt' op den duur.
 
Meg's Mitt, gaat héél lang mee, levert goed werk en wellicht ook belangrijk punt is dat hij onderhoudsvriendelijk is
De Dodo short hair wordt hier geprezen, staat voor volgend jaar op de nominatie
Zo'n rasta geval voor de nare / rare plekjes
 
+1 voor de Meg's Mitt. Ik heb de bone ook, daarmee doe ik meestal de vuilere onderkanten van de auto.
 
Hier worden 3 mits gebruikt,
De alom geprezen megs washmitt waar ik tot 2weken geleden super tevreden van was, maar 2weken geleden gaan winkelen in action en zo een rasta washmitt meegenomen, super cheap en werkt echt super leuk! Deze word dus momenteel gebruikt voor bovenkant van de wagen, onderste helft van de wagen met de megs en een oude wollen mitt(uit het pre cc tijdperk) gebruik ik als velgenmitt, ook omdat deze tonnen water kan opslorpen en dit makkelijk weer afgeeft als je ze tussen je spaken van je velg wurmt, en dit dan ineens een spoelend effect geeft, werkt zeer leuk, en die wol is ook zeer makkelijk te onderhouden, maar men hond mag ze niet zien of hij word er gek van ;) denkt dat het een konijn is ofzo! Hehehehe
Je aankoop word hier dus ook goedgekeurd
 
Wookie met Short Hair.

Als je dat ding over de auto haalt, genot, gemak, alles wat je wil.
Voor mij niets anders meer op me lak.

Voor me velgen, de DoDo Wheelmitt.
 
Hier wordt de Meg's gebruikt voor de lak, goedkope action rasta's heb ik in verschillende kleuren voor de vuilere werkjes: blauw voor de velgen, oranje voor de deursponningen,etc..makkelijk, gewoon onthouden welk kleurtje voor wat. :grinning: En als ze na verloop van tijd beetje versleten raken gooi ik ze weg en koop nieuwe.
 
ik ben een liefhebber van de schappies,heb al vele mf mitts geprobeerd en kom steeds terug op een schappie.
heb de mf van sw(ligt werkeloos te zijn,even als de mf van megs)
 
Het begint toch weer een beetje te kriebelen, dus ik ga maar weer wat bestellen!

Ik heb vandaag de bestelling binnengehad die ik maandag geplaatst heb. Hierin zat:

- California Gold Car Wash - 946ml
- Ultimate Wipe Wash Mitt
- Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm

En een cadeautje van CarClean:

- Yellow All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat ik vandaag in me mandje heb zitten zijn:

- Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System Kit
- Mothers Wax California Gold Pre-Wax Cleaner Ultimate Wax System 473ml
- Monello White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator

En dan mijn vraag!
Welke towel moet ik gebruiken?

De Mother’s Polishing Cloth of de Poorboy’s Deluxe Mega Towel?

Is the Mothers echt zoveel beter dan de Poorboy? Anders vind ik het een beetje zonde van mijn geld om 5,- euro extra te betalen.
Of is de Yellow All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm die ik bij mijn vorige bestelling cadeau heb gehad van CarClean goed genoeg?

Groet,

JZ