• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke stappen en producten splinternieuwe (witte) auto?

Donatello

Detailing trainee
29 nov 2012
5
47
Hallo mede-carcleaners,

Al sinds geruime tijd koop ik producten van carclean, eerst een paar waxen en ondertussen heb ik al een aardige collectie verzameld.

Onlangs heb ik een nieuwe Polo BlueGT in candy white gekocht, deze wordt in januari geleverd en graag wil ik vanaf het begin de auto goed onderhouden.
Nu was mijn vraag, hoe kan ik dit het beste (zelf) aanpakken en met welke producten? Ik heb foto's gezien van splinternieuwe auto's die onder de vliegroest zitten van transport dus ik wil eigenlijk direct, dezelfde dag dat ik de ophaal, de auto goed aanpakken zover ik het zelf kan.


De spullen die ik zelf al heb:

Poor Boy's EX-P
Poor Boy's White Diamond
Poor Boy's spray and wipe
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Iron.X Soap Gel (achteraf had liever de vloeibare variant gehad)
California Gold Carnauba Wash & Wax shampoo

Ik gebruik verder (groene) Monello doeken en de zwarte Monello applicators. Hierbij zoek ik nog producten voor de ramen, het (stoffen) interieur en het leren stuur.

Het doel is om een zo lang mogelijke standtijd te krijgen ivm de winter periode, ik ben van plan de Collinite 845 te gebruiken ipv de EX-P maar wat zijn de stappen en welke producten gebruik ik wel/niet en wat moet er nog bij? En hoe kan ik dit het beste aanpakken midden in januari zonder garage?

En kan wanneer ik de auto alleen gewassen heb na de wasbeurt C.Quartz - Reload Spray gebruiken of werkt dit niet goed samen met de Collinite 845? En hoe kan ik plaatselijke bevuiling (bijv vogelpoep) het beste schoonmaken? Ik gebruikte op mijn vorige auto altijd spray and swipe.

De auto staat in een gezamelijke parkeergarage die goed geventileerd is, dus wel erg koud maar wel droog. Een andere optie is een paar honderd euro stukslaan en de auto wegbrengen voor een uitgebreide detailing beurt incl. C-quartz behandeling maar dit stel ik liever uit tot herfst 2013.

Graag hoor ik jullie meningen.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen.

Als eerst de dealer verzoeken om niks met de lak te doen. Niet wassen,huispoetser kan deze beter overslaan,ze doen meestal meer kwaad dan goed met de lak.

Wat ik persoonlijk zou doen met de middellen die jij hebt:

Afspuiten/foamen
Wassen 2 emmer methode
Iron-x
Clayen
ontvetten/pre-waxen
Ex-P en/of 845 er op.
Met reload kun je hem mooi bijhouden.
 
Dankjewel voor je bericht Jeroen,

In de 845 en dan met de reload bijhouden wil dus prima? Kan ik daarbij de spray and wipe gebruiken om vogelpoep etc te verwijderen of kan dit ook met de reload?

En je hebt het over een ontvetter, wat kan ik hiervoor het beste aanschaffen?

Voor het foamen ben ik van plan om een Gloria FM10 te kopen maar ik ben nog niet uit over de foam die ik wil gaan gebruiken.
 
Als ontvetter: Eraser - C.Pro C.Quartz is een goede ontvetter.

Zelf gisteren voor het eerst gebruikt, werkt perfect.

https://www.Carclean.com/product/C_Pro_C_Quartz/Eraser_500ml_ERASER500_102075
 
Zou voor het goed streeploos achterlaten de Dodo Juice Mint Merkin nemen ( https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Mint_Merkin_Microfibre_Window_Cloth_DJMM1PC_101132 )
Jip, kan met reload bijhouden, dit is een spraysealant
Vogelpoep zo snel mogelijk verwijderen anders bijt het in tot een niet verwijderbare naargeestige plek, met S&W goed insprayen en droogdeppen, indien noodzakelijk een kattenwasje en daarna in de reload voor de zekerheid
Foams zijn er genoeg en naar mijn weten zijn zowel de VP-advanced als de AD-Magifoam beide geen miskopen
Kijk eerst hoe ver je zelf komt en er tevreden over bent, wegbrengen kan altijd nog denk ik dan maar weer
 
Donatello;306875 zei:
..In de 845 en dan met de reload bijhouden wil dus prima?..
Ja, dat kan. Reload niet meteen gebruiken nadat je 845 hebt opgezet, wacht een dag, en daarna kun je Reload gebruiken om de waxlaag bij te houden (bijv. na elke wasbeurt).

Kan ik daarbij de spray and wipe gebruiken om vogelpoep etc te verwijderen of kan dit ook met de reload?
Met Spray en Wipe of een andere quick detailer kan het wel. Met Reload niet, dat is namelijk een spray sealant en geen Quick Detailer.

.. spuit elf.. wat hierboven dus staat.