• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Uni-Cone of Powerball kan ik het best gebruiken voor mijn deurgrepen?

BigBram

Detailing addict
31 mrt 2011
49
52
zoals de titel al zegt.

welke cone of powerball kan ik het beste aanschaffen voor het polijsten van de "kommetje" achter de deurgrepen van de auto.

ik heb een zwarte golf 4 welke ik binnen kort (heb de dap900 al binnen) volledig onderhanden wil nemen.

maar ik wil eigenlijk beginnen met deze kommetjes aangezien deze barstes vol zitten met krasjes
ik vermoed van nagels, ringen e.d.


ik heb nu in bezit: dap 900, mezzo en finale polish en of course alle andere benodigdheden.

maar welke cone of powerball of zelf andere optie raden jullie aan voor deze ruimte achter de deurgrepen?


alvast merci
 
Geen links naar externe bedrijven Liber0!

Ik zou al zeker voor een cone gaan omdat die iets makkelijker achter een klink kan dan een powerball.
De gele cone heeft een grote cuttingkracht waardoor je de krassen makkelijk zal kunnen verwijderen. Echter moet je dan nogwel nabewerken met een andere cone of het handje.
 
ok dus jij raad eigenlijk de gele cone aan van monello is die geloof ik he?

en dan nabewerken met de hand dat kan ja
 
Ja, het kan ook met een blauwe of zwarte, maar dan zal je misschien wat langer moeten werken. Deze twee zijn echter wel wat veiliger voor de lak aangezien de gele wel erg grof is.

Met een van de drie monello cone's zal het wel lukken.
 
oke bedankt,

maar ik denk wel dat de lak van de golf knetter hard is he.

maar goed er is geen dual action aan de accuboor xD

dus ik denk dat de blauwe inderdaad de betere keuze is?
 
Voor de "kommetjes" achter de handvaten gebruik ik de oranje Monello pad i.c.m. Meg's Ultimate Compound. Ik moet zeggen dat het met de hand prima te doen is, ondanks de harde VAG lak.