• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke washmitt/ spons?

Ik zet de wasmachine op spoelstop, dus zonder centrifuge. Daarna haal ik de spons eruit en zet ik de rest op centrifugeren. De spons goed uitwringen en lokaal op een schone droge plek laten uitdrogen.
 
dit wordt mijn eerste aankoop op Carclean.com en ik heb niet veel geld dus ben echt goed aan het overwegen. wellicht kom ik wispelturig over.

ik overweeg nu de superthick microfiber washmitt van maguiars te kopen. Deze heeft stuk voor stuk goede reacties (waaruit onder andere blijkt dat hij met een emmertje dreft weer schoon is) en is tegelijkertijd dikker dan de monello washmitt.
Die van meguiars is wat duurder, maar het lijkt mij dat ik daar ver mee kom. Dan idd nog zo'n rasta (of microvezeldoekje?) erbij en dan zit ik gebeiteld.

@nizzan350, bedankt voor je verklaring, maar mijn moeder zwaait de scepter over de wasmachine. de wasmachine gebruiken voor mijn mitt en met spoelstop zit er voor mij niet in :)

PS ohja, klopt het dat je microvezel niet met wasverzachter in de wasmachine moet gooien? zijn er verder nog wasinstructies waar ik van te voren van zou moeten weten?

Anders heb ik altijd nog het emmertje dreft..
 
Klopt microvezel heeft de nare eigenschap om te gaan verkleven als het in aanraking komt met wasverzachter. 1 keer zal geen kwaad kunnen,maar na meerdere keren loopt al snel je vezel vol.

Wassen op 30/40 graden met een vloeibaar middel zonder verzachter er in en het is ok. Gooi er ook geen andere was bij,gewoon apart wassen.
 
Als er eventueel zware vervuiling in zit zoals olie mag je meeste microvezel produkten ook makkelijk op 60 graden of hoger wassen. Ik raad voor de meeste gevallen 40 graden aan. 30 lijkt mij net wat te weinig aangezien microvezel doeken nogal wat absorptiekracht hebben en dus makkelijk de kleinste deeltjes stof vast kunnen houden.
 
+# voor geen wasverzachter.

Kan je de Monello mitt aanraden - ik vind hem erg prettig werken en voor een leuk prijsje. Gaat bij mij in de wasmachine met de witte was op 40graden en ja ik laat het gewoon mee centrifugeren. Heb nog niet gemerkt dat hij er slechter van wordt.
 
Mijn microvezels /mitt/doeken gaan alleen in de wasmachine op het speciale stoffen programma, 40 Graden en met de speciale gedoseerde Microfiber Restorer van CC.
Echt super resultaat en geen gezeur en vooralsnog altijd als nieuw weer, dus spaar iets door en neem de juiste produkten!

Heb zelf geen wollen wookie o.i.d. (Monello washandschoen) maar op mijn wasmaschiene (eco bubble) zit ook een programma "handwas" onder wol, denk dat het daarmee wel zou lukken maar verder geen behoefte nog aan iets anders en hou het bij die Monello washmitt na het HDfoamen.
 
Een beetje een late reactie, ik heb het druk gehad, maar beter laat dan nooit!

ik heb vorige week mijn eerste bestelling bij carclean opgehaald. ben heel blij met mn spulletjes! moet ze nog wel in gebruik gaan nemen.

Zie foto. meguiars washmitt en een droogdoek van dodo juice :) en ik kreeg nog een gratis luchtverfrisser ook :)

Ik kan niet wachten met mijn nieuwe dingen gebruiken!

2013-04-05143554_zps15ae1ed9.jpg
 
Leuk setje, al vind ik de Megs mitt wel een beetje dun ogen. Over het algemeen gebruik ik veel van Megs, maar de mitt heeft mij op het eerste gezicht nooit echt kunnen overtuigen. De goedkope Valma fine die ik heb liggen oogt een stuk dikker en ik heb ook het gevoel dat die wat zachter is. Ik vind deze heel erg veel op de Monello lijken die ik ook heb liggen alleen wat groter, of ligt het aan mij? Geen verkeerde mitt of zo, maar voor grote oppervlakken ben ik toch meer van het ultra absorberende, hoef je ook niet zo vaak naar die emmers te graaien ;). Al om al is het allemaal microvezel, dus altijd beter dan foam- achtige sponzen e.d.
Neem het niet verkeerd op hoor, uiteindelijk zal het weinig uitmaken (ik ben nu eenmaal van het extra absorberende :D )
 
Ik beloof dat ik hier ervaringen en evt foto's zal plaatsen! Het zal alleen op zijn vroegst volgende maand worden :)

Weet iemand waarom mijn foto opeens niet meer zichtbaar is?
 
Belofte maakt schuld! Meguiars mitt met twee rasta's en een wunderschwamm van de action heeft een zeer goed resultaat gewerkt!

2013-06-02145947_zpsecd74fa7.jpg