• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wetcoat ? Drogen met droogdoek ?

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
60
Waalre
Hallo allemaal;

Ik ben inmiddels een 'fan' van de coatings van Gyeon. Heb nu Wetcoat gekocht. Ik begrijp het principe, maar nog niet helemaal.
Auto wassen. Afspoelen. Paar spraytjes Wetcoat per paneel. Eventueel verdelen met een vochtige microvezeldoek. Vervolgens afspuiten met hoge druk.
En dan ????? De auto afnemen, drogen, met een droogdoek. Of er gewoon van af blijven ? Dat is me niet helemaal duidelijk ......

Thanks so far ! Grtz. Leonneke.
 
Yep, droogmaken met een droogdoek, anders heb je kans dat heel je auto onder de kalkvlekken zit.
 
idd. na het wassen afspoelen en dan wetcoat erop om vervolgens af te spuiten met hoge druk en dan te drogen met de droogdoek
 
Heya Peeps,

Ik steel even het topic met een vervolg-vraag;


Je was je auto,
Spoelt hem af,
DROOGT HEM NIET AF,
Spuit er een wetcoat op,
Spoelt hem met een HD weer af.

Ik weet niet wat de samenstelling is of waar je werking op is gebaseerd, maar in feite wrijf je een natte auto in met de Wetcoat en spoelt hem daarna af met een HD straal. Daarna netjes droogmaken.

Is dit te vergelijken met een Spraywax die je op een droge auto opspuit, ofso?


Greetz
 
Persoonlijk wrijf ik hem niet in maar nevel ik het alleen op de auto en spoel hem daarna af met een harde straal (niet perse hd maar als ie er al staat is dat prima) daarna drogen, tussendoor dus niet drogen.
 
En niet HEEL de auto inspuiten met Wetcoat en dan pas gaan afspuiten.
Dan heb je zeker allemaal vlekken op je auto.

Spuit 1 of 2 delen van je auto in, en dan gelijk afspuiten. En zo verder met heel de auto.
Zeker bij warm weer of als het een beetje waait is het zo opgedroogd.
 
Hoi mannen. Duidelijk in ieder geval. Na de Wetcoat behandeling de auto drogen met een (droog)doek.
Ik vond net nog een goede beschrijving van Dennis (Dibbuz). Één of twee spraytjes per paneel en het product als het ware verspreiden, vooruit duwen over het paneel .............
Er staan helaas aardig wat zogenaamde instructiefilmpjes op Youtube en daar zie je dat de gemiddelde detailer echt het volledige paneel in sprayt.
Zou mooi zijn als Dennis een filmpje maakt .................