• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wetsanden Lancia Delta Integrale 8V Monza Rosso [Update: 16-04-2012 Eindresultaat]

freddyevo2

Detailing chief
10 okt 2010
410
78
58
Almere
Vandaag heb ik me, samen met m'n maat die ook mijn Lancia Delta Integrale Evo2 onderhoudt, bezig gehouden met het wetsanden van een Delta 8-klepper. Deze auto wordt volledig gerestaureerd en technisch gereviseerd en zelfs het spuitwerk wordt in eigen beheer gedaan. Daar het de eerste keer was dat hij een auto volledig gespoten had, bleek er op veel plaatdelen sinaasappelhuid (Orange peel) zichtbaar te zijn. Een ideaal projekt dus om wat ervaring op te doen met wetsanden. In Duitsland bij een CarClean concullega wat Nikken wetsand papier aangeschaft (korrel 800, 1200, 1500, 2000, 2500, 3000), en daarmee aan de gang gegaan.
De voor foto's:
dscn1430u.jpg

dscn1431q.jpg

dscn1432f.jpg

dscn1433nn.jpg

Zoal te zien in de lichte reflecties is er behoorlijk veel orange peel zichtbaar.
Eerst geprobeerd met korrel 2000, maar al gauw bleek dit niet voldoende resultaat te geven. Te veel low-spots (lak niet geraakt). Dus opgeschaald naar 1500, vervolgens 2500, eindigend met k 3000.
dscn1434g.jpg

dscn1435k.jpg


Vervolgens met de Flex rotary met paarse wollen pad en Meguiar's M105 de lak gepolijst. Viel me erg mee hoe snel er weer een mooie glans zichtbaar werd. In 4 uur tijd de linker zijkant gedaan. Nu nog afbouwen met M105 met oranje kompressor-pad en M205 op lichtgroene kompressor-pad met de DAP 900. Dan misschien nog een glaze (Vertua-Bond, of DJ Lime Prime Lite), en dan nog een wax (Pete's 53????). Géén sealant omdat de lak nog een paar maanden moet uitharden.
resultaat tot nog toe:

dscn1437b.jpg

dscn1439tm.jpg

Motor ook bijna klaar om ingebouwd te worden:
dscn1440g.jpg

dscn1441m.jpg


Zodra de Lancia klaar is gaat hij in de verkoop. Vraagprijs €7500,= (bij interesse, PM)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er een aardige klus uit :cool:

misschien de wielen beschermen met 1 of andere plastic/doek ??(tijdens dat wetsanden-polijsten )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Danny,
Deze oerlelijke wielen zouden bij mij er direkt afgehaald worden. Ziet er stukken beter uit met originele Speedlines, of zoals bij mijn Evo met Compomotive TH2 (17 inch).
 
Dat is meer dan netjes Fred !
Blijf het nog steeds een stapje te ver vinden om hele delen zo aan te pakken dus pet af !
 
freddyevo2 zei:
Ziet er stukken beter uit met originele Speedlines, of zoals bij mijn Evo met Compomotive TH2 (17 inch).

Precies. :)^

Ik heb em vorig jaar in real life mogen aanschouwen op Zandvoort.

Vol gas op het rechte stuk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig, dit moet je durven en kunnen! Erg mooi geworden. :)^ Die velgen heeft mijn buurjongen onder zijn Corolla GTSi, zou zelf direct origineel monteren onder zo'n prachtige wagen als een Delta.
 
Nu de laklaag netjes is, gaat hij nog met een blanke laag afgeschermd worden?
Zoals bij zovelen unielakken gaat na een verloop van tijd de lak verkrijten, door de blanke laklaag voorkom je dit.
 
@ nicknameless: De Delta van jouw foto's is de auto van "ons" mede forum-lid peerlancia. Die Lancia Delta HF Integrale is een 16-klepper met ongeveer 300 pk (ook opgebouwd door m'n maat).
@ zuidwest 10: We hebben pas een zijkant gewetsand en gepolijst met wol en M105. Moet dus nog verder afbouwen. We zijn ook begonnen op de plek waar m'n maat is begonnen met het spuitwerk. Het resultaat werd dus ook steeds beter. Wat wel duidelijk werd is dat je absoluut bij randen en vouwen in het plaatwerk met een groffe korrel uit de buurt moet blijven. Je gaat er daar in no time door de lak heen:-"
Komende weken de rest doen. Ik zal daar verder verslag van doen.
@ Gideon: Ik was er aanvankelijk ook niet happig op, maar omdat er bij werd gezegd dat, als het fout ging, er gewoon opnieuw gespoten zou worden, leek het me vooral heel leerzaam. De mooiste velgen voor de Delta Integrale zijn de originele magnesium Speedline Corse rally velgen. Maar een setje van die velgen gaan op ebay voor €2500 tot €3000 van de hand, als je ze al tegen komt.
@Overlord. Was ook mijn idee, een blanke laklaag:)^ Maar kreeg het idee dat m'n maat daar weinig zin in had. Overigens hoeft een unilak, mits goed onderhouden, niet te verkleuren/verkrijten. Goed beschermen tegen UV d.m.v. een goede sealant/wax.
 
Heb je er bij het spuiten rekening mee gehouden dat je nog zou gaan wetsanden. Lijkt me wel verstandig aangezien je behoorlijk wat lak weg schuurd en polijst.
 
[Update 25-10-2011]
Afgelopen zondag weer even verder gegaan met de Lancia Delta Integrale 8V. Verder met wetsanden, en de Rotary met paars wolletje en Meg's M105.
Het dak:
dscn1444k.jpg


dscn1445iy.jpg

Nogmaals het dak. Op de achtergrond de motor, klaar om ingebouwd te worden.
dscn1446fi.jpg

Mijzelf in actie :D
dscn1448s.jpg

Motorkap/linker voorscherm
dscn1450t.jpg


dscn1451mw.jpg


dscn1453i.jpg


dscn1454o.jpg

8-o :schaam Door de lak heen:D .M'n maatje was niet helemaal tevreden over het resultaat op het linker voorscherm, dus nog maar even gewetsand.....:auw :klap :)_[] :D
Even opnieuw spuiten dusrofl
dscn1455oo.jpg


De Delta wordt nu verder in elkaar gezet. Tussentijds zal ik verder gaan polijsten met waarschijnlijk M105 op oranje Kompressor, daarna Meg's M205 op lichtgroen met de DAP 900. Daarna in de Wax (suggesties voor een dieprode lak worden op prijs gesteld (Dodo Juice Skull Candy????))

Tot de volgende update!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een geweldige klus, het resultaat is zeer strak.
Een Integrale is nog steeds een wagen die hoog op mijn verlanglijstje staat!
 
Wat wel lekker makkelijk is, je hoeft niets af te plakken zo :D
Ziet er al best aardig uit! Keep it up!
 

Vergelijkbare onderwerpen