• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wetsanden met dremel

Zorro

Detailing addict
7 sep 2008
135
65
Hallo,

Ik wil een steenslag wegwerken in mijn zijlijst onder de deur. Nu na het wetsanden moet je roterend te werk gaan.
Daan mijn steenslag juist in een gleufje is, vraag ik mij af iemand al ervaring heeft omdat met een dremel weg te roteren.
Ben al in de schop geweest en er zijn polijstpadjes verkrijgbaar.

Iemand al ervaring of een andere goede oplossing.
 
Als je zo'n kleine pad kunt vinden om op een dremel te zetten zou dat denk ik best lukken. Toerental niet te hoog en opletten dat je de lak niet te warm maakt want dat gebeurt wel erg snel met een kleine pad. Ik weet niet hoe ervaren je bent met het polijsten e.d. maar bedenk je goed dat het niet zonder risico's is.
 
Ik zou het niet doen. Het toerental is dermate hoog dat je de lak nog meer zou beschadigen.
Zo'n dremeltje draait op z'n langzaamst al 10.000 toeren 8o

Een rotary draait 'slechts' 2500 tot 2700 toeren, daarmee kun je al lakschade veroorzaken bij verkeerd gebruik...

Je kan beter een schuurpapiertje goed weken in water, om een stukje karton ter grootte van de gleuf vouwen en dan schuren.

Ik heb toevallig gister geprobeerd met de Dremel en een wit polijstpadje i.c.m. Meguiars Plast-X een beeldschermpje van een oude mobiele telefoon krasvrij te krijgen.
De Dremel op het laagste toerental gezet, daarmee ging ik nog door het schermpje heen...

Wat rood omcirkeld is, is de schade, helemaal wegesleten door de polijstschijf...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Bekend met toerentallen ben ik niet maar als het minimum echt 10000 is dan zou ik maar naar Patrick luisteren, die heeft verstand van dit soort apparaten! ;)
 
Duidelijk dus, het idee was goed alleen gaat het helaas niet.
 
Xizer zei:
Bekend met toerentallen ben ik niet maar als het minimum echt 10000 is dan zou ik maar naar Patrick luisteren, die heeft verstand van dit soort apparaten! ;)

Voor de ongelovigen... :-b

10.000 - 30.000 toeren per minuut 8o

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Bovenstaande is van de nieuwere modellen Dremel. De eerste serie, model 395, draaide zelfs 33.000 toeren per minuut :!
Bosch heeft het model snel na de introductie vernieuwd, mede omdat het toerental té hoog was en de lagers, electronica het niet aankonden
 
Bedankt voor jullie wijze raad.:cool:
Ik ga het nu zeker niet proberen en dan toch maar met een rotary.
Het toerental is inderdaad verschroeiend snel8o
 
Juist na het lezen van een ander topic, kwam er als oplossing een uni-bal te gebruiken.
Nu ervan uitgaan dat een boormachine ongeveer 2500 toeren draait (schiet me niet neer als ik er glansrijk naast zit:klap )
Kan ik dan misschien met een uni-bal gebruiken na het wetsanden?:weetniet

Het is maar weer een idee, graag wat meningen van mensen die er meer van afweten als ik en die zijn er zeer zeker.:ja
 
Op lak zou ik het niet doen, ook met een uniball is er dan veel risico omdat je lang moet polijsten om de wetsandkrasjes weg te krijgen.
Bij wetsanden is er bijna altijd een rotary nodig.