• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wetsanding

Ik zou zoizo nooit grover gaan als 2000 en dan werk ik altijd naar de 3000, dan even compounden finishen en klaar.
Echter steenslag (echte steenslag) ga je er niet uit wetsanden, hele kleintje die je net ziet en niet echt voelt wel.
Misschien dat er met een foto beter advies mogelijk is?
 
Het is een krater op de motorkap, dus wil de steenslag, vol laten lopen met lak uit lakstift, laten droger en dan wetsanden / polijsten

Zag dat ze 3 soorten hebben. 1500 / 2000 / 2500.
3000 kan ik niet vinden op de site.
 
Aha zo, dan kan het wel zo zijn dat als je hem best wel flink vult dat je een bult hebt waar je wel 1500 bij kan gebruiken.
3000 niet hebben is niet erg is het alleen langer compounden (hoop dat je een wolletje en veloce hebt ofzo)
Ik kan ook jou handigheid niet inschatten, als je je er niet gemakkelijk bij voelt kan je eerst oefenen op een onderdeel dat je bij de sloop haalt.
 
Maar gebruiken jullie vellen schuurpapier die je klein maakt en een schuurblokje.
Of gebruiken jullie van die kleine ronde schuurvelletjes, die je op een rond schuurblokje plakt?
 
Ik gebruik zelf ook een sandingpad, vind dat je iets meer gevoel hebt. Maar er zijn er ook bij die zo'n blokje gebruiken met die ronde schuurpapiertjes. Ook hier geld wat je zelf fijn vindt werken.
 
Voor steenslag gebruik ik een blokje met kleine ronde schuurpapiertjes met aan de achterzijde een velcro. Werkt perfect en je voel goed wat je doet.
 
Bikkel;n418116 zei:
Waarmee ontvetten jullie de steenslagplekjes, voordat je dezer vol laat lopen met lak?
Ik dacht thinner, maar weet niet of dit nu wel de juiste keuze is.

Is volgens mij zeker niet de juiste keuze..........altijd kans dat de lak "oplost"............Prep , IPA lijkt mij eerder aangewezen . Aceton zou volgens mij ook nog kunnen , wel testen natuurlijk ( op de auto van je buur :roll ) ...........al weet ik niet of aceton ook ontvettende eigenschappen heeft .

Het spul dat ze gebruiken bij uitdeuken zonder spuiten ( deuktechniek ) is volgens mij ook aceton........daarom denk ik hieraan .

APC is geen ontvetter , hoewel dit toch meestal op de gebruiksaanwijzing wordt vermeld....zal wel iets doen maar echt ontvetten ???? ( APC laat volgens mij een vettige waas achter en kan plekken in glas maken bij opdroging ! )
 
Remmen reiniger werkt ook goed ontvettend. Kan je dan op watten staafje spuiten en dan je steenslag aanstippen ermee