• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wheel Brush Pro - Een roterende velgenborstel voor een accuboor.

Ik blijf van mening dat het veel teveel spettert, en de kans op beschadigingen aanwezig is.

ik zou hem niet aanschaffen als hij in de shop komt.

ik geef de voorkeur voor een zacht kwast of borstel icm met een goede reiniger (al dan niet velgenreiniger).
 
En dat maal vier en je arm breekt af
Zo te zien gaat het ook alleen met het puntje
Tijd voor twee emmers bij het velgen wassen :roll
 
Ik vind dit ook wat te grof gaan. Meer iets voor iemand die veel auto’s op een dag moet wassen en waarbij de eigenaar van de leaseauto niet heel erg kritisch is.

Om de één of andere reden vind ik het geen detailers product.

Derhalve op NEE gestemd.
 
De borstels zullen niet in het assortiment komen. Toch denk ik dat er een markt voor is, ik verwacht dat als je een pallet bij de Makro neerzet, die dingen zo verkocht zijn.
 
Tja, CC heeft ook turtlewax en valma in de verkoop staan dus ik ga er vanuit dat best een groep mensen is die het afnemen van jullie.
Ik ken het klantenbestand niet maar als de Makro ze kan verkopen dan is met jullie verkooptalent een appeltje-eitje.
 
Golodkin zei:
Ik heb de borstel intussen besteld, laat jullie mijn bevindingen weten zodra ik 'm in huis heb.
Zo gezegd, zo gedaan, al heeft het door het vriesweer een tijdje geduurd voor ik hem voor het eerst heb gebruikt.

Toestand van de velgen: in november bij wissel zomer/winter brandschoon en van een laagje wheelwax voorzien, sindsdien tweewekelijks gewassen met champoo & spons tot de vorstperiode, tijdens de vorstperiode enkel af en toe eens met de HD afgespoten, voor de test behoorlijk vuil dus.
De Wheel brush heeft vrij zachte haren, slechts een tikkeltje harder dan de EZ. De centrale staaf waarin ze zitten is behoorlijk dik, je velgbed kan je er dus niet mee bereiken, daarvoor blijf je de EZ nodig hebben.
Op de kop zitten even lange haren, zodat je wel makkelijk de fijnere openingen aan het oppervlak van je velg kan bereiken.
Hij klikte makkelijk op m'n elektrische schroevendraaier. Deze is het best geschikt voor de Wheel Brush, net de ideale snelheid en makkelijk wisselen linksom/rechtsom.
Door de lage snelheid valt het spetteren erg mee, als je mooi achter de borstel blijft heb je er helemaal geen last van, de spetters vliegen immers naar links en rechts, niet naar achteren.

Mijn 15-spaaks 17' wintervelgen als volgt aangepakt: wheelbrush even ondergedompeld in de emmer (BTBM-sopje), even laten druipen en dan van boven naar beneden tussen de spaken heen en weer bewegen, telkens een halve velg, dan weer onderdompelen, en dat telkens linksom en rechtsom, op gezapig tempo. Vervolgens met de kop even langs de velgrand en rond het midden, en klaar is kees.
Ik vond het een stuk makkelijker werken dan met een spons/washmitt, en deed er ook 10 minuten minder lang over (voor de 4 velgen).
Het resultaat was even goed.

Conclusie: spaart tijd en moeite bij de tussendoorse wasbeurt, daarom een goede koop die ik zal blijven gebruiken. Voor de grondige seizoensbeurt, incl. teerspetters verwijderen en IronX-en minder geschikt.

Ik nam geen foto's van de test, sorry, maar de filmpjes zijn denk ik duidelijk, en ik veroorzaakte er zo al genoeg sensatie mee in de wasbox.
 
Als je zoals ik BMW BBS honigraat velgjes hebt dan kom je met dit ding niet weg. Er zitten zoveel kieren en hoekjes in dat je dat simpelweg met spons of borstel schoon moet maken. Meestal gebruik ik een zachtharige kwast, of een oude zachte spons die ik met de vingers tussen de spaken kan duwen.
 
Golodkin zei:
De Wheel brush heeft vrij zachte haren. De centrale staaf waarin ze zitten is behoorlijk dik, je velgbed kan je er dus niet mee bereiken.
Op de kop zitten even lange haren, zodat je wel makkelijk de fijnere openingen aan het oppervlak van je velg kan bereiken.
Ik vond het een stuk makkelijker werken dan met een spons/washmitt, en deed er ook 10 minuten minder lang over (voor de 4 velgen).

Vrij zachte haren : heb je nu krasjes gemaakt of is het verwaarloosbaar ?

Velgbed : lijkt mij nog altijd een ideale borstel .....als je tenminste je wielen er af haalt ( dan maakt de dikte niks uit ) . Misschien kan je er ook prima de "niet-zichtbare" kanten mee poetsen van de spaken.

10 minuten minder lang : is de moeite niet , maar toch .....is tijdwinst .

Ik ben ff de prijsindicatie kwijt , maar als de prijs meevalt en cc moest deze in het gamma opnemen , dan kocht ik er wel 1 .Al was het maar om de binnenkanten te poetsen bij de zomer-winterwissel van de wielen :-b

net opgezocht :
14.95 / stuk : dan neem ik er zelfs 2 (voor de binnenkanten )
 
Dat tweede filmpje is helemaal te triest voor woorden.
Die velg is al schoon.
Als ik zie hoe hij te keer gaat met die borstel wil ik niet weten hoe hij eruit ziet met een vuile velg.
Dat ding spettert als een gek.
Volgens mij komt hij ook niet echt tussen de spaken in.
Nee laat mij maar lekker met kwasten borstel en een mitt prutsen.
Tijd winst….. ach ik zie het meer als therapie.
Ben laatst 2,5 uur bezig geweest met mijn velgen…….. Buurvrouw al helemaal nerveus.:D
 
grandscenicman zei:
Vrij zachte haren : heb je nu krasjes gemaakt of is het verwaarloosbaar ?
Geen krasjes gemerkt met het blote oog, verwaarloosbaar dus.
grandscenicman zei:
10 minuten minder lang : is de moeite niet , maar toch .....is tijdwinst
Spaart tijd én moeite: je hoeft geen druk uit te oefenen, enkel de handboor heen en weer te bewegen. Voor mij belangrijker dan de tijdwinst.
 
Ik denk dat dit echt een product ( in spé ) is wat onder de categorie "love or hate" valt.
Voor beide kanten is er wat voor te zeggen, ik zet 'm voor mijzelf weg onder de 'nut van winterbanden discussie' ..... gaan we gewoonweg niet uit komen.
Vind je het wat .... lekker doen, vind het het niks .... ook prima toch ?
 
nee gestemd............

lijkt mij dat dit erg spettert en dan zit je auto er ook onder en als het mee zit,zit je er zelf ook onder de zwarte stipjes :sob:

ik weet niet hoe de punt is van de borstel, maar bij de meeste borstels komt dat al snel tegen de velg
met zown accuboor heb je gelijk een berg schade.:sob:
 
SandeR-design zei:
nee gestemd............
lijkt mij dat dit erg spettert en dan zit je auto er ook onder en als het mee zit,zit je er zelf ook onder de zwarte stipjes :sob:

Bij mijn weten "spettert" de ez-brush ook wel hoor , ik zit ook altijd onder de zwarte plekjes als ik flink tekeer ga met die borstel....

Is trouwens 1 van de meest gegeven punten van kritiek : "de borstel spettert wel wat" :-b

Komt volgens mij door de vorm/grootte van de spaken : een kleinere opening zal sneller spetteren omdat de haren allemaal tegelijk tegen de randen komen en bij een "grote" opening heb je dit niet of nauwelijks...

@Golokin : Geen krasjes gemerkt met het blote oog, verwaarloosbaar dus:

Dat is goed , voor mij zijn het immers "maar" velgen . Om de binnenkant te reinigen ideaal volgens mij , als ik er tegenkom in 1 of andere winkel , koop ik er een paar :ja
 
@ GrandScenicMan,

Zijn te bestellen op de velgenborstel site, zowel een Nederlandse als Belgische site.
Ga van de week ook deze borstel bestellen icm de accutol van hun site.
Deze tol is spatwaterdicht en uitermate geschikt voor deze klus.

Ga m'n Makita van 600 euro hier nl. niet voor gebruiken.
 
grandscenicman zei:
Bij mijn weten "spettert" de ez-brush ook wel hoor , ik zit ook altijd onder de zwarte plekjes als ik flink tekeer ga met die borstel....

Is trouwens 1 van de meest gegeven punten van kritiek : "de borstel spettert wel wat" :-b

Je moet ook niet de borstel heen en weer rossen. Met beleid heet zoiets...:-"
 
Dat spetteren komt niet enkel bij mij voor hoor :

"-Ik vind de EZ mini overigens een fijne borstel, alleen hij spet inderdaad".

-"Hij spettert minder dan andere borstels ..."

-"Deze borstel heb ik net aangeschaft en heb gisteren mijn velgen eens schoongemaakt met deze borstel.
Serieus toen ik klaar was zat ik helemaal onder de spetters."

IK heb wel de indruk dat als je genoeg water(sop) gebruikt , de borstel veel minder
"spettert" .

Met beleid wordt er altijd gepoetst , anders is die borstel binnen de kortste keren naar de ..........vaantjes .

Een collega van me heeft gevraagd of ik er voor hem ook 1 wil bestellen , misschien bestel ik er wel 2 omdat na +- 10 maand de borstel(steel) toch wat slapjes begint aan te voelen.
 
Wie wast er dan de auto in een zondagspak? Beetje spetteren zal bij mij worst zijn tenzij ik helemaal onder zit.
Daar hebben ze wasmachines voor uitgevonden en als er hier en daar nog een vlekje blijft zitten in mijn oude truien/tshirts zal het mij worst zijn eerlijk gezegd.
 
+1 Dibbuz! Spetteren valt reuze mee als je het met beleid doet. En autowassen doe je inderdaad niet in een zondagspak. Heb altijd een oude spijkerbroek en fleecetrui aan, in de zomer vaak alleen een korte broek.