• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wheel Woolies - Velgenborstels zonder kunststof vezels of metaal

Jongens wat is er zo byzonder aan die wheelwoolies? Althans wat heeft het voor toegevoegde waarde op een normale velgenborstel?
 
Mulifunctioneel inzetbaar, denk hierbij aan werk onder de motorkap (kleinste woolie is hier zeer geschikt voor), deursponningen (bij de scharnierpunten), tussen randen en kieren, etc.
 
sj0ertum zei:
Jongens wat is er zo byzonder aan die wheelwoolies? Althans wat heeft het voor toegevoegde waarde op een normale velgenborstel?

Wat mij betreft zijn ze veiliger voor de velg. De vezels zijn een stuk zachter en hij zuigt zich vol met water, waardoor je "veiliger" kunt werken. Zoals iemand anders al aangeeft, zijn ze ook breder inzetbaar dan een normale velgenborstel. Ik gebruik een soortgelijke borstel (de steel is er helaas afgebroken) voor mijn velgen en ben er erg enthousiast over. heb zelf ook de EZ detail mini brush, maar gebruik vaker de wollen "borstel". Voor mij zeker een blijver.
 
Van we Wheelwolies krijg je geen seconde spijt ! Multi-inzetbaar, veiliger voor de velgen, sterke kwaliteit en gaan veel langer mee dan de EZ Detail brush vind ik persoonlijk... :)
 
Heb de Woolies besteld om bovenstaande redenen en ook om met de kleine woolie achter mijn spaken te reinigen: hier blijft veel vuil zitten en dat ziet er niet uit op een verder schone velg. Verder makkelijk voor tussen mijn remblokken/velgbed, want moet hem nu steeds van de handrem halen als ik nog wat zie zitten. Ook is mijn EZ kapot zoals bij velen.
Gister het pakket mis gelopen, hopelijk komt de postbode vandaag op tijd en zal dan eens wat pics posten.
 
ff 2 snelle pics, straks meer want ik ga ze zo gebruiken

DSCF0581.jpg


DSCF0582.jpg
 
Ik ook en ga ze van de week bestellen. Hoop dat je er nog genoeg hebt Tim.
 
DSCF0583.jpg

DSCF0585.jpg

DSCF0586.jpg


- De kleinste verschilt niet zoveel van de middelste, maar hij komt wel daar waar de middelste niet kan komen.
- De grote is dikker dan de EZ en daarmee kom ik niet tussen velgbed en remschijf, de EZ komt daar wel bij.
- Je kunt er meer kracht mee zetten dan met de EZ.
- Je kunt rustig spaak voor spaak behandelen, met de EZ wilde ik het altijd z.s.m. klaar hebben vanwege de spetters in m'n gezicht.
- Enig nadeel is dat ze nogal veel pluizen los laten, hopelijk houdt dit snel op. En je moet wennen aan de lange stengel.

edit: Mooie krassen trouwens op die velg. In het voorjaar maar eens polijsten die ellende. + die airbagsticker moet er ook maar eens af :ja
 
Ben dan wel even benieuwd naar het pluizen
Blijft dat of gaat dat over.
Hopelijk gaat het niet pas over als je een kale stengel hebt:D
 
:grinning: Zelfs bij het grondig uitspoelen na gebruik kwamen er nog pluizen vrij. Kan ook de nieuwigheid zijn, dat is afwachten.

De kleinste is ongeschikt voor mijn velgen, maar werkt nauwkeurig bij de deurschanieren en daar komt hij overal bij.
 
Iets geeft mij toch het gevoel dat de EZ brush voor mij lekkerder zal werken.

Qua afmetingen zijn de WW zo te zien perfect en multifunctioneel. Ik ben juist eerder sceptisch dat de WW het eerder zullen opgeven als je elke week je velgen er mee doet. Maar dat is gevoel en en geen praktijkervaring:-b
Voor tussen de scharnieren etc zou ik er wel 1 willen proberen.
 
Dat idee krijg ik helaas ook bij de stokjes. Ben benieuwd hoe lang dat pluizen door blijft gaan, daar hangt het een beetje van af bij mij.
 
Ik denk dat het pluizen vanzelf stopt, of aanzienlijk minder word.

Een nieuwe wolpad die voor het eerst op de rotary zet pluist meestal de eerste keren ook "een beetje" :-b
 
Het pluizen heb ik niet gehad, maar heb ze voor de eerste keer te gebruiken wel erg grondig uitgewassen.
Ik ben echt een fan van de woolies, ze werken veel aangenamer, preciezer en properder daan een EZ.
 
Ik loop toch tegen het probleem aan dat de whoolies niet zo goed tussen mijn schijven en de velg komen als de EZ borstel. De kleine whoolies zijn echt handig voor de sponningen.
 
Om goed achterin de velgen (met schijven) te kunnen reinigen heb je nog steeds de EZ nodig. Je kunt ook genoegen nemen met de middelste woolie, want de stengel is lang en je werkt nauwkeuriger doordat je harder en meer gericht kunt schrobben op een stukje vuil.

@SkyBump de stokjes voelen solide aan en er zit weinig beweging in het plastic.

Ik trok zojuist nog een pluis eruit, ze hebben hier een nachtje in de schoonmaakazijn gestaan. Heb ze even afgespoeld en ze zijn op zich weer netjes voor de volgende keer.