• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wheelwax op de autolak...

HansA8

Banned
Disaster of Bling
16 aug 2008
268
0
Zoals eerder gemeld in mijn 'Show off' topic https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=1556 heb ik de achterklep van m'n Lupo voor de linker helft getopt met Chemical Guys Butter Wet Wax en de rechter helft met Wheelwax, een goedje wat je normaal alleen op velgen gebruikt. Waarom? Gewoon omdat ik benieuwd ben naar de 'bijzondere' eigenschappen van de Wheelwax i.v.m. een normale wax.

Op de bumper lijkt het dat de Wheelwax het water gemakkelijker van de lak laat aflopen. Echt overtuigend is het echter niet. Conclusie: ik heb geen opzienbarende verschillen kunnen ontdekken tussen 'normale' wax CG Butter Wet Wax en de Wheelwax. Beide delen zijn zonder moeite weer stralend schoon te maken. Op termijn komen er misschien wel verschillen aan het licht. Ik blijf de Wheelwax maar netjes op m'n velgen smeren en de lak toppen met de Butter Wet Wax.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
lol! grappige test... :grinning:

volgende keer graag een tiredressing als vervanger voor trimdressing
 
in hoeverre verschilt de wheelwax van andere waxen qua samenstelling? zal dit niet ook weer een product zijn wat hetzelfde is als een ander product, maar omdat mensen wheelwax willen ze er gewoon een ander stickertje op plakken?

:-"
 
Misschien iets andere ingredienten om de bescherming te vehogen en dan maar wat minder glans/carnauba?
 
Hehe, geinige test. :p

Heb wel een vraagje/opmerking. Hoe komt er dat er nog zoveel water op je dak achterblijft? Lijkt dat er geen al te beste sheeting meer is.
 
-Vanquish- zei:
Hehe, geinige test. :p

Heb wel een vraagje/opmerking. Hoe komt er dat er nog zoveel water op je dak achterblijft? Lijkt dat er geen al te beste sheeting meer is.

Als het water door zwaartekracht niet weg kan, doordat de auto waterpas staat en er bijv een iets opstaande rand is dan kan het water natuurlijk niet weg! Goede sheeting of geen goede .. dat maakt dan niet uit! Zet hem schuin en dan zie je of de sheeting op je dak goed is..!
 
davejanssen zei:
in hoeverre verschilt de wheelwax van andere waxen qua samenstelling? zal dit niet ook weer een product zijn wat hetzelfde is als een ander product, maar omdat mensen wheelwax willen ze er gewoon een ander stickertje op plakken?

:-"

Idd. kan ook gewoon marketing zijn.
Is het eigenlijk een pure wax of een cleaner/wax. Kan me voorstellen dat er een wat sterker als gemiddelde cleaner inzit.
 
-Vanquish- zei:
Hehe, geinige test. :p

Heb wel een vraagje/opmerking. Hoe komt er dat er nog zoveel water op je dak achterblijft? Lijkt dat er geen al te beste sheeting meer is.

Het valt me op dat er na een wasbeurt veel water op het dak blijft liggen en het net lijkt alsof er geen beading is. Als je de auto droog hebt en er valt de volgende dag een buitje, dan zie je die beading wel weer :cool: