• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wheelwax vs PB wheel sealant?

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
Welke is beter? Ze kosten ongeveer hetzelfde. Klopt het verhaal van veranderende polariteit van de wheelwax? Remstof zal hierdoor afgestoten worden?
 
Heb zelf de Poorboys. Super spul! Als je echt top wil dan moet je Gyeon Rim nemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Het is wel zo dat de Rim een coating is en de poorboys een sealant.

Poorboys is net ff wat makkelijker te verwerken.

Maar zoals hier verder boven omschreven;

Helemaal mee eens.
 
heb nog de rimwax gehad, vond deze echt niet leuk werken, uiteindelijk zelfs weg gegooid
ik hou van de pbw wheel sealant, fijn te verwerken, lekker geurtje, makkelijk, dik tevreden mee
 
Dus eigenlijk is het Sealant versus Wax. Ik ken beide producten niet, maar ik zou dan voor de sealant gaan vanwege zijn langere standtijd en afstotende eigenschappen.

En ja, de Gyeon - Rim is uitmuntend, maar dan heb je het ook ineens over een coating.



Greetz
 
Sealent= Op polymeren basis
Wax = Met Carnauba en olien (hybride wax bevat ook polymeren).
Uiteindelijk heeft iedere fabrikant zijn eigen ingrediënten maar dit is een beetje de basis geloof ik.

Gehhee, thanx Ric! Maar ik doelde op de verschillen tussen een LSP voor velgen en een LSP voor lakwerk. Waarom dus een WHEEL wax ofso aanbrengen i.p.v. een gewone wax die je ook op de geele auto smeert. :p



Greetz
 
Ik heb zelf Wheelwax en er is bij mij het vermoeden dat hier ook een cleaner inzit daarnaast is het spul een beetje vla achting van structuur en zal het beter tegen de warmte van bv remstof kunnen.
Bij gebrek aan beter heb ik wel eens 845 op mijn velgen gezet en dat werkt ook met redelijke standtijd, ik heb wel het gevoel dat Wheelwax vuilafstotender is dan 845 welke de remstof wat meer opneemt.
Een maatje heeft zijn velgen in de Fusso gehad afgelopen winter en ook dat werkt.
Voor nu heb ik mijn zomervelgen toch in een coating gezet ff kijken hoe dat gaat.
 
Da's een goeie vraag;)
Velgen worden warm door de temperatuur van de remmen en schijven. De lak op de carrosserie heeft daar minder last van, tenzij je met een donkere auto in de brandende zon staat. Er zal dus wel een verschil in samenstelling zitten.

In het geval van mijn auto's wordt de lak veel warmer dan de velgen ooit zullen worden. Ik denk dat dat bij veel donkere auto's het geval is. De schijven zitten immers op een behoorlijke afstand van de velgen en worden uitstekend geventileerd door rijwind.
 
Laatst bewerkt:
Wat vond je hier niet leuk aan werken dan?

Qua verwerking vind ik het verschil nihil, de sealant heeft waarschijnlijk wel een iets langere standtijd.

vond dat je er niet fijn mee kon werken, altijd te veel, altijd vuile resten die achterbleven, net witte resten van te polieren enzo, nee, was niet mijn ding