• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie durft deze schade op te lossen?

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.464
170
Is er iemand die een schade als onderstaande op kan lossen (of verminderen) zonder het geheel te spuiten?

Zit namelijk op mijn achterscherm en anders moet ik het gehele scherm laten spuiten, ideeen ed zijn welkom, zal ook eens spotrepair informeren, daar iemand nog een goed adresje voor lieft in limburg of ze moeten op lokatie komen...

01foto.jpg


Plekje is ongeveer 0,5 bij 0,5 cm
 
Wat het precies is durf ik zo niet te zeggen, het lijkt net alsof iemand er met iets tegenaan heeft gestoten, maar er zit geen deukje in of iets dergelijks, het is wle een keer bijgetipt, heb gisteren mijn dap erop losgelaten maar beter als dit krijg ik het niet, jammer omdat het net achter de eur zit en ik er dus elke keer tegenaan kijk als ik in wil stappen...
 
Lijkt een beetje op wat wij bij onze vorige auto op de motorklep hadden. Bij ons was een stukje blanke lak weggespoten met de hogedruk spuit:schaam

In dat geval moet je het laten repareren.
 
Als het bijgetipt is,dan zou je het kunnen wetsanden,en vervolgens oppolijsten.
Moeilijk te zeggen zo van een foto.
 
Bedoel je wetsanden??? Het is bijgetipt maar moet veel dikker wil het gelijk worden... Heeft de oude eigenaar gedaan, dus moet eerst zelf eens een lakstift halen en dan kijken hoever ik kom...
 
Bedoel inderdaad wetsanden,valt niet mee een bericht typen op mn gsm....
Nu ik de foto op een groter scherm zie lijkt het alsof er een laksplinter vanaf is wat door de vorige eigenaar is op gevuld.
Als ik jou was zou ik bij de dealer een lakstift op kleur halen en de plek laagje voor laagje opvullen,tot je iets boven de orginele lak zit.
Vervolgens wetsanden en met polijsten naar hoogglans brengen.
Ik weet niet of je ervaring hebt met wetsanden,maar dit is niet zonder risico's.
Je kan ook een spotrepairder vragen,die komt het op locatie spuiten,droogt het met lampen en polijst er een keer overheen(ivm spuitnevel)
Ik ken eventueel wel een spotrepairder als je wilt...
 
Als je mij die spotrepairder ff door wil geven, heb namelijk ook nog een bumper waar wat aan mag gebeuren...

Heb (nog) geen ervaring met wetsanden, maar wil dit wel gaan leren... al lijkt me op een zijscherm niet gelijk de beste positie om dit te doen, wou eerst een een steenslagje bij gaan werken en wetsanden, maar als je een adresje voor me hebt graag, wil de 2 minpuntjes van mijn audi graag bijwerken, dan is de auto perfect...
 
Volgende week woesdag komt colourworks op locatie mijn auto spot-repairen, en is mijn bumper en achterschem als het goed is weer als nieuw.... Ben benieuwd, zal de pics hier ff plaatsen als het zover is...
 
Is idd colorworks, ze zijn net geweest, en het ziet er goed uit, ze hebben de hoek van mijn bumper (waar ooit een paaltje geraakt is) perfect bijgewerkt. De strip die boven de kentekenhouder zit op de achterklep had ook wat beschadigingen, deze had ik gisteren gedemonteerd en gevraagd aan mijn pa (die thuis was) of ze die bij konden tippen als ze wat verf over hadden. Deze hebben ze dus geplamuurd en volledig overgespoten als extra service...

Het achterscherm blijkt dus gewoon een deukje te zijn waar iemand met een lakstift bijgestift heeft... Hij heeft de lak eraf geschuurd met korrel 2500 en morgen komt de uitdeuker om het deukje eruit te halen... Hij neemt dan gelijk 2 andere hele kleine deukjes op de auto mee, dan is de auto volledig kras/deukvrij, op wat steenslag na. Dit alles tegen een vooraf vastgestelde prijs...

Maar de beste man was zo aardig om mijn een aantal vellen 2000/2500 en een goede lakstift achter te laten, zodat ik hiermee zelf aan de slag kan. Hij verbaasde zich overigens over de staat van de auto en had zelden een A3 van 10 jaar oud gezien die er zo goed uitzag...

Ik heb dus voor de bumper en het putje een prijs afgesproken, en de overige 2 putjes en kofferstrip zijn dus voor nop meegepakt.

Kortom ik ben er heel erg blij mee en voor mij niks dan lof over de service van colorworks...

Zal vanavond/morgen proberen wat foto's te plaatsen... Zaterdag heb ik ook de rest van de auto volledig gedetailed, maar die foto's volgen in een ander topic ;)
 
Zeker goede service, en de kosten vallen ook alles mee... Heb bij diverse schadeherstelbedrijven gevraagd en prijzen tussen € 650 en 800 excl btw gehad..

Nu ben ik nog veel minder als de helft kwijt en heb ik nog veel meer gerepareerd...
 
Welke colorworks heb je benaderd en mag ik vragen wat je in totaal kwijt was? Heb ook nog steeds een plek zitten op mijn vrijwel nieuwe Peugeot 308 (zie deeltopic op dit onderdeel)
 
Ik heb gewoon het contactformulier op de site ingevuld. Dan krijg je vanzelf reactie en je krijgt toch de mensen het dichst bij je in de buurt wonen...