• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie kan mijn velgen repareren?

wess1988

Detailing rookie
17 aug 2015
9
12
Ik zal me even voorstellen.

ik ben Wesley, 27 jaar. Geboren en getogen in Friesland maar woon nu in Lelystad.

Ik rij een Opel Vectra GTS 2.0 turbo benzine uit 2004. Hele fijne auto!

ik heb er momenteel een setje 18" AMG replica's onder liggen, maar wil deze bewaren voor de winter.

In de tuin ligt een 19" setje bbs te wachten om opgeknapt te worden. De velgen hebben schade door dtrooizout en de randen dienen opgeknapt te worden.

zijn er mensen hier die dit willen doen? Het liefst in de buurt van Flevoland of Friesland. Uiteraard tegen een vergoeding.

foto's bijgevoegd!

groetennn
IMG-20150807-WA0012_zpsenjs9hxh.jpg

conv_2502.jpg
conv_2503.jpg
conv_2504.jpg
conv_2505.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Wesley,
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een professioneel bedrijf dat deze flink aangetaste velgen onder handen gaat nemen.
Zo te zien is het een aanzienlijke aantasting die een goede reparatie nodig heeft. Succes ermee.
Groet,
Jan
 
Jan bedankt voor je reactie.
De velg die ik laat zien ik tevens de ergste van alle 4.
Ik was van mening dat het een kleine aantasting was aangezien het oppervlakkig aanvoelt.

Maar jij denkt dus professioneel bedrijf? Tegenvaller!
 
Welkom Wesley,
zoals ik het kan bekijken op de foto's is het oxidatie van het aluminium onder de blanke lak. Eerst goed schoonmaken met shampoo en Non-ferro.
Je zou kunnen proberen de oxidatie te verminderen met Prof Polish van Poorboys (https://www.Carclean.com/errorpages...ld/Professional_Polish_473ml_PB_PP16_100723):
baadt het niet dan schaadt het niet, je kunt het ook op je lak van de Vectra gebruiken!
Maar ik ben bang dat je bij een professioneel (velgen)bedrijf terecht komt...........
 
Hey Wess,

Ik heb recent ook een topic gemaakt over mijn velgen. Hierbij werd snel duidelijk dat die witte bende oxidatie is doordat de blanke lak niet goed hecht aan gepolijste delen. Bij mij zijn het geen vlekken, maar allemaal witte lijntjes. Het zijn ook geen aluminium velgen, in mijn geval.

Ik weet niet precies waarom een cleaner de oxidatie kan verminderen?
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik begrijp dus dat het niet op te poetsen/polijsten is met een goed middel?
dit moet echt professioneel gedaan worden?

Wat zal zoiets kosten om te laten doen?
 
Hey hallo,

Ik denk dat de blanke lak aangetast is waardoor er vocht kon komen bij je aluminium. Dit gaat oxideren. Het lijkt mij dat je de gepolijste rand, in jouw geval, zou kunnen schuren om de blanke lak helemaal te verwijderen en daarna de oxidatie uit je aluminium schuren/polijsten.

Hierna zou je de rand opnieuw kunnen aflakken met blanke lak, maar dit zal wederom niet goed kunnen hechten en opnieuw gaan loslaten/mogelijkheid geven tot oxidatie.
Een andere optie is de oxidatie verwijderen en daarna in de ondergrond zetten + verf + blanke lak.

Dit is wat ik kan herinneren uit de link die ik gaf.


De kosten om dit te laten doen; Geen idee.

Greetz
 
Flinke tegenvaller zeg... ik heb het beetje verkeerd ingeschat haha.. ik had gehoopt dat het met een goede polijstbeurt wel opgelost zou zijn, maar helaas.

als dit een paar 100 euro gaat kosten ga ik maar op zoek naar andere velgen :(