• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wieldoppen vraag: Trim of Rim?

Dreier-Reihe

Detailing guru
15 feb 2016
548
128
40
Breda
hoi,

Ik heb nog geen enkel coatingproduct.

Ik ben aan het denken voor Gyeon Trim voor de kunststoffen trims van mijn auto. Nu heb ik vrijwel gesloten wieldoppen, en ik vraag me af of de Trim daarop ook blijft zitten, of dat er aan de buitenkant toch remstof komt dat hogere temperatuur heeft en de coating dan aangetast gaat worden. Beide producten kan ook maar dan loopt het alweer in de prijzen, daarom wil ik liefst alleen de Trim kopen voorlopig.

Iemand ervaring?
 
Remstof is echt niet heet meer als het aan de buitenkant van je velgen komt: deeltjes zijn superklein, en koelen dus ook heel snel af aan de rijwind. Daarom brand remstof ook niet in op de kunststof wieldoppen. De wieldoppen kunnen wel wat warmer worden door infrarode straling vanaf de remklauwen, maar mijn verwachting is dat dit niet bepalend is. Kortom ik zou je aanraden om gewoon de Trim te nemen en daarmee ook de wieldoppen te behandelen, bevalt dit niet kun je altijd nog voor iets anders kiezen.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Absoluut geen verstand van coatings aan deze kant maar Trim is voor ongelakt kunststof toch? Een wieldop is gelakt kunststof en daarom zou ik dan eerder denken aan Rim (gelakte velgen) of de standaard coating voor lak... denk ik dat ik zo dacht misschien...
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Nog een upje voor dit topic.

Ik zie dat bij de SSS de PBW Wheel Sealant in de aanbieding is met 33% korting, hecht deze ook aan de plastic wieldoppen?