• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wielkasten detailen

dopestuff

Detailing addict
3 dec 2012
284
65
Allereerst hoop ik dat ik het topic op de goeie plek heb gezet (ik had geen idee waar hij bij hoort), en kon ook niets vinden met de zoekfunctie


Het zit dus zo...
Volgende week ga ik de hele week lang (jaja) mijn auto poetsen
En komen ook de velgen uitgebreid aan bod (gaan eraf)

Dus dacht ik als de velgen eraf zijn kan ik de wielkasten eens goed aanpakken

Mijn plan hiervan was (na het al gewassen hebben van de hele auto waarbij ik altijd de wielkasten mee spuit)
Het schoon te schrobben met PB APC 1:10 of misschien nog sterker
En dan te verzorgen (mede voor vuilafstotendheid)

Nu twijfel ik tussen de volgende spullen die ik heb staan:
-PB trim restorer
-303 aerospace protectant
-autoglym vinyl & rubber care

Wat denken jullie?
 
Ikzelf persoonlijk niets. Vind het een beetje zonde om zo mooie producten te gebruiken voor de wielkasten.
Gebruik zelf enkel de HD en eventueel een borstel en sopje als het echt vastgekoekt vuil is.

Anderen gebruiken dan weer el-cheapo bandendressing spray gewoon voor de aflevering als ze iemand zn wagen detailen.
Ik geloof dat Eelco verdunde PERL gebruikt. Dus er zijn mogelijkheden zat.
De wielkasten krijgen het meeste vuil/water/... te verduren van de hele wagen. Om die redenen doe ik het zelf dus nooit.
 
De wielkasten van de GS zijn voor een groot deel uit een soort van flexibele textielachtige plastic met een reliëf in. Die dingen krijg je niet gemakkelijk proper en ze zijn na 10m rijden alweer volgezogen met vuil van de straat. Ik beperk me dus tot 2 maal per jaar insprayen met APC 1:4 en een beetje borstelen (dat laatste lijkt niet zo'n verschil te maken :s )
 
Als je kunststof wielkasten hebt, net zo'n kunststof als bijvoorbeeld je trims dan zou je Dlux kunnen gebruiken om het vochtafstotend te maken. Maar persoonlijk zou ik dat zonde vinden. Zou APC nemen en borstelen, daarna afspoelen. Eventueel kun je voor de (tijdelijke) looks even een dressing nemen. Ik verwacht niet dat deze een lange standtijd heeft.
 
Ligt geheel aan de situatie.
Normaal gesproken reinig ik de wielkasten grondig en dan werk ik af met:
PERL 1:2
Meguiars Hyper dressing 1:1
 
Ik spuit meestal wat Meguiars All Season Dressing in de wielkasten en wrijf deze na met een badstof doekje.

Het is meer voor de foto's, want na 5 meter rijden door de regen of blubber en de wielkasten zien er niet meer uit.

Ik heb aan de achterzijde met tapijt beklede wielkasten, erg irritant met schoonmaken :eek:
 
Patrick,

Je hebt toch wel een extractor ;)
Daarna de 303 er over heen....:party:

Ff serieus,
Zoals je aangeeft het is puur voor de aflevering/foto's na de eerste meters is het alweer teniet gedaan.
 
Als dressing voor je wielkasten is 303 aerospace protectant uiterst geschikt. Met de andere producten die je opsomt heb ik geen ervaring.

Na het gebruik van APC goed naspoelen met water zodat er niets achter blijft op de veren/schokdempers/remklauw/... . Zeker als je een sterke concentratie gebruikt.

Veel plezier met detailen!
 
303 is het meest water afstotend van de 3 en heeft de langste levensduur (als je daar al van kan praten).

En we zien graag foto's!
 
Bedankt voor de reacties mensen!

303 word het dus...


En wees niet bang ik maak van de hele week een verslag (heb al een goeie camera en statief geregeld)
 
ik heb bij mij de wielkasten goed schoongemaakt, de randen afgekit en alles met anti steenslag ingespoten, zo is alles hetzelfde en is er geen verschil meer te zien tussen kunststof afdekplaten en carresorie bovendien kan er geen vuil meer tussen carroderie en afdekplaten kruipen.

Mark
 
gsm +1 of.... die fijne spellingcontroles op smartphones e.d. kan ook haha

Ben benieuwd hoe die wielkasten eruit zien, klinkt goed!