• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wintermaanden UITDAGING: KRASSEN voorkomen zonder je auto aan te raken met PREWASH!

Abel

Writer of Bling
Medewerker
Tester of Bling
11 sep 2020
78
130

In deze wintermaanden, waarin regen, kou en modder heersen, wordt je auto onvermijdelijk snel vies ️. Je rijdt door plassen, strooizout en allerlei ander vuil op de weg. Een gewone wasbeurt lijkt soms niet voldoende, en het risico op swirls en krassen is groot als je niet voorzichtig bent. Maar wat is de oplossing?

Ontdek de kracht van een prewash! Deze slimme voorwasmethode helpt je om de meeste vervuiling van je auto te verwijderen zonder direct contact, waardoor de kans op lakschade aanzienlijk vermindert. Maar is het echt zo effectief als het klinkt?

In deze video laten Tim en Johan zien hoe je een prewash het beste kunt gebruiken. Ze nemen de proef op de som en demonstreren de resultaten. Kijk mee en zie hoe een prewash jouw auto kan beschermen tegen de ruwe elementen van de winter .

PRODUCTEN
Bilt Hamber Touchless
Bilt Hamber Auto Foam
Ik Foam Sprayer
Monello Ciao Insetti
Monello kort pistool voor hogedrukreiniger
 
Leuke video's hebben jullie erg leerzaam voor mij als beginnend poetser! De volgende keer wil ik me wel opofferen hoor Johan om mijn auto een paar weken niet te poetsen
 
  • Leuk
Reactions: Tim
@Timon, dit is toch heel duidelijk in de video en wordt bevestigd dat de touchless betere resultaten geeft! Deze heeft een hogere PH-waarde en zal je wax/bescherming wel aantasten. Maar een wax is sneller terug aangebracht dan de krassen/swirls te moeten verwijderen en dan alsnog een nieuwe bescherming te moeten aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas en Tim
Maar welke reinigt nu beter? Of ben ik de enige die de conclusie heeft gemist?
Ik zou ook even kijken naar het feit dat Touchless zonder hogedruk afgespoten kan worden terwijl dat bij Autofoam wel met een hogedruk moet. Dit staat ook vermeld als voordeel voor Touchless op de website van Bilt-Hamber
 
@Timon, dit is toch heel duidelijk in de video en wordt bevestigd dat de touchless betere resultaten geeft! Deze heeft een hogere PH-waarde en zal je wax/bescherming wel aantasten. Maar een wax is sneller terug aangebracht dan de krassen/swirls te moeten verwijderen en dan alsnog een nieuwe bescherming te moeten aanbrengen.
Nou ik heb het filmpje nogmaals bekeken maar ik zie geen overtuigende winnaar. Na 10 minuten zegt @Tim juist dat hij had verwacht dat Touchless meer vuil zou verwijderen maar OK. Voor mij was het grootste verschil de waterigeid van Auto-Foam tov Touchless.
In het filmpje wordt wel de hogere PH waarde aangehaald maar niet specifiek aan Touchless toegedicht. Dit geld voor sterkere prewashes in het algemeen. Ik verwacht ook niet dat Ciao Insetti een PH van 7 zal hebben.
 
Hier Autofoam in gebruik en heb daar nog zo'n 2,5L van staan. Top spul!
Je gebruikt inderdaad maar weinig in een handfoamer, dus kan daar nog wel een tijdje mee doen. Maar vind hem inderdaad wat wateriger, maar een goede cleaner, Maar als ik het zo zie in deze video dan is touchless dus wel echt wat dikker qua foam.
Lijkt me daardoor ook wat meer vuil mee te nemen in zijn tocht naar beneden ;)

Volgende keer maar BH Touchless meenemen!
 
Je kan het eventueel ook in een sprayfles doen. Gaat in ieder geval wat sneller dan met de handfoamer :')
Hoeveel verschil het heeft op de werking durf ik dan weer niet te zeggen. Nooit een a/b vergelijking gedaan.
 
Dat heb ik ook standaard staan 1:10 mengverhouding in een sprayfles voor als het na het foamen nog niet schoon genoeg is.
Vaak is dat het geval bij de onderkant van de deuren als je langere tijd je auto in de winter niet schoongemaakt hebt.
Dan is dit een soort van schoonmaak boaster.
 
Laatst bewerkt:
Hier standaard 50ml Autofoam en 400 ml osmose water van 60 graden in een Lancia 1.0.. is meer dan genoeg voor een auto.
Daarna met kwasten de kiertjes en randjes doen en dan afspuiten.

Heb voor het osmose water een kleine instelbare waterkoker van ome ali.. kan max 400ml in en stel hem in dat ie bij 60graden afslaat. Na de handwash gaat er op dezelfde manier Bathe+ overheen.