• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

witte auto met tranen op de lak

Kroes

Detailing rookie
17 mei 2009
11
0
Hallo,

Ik zal mij even kort voorstellen.
Ben een dame van 23 jaar. En rij in een witte Peugeot 205 uit '92.

Nu mijn probleem:
Gister weer de auto gewassen.
Maar als ik dan aan het soppen ben en hem af spuit blijft er vuil, wat van de raam rubbers naar beneden drupt, op de lak zitten..
Dit krijg ik er dan niet meer helemaal af :S:S

Ik heb gewone auto shampoo in mijn sopje gedaan. Later nog met alles reiniger geprobeerd. Maar hielp niet.
En wou het verder ook niet met andere dingen proberen. Bang dat dat fout uit zou pakken.

Iemand een tip???
 
Lieve dame.

Als eerste welkom op hét glanze forum.

Graag zou ik en vele anderen willen weten welke shampoo je hebt gebruikt?
Is het een echte autoshampoo of...?

Onder alles reiniger versta ik Ajax, Andy enz. en dat is een echte no-go voor de wagen.

Als eerste zou je met een kwasstje of oude zachte tandenbostel de kieren, naden enz. kunnen wassen.
Hierna gewoon de rest van de wagen.

Maarre, we hebben het hier niet over soppen, maar over poetsen en/of detailen.
Soppen doen we ergens anders...

:-"
 
Graag zou ik en vele anderen willen weten welke shampoo je hebt gebruikt?
Is het een echte autoshampoo of...?
Huismerk Halfords

Onder alles reiniger versta ik Ajax, Andy
Klopt zoiets was het ook. Wist ook niet dat dat erg fout was......

Als eerste zou je met een kwasstje of oude zachte tandenbostel de kieren, naden enz. kunnen wassen.
Hierna gewoon de rest van de wagen.

Ja, maar dan loopt er nog steeds vies/vuil water over de lak.... :p
Wat er dan niet af wil....

Maarre, we hebben het hier niet over soppen, maar over poetsen en/of detailen.
Soppen doen we ergens anders...

Mijn bakje is niet mij lief ;) het brengt met van A naar B....
En als dank SOP ik die af en toe es.


Dus....foute gebruiksartikelen.....?
Welk merk/ wash is wel geschikt????
 
De Halfords shampoo, ik heb er geen ervaring mee. Maar volgens mij is het redelijke troep.
Voor een "leek" zal na gebruik van dit goedje de wagen schoon zijn.

Gebruik liever een Ph neutrale shampoo die goed voor de lak is.
Er zijn genoeg betaalbare goede shampoos:

- Poorboys World
- Meguiars NXT en Gold Class serie

Een shampoo uit het duurdere segment zijn:

- Dod Juice
- Wolfgang.

JE hebt het over tranen, bedoel je niet opgedroogde kalkvlekken? Alhoewel dit eigenlijk bijna niet te zien is op een witte auto..

Post eens een foto als je wilt.
 
zal zo foto maken.

vandaag ook weer flink geregend.
ff zien hoe t er bij staat!

En als het plaatsen van foto's lukt, zie je het vanzelf:p

Dank tot zover. Was je waxen test van vorig jaar aant bekijken :)
 
Gewoon even een dagje uittrekken om alle hoekjes en kiertjes en rubbertjes van je auto goed schoon te maken, er staan op dit forum zat tips hoe je dit het beste aan kan pakken.
 
whahahah Ik vond 1,5 uur autowassen al lang genoeg!!!!

Het is voor mij een gebruiksvoorwerp. Mijn tijd steek ik liever in andere dingen :)


Maar als JIJ een dagje vrij hebt!!!?!?!?!?!? let me know!
 
Ik denk dat ik wel weet wat hier loos is :-"

Een witte peugeot uit '92. Deze heeft denk ik vrijwel nog never nooit wax gezien. Wit oxideert in de loop van de jaren, glimt dus niet meer, de lak is poreus geworden in de loop van de jaren door deze oxidatie. Rubbers geven vrijwel altijd vuil af, dit vuil trekt in de poreuze lak... en voilá, vlekken in de lak

Mijn buurman had hetzelfde met zijn oude camper, de rubbers gaven af en dit gaf overal zwarte banen. Even met Meguiar's All Purpose Cleaner er over, en weg was het!

Als je de auto niet poetst (5 stappen plan) en er zit geen wax op (en de rubbers zijn niet goed schoongemaakt) dan blijf je dit gewoon houden.
 
tja je wilt van je "Tranen" af of je wilt het niet,

1,5 uur lijkt misschien lang maar als je echt er vanaf wilt zul je er toch echt tijd aan moeten spenderen.
 
Tim zei:
Ik snap het best hoor, maar als het een gebruiksvoorwerp is, waarom maak je je dan druk om die plekjes? ;)



@ Tim en Peter
omdat ik een vrouw ben en wij net even anders denken!
Dragen jullie ook een schoon shirt uit de kast met een rare vlek er op....?
 
Zet de HD eens een keer op die rubbers, je zal je verbazen over hoeveel vuil je op deze manier verwijderd. Dit moet je natuurlijk niet te vaak doen maar alleen de eerste keer als je ze goed wilt reinigen.
Een andere shampoo gaan gebruiken heeft in jouw geval geen zin, als die Halfords shampoo je probleem niet oplost gaat een PH-neutrale shampoo dit zeer zeker ook niet doen! ;)
 
Kroes,

De eerste keer is het stevig aanpoten, gemiddeld ben je de eerte keer zo'n 7 á 8 uur bezig met het 5 stappenplan.

Daarna is het een kwestie van bijhouden.

Misschien is er een forumlid die bij je in de buurt woont en je de eerste stapjes wilt leren in de detailingwereld?
 
Xizer zei:
Zet de HD *wat is dat????* eens een keer op die rubbers, je zal je verbazen over hoeveel vuil je op deze manier verwijderd. Dit moet je natuurlijk niet te vaak doen maar alleen de eerste keer als je ze goed wilt reinigen.

Een andere shampoo gaan gebruiken heeft in jouw geval geen zin, als die Halfords shampoo je probleem niet oplost gaat een PH-neutrale shampoo dit zeer zeker ook niet doen! ;)

zou je denken....hmmm goed, weer geld bespaard :)
 
HD=Hogedrukspuit! :D

PS: Die PH-Neutrale shampoo is overigens wel aan te raden als je je wagen met het 5 stappenplan hebt behandeld en dus ook een wax op je auto hebt zitten. Maar aangezien ik dit in jouw geval toch niet zie gebeuren lijkt het me overbodig.. :grinning:
 
Kroes zei:
@ Tim en Peter
omdat ik een vrouw ben en wij net even anders denken!
Dragen jullie ook een schoon shirt uit de kast met een rare vlek er op....?

Tot grote spijt van mijn ma afentoe wel.

Maar goed --> die ''tranen''

Ik ben bang dat als anderhalf uur werk al veel is, dat die tranen je veels te veel werk kosten. Om het echt goed te doen moet je het 5 stappen plan gebruiken en dat kost je een dag werk.

Ga maar eens rondlezen op het forum. Er staat een schat aan informatie te lezen.

Groet, Peter
 
Waar kom je vandaan? Ik ga niet heel Nederland door, maar dat kan jij wel doen :D Zonder gekkigheid: Wil best er naar kijken, mits niet te ver weg.

Verder is het simpel: Als je het weg wil hebben moet je er even wat tijd in stoppen, als je het niet waard vindt, niet druk maken om de plekjes.
 
Hier nog een leuke (single) heer die uit omgeving Drachten komt.....???


Ik ga weer ff verder!
Kom vanaaf wel ff weer tjekken en foto's plaatsen.