• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

witte auto met tranen op de lak

Kroes zei:
@ Tim en Peter
omdat ik een vrouw ben en wij net even anders denken!
Dragen jullie ook een schoon shirt uit de kast met een rare vlek er op....?

Okee. :-b

Maar jij denkt dat je auto schoon is, maar dat is hij niet. Ook niet na een sopje. Dus eigenlijk is je auto, zelfs na je wasbeurt een vies shirt.

Zie je sopje als een wasbeurt van dat shirt in de wasmachine zonder wasmiddel en op 20 graden :)
 
Kroes zei:
Hier nog een leuke (single) heer die uit omgeving Drachten komt.....???


Ik ga weer ff verder!
Kom vanaaf wel ff weer tjekken en foto's plaatsen.

Ja single en werkzaam in Drachten ;)
 
Foto's gemaakt.....
Maar op foto slecht te zien wat der nou aan de hand is.....

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
*wat is dat??? mist???*


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]



Zal es kijken of ik binnenkort betere kan maken.
Want ze zijn er wel degelijk die "tranen"! Ook nog te zien op 7 meter afstand. Door vuile ramen van mijn moeder:p
 
goendei,

Of tijd en geld spenderen door het zelf aan te pakken. Of geld spenderen door het te laten doen door iemand anders en zelf onderhouden.
Ik denk dat dit opties zijn waar je over zou kunnen nadenken.

oant sjen
 
Voor zover ik het hier kan zien komt de viezigheid uit de rubbers. De druppels lopen over je auto en het vuil blijft achter. Je kan het beste je rubbertjes eens met een borstelje behandelen. Of eventueel met een doek proberen tussen de rubbers te komen om deze even goed droog te maken. Dan zal je er denk ik ook geen last meer van hebben.
 
Zoals velen zeggen:

Rubbers goed schoonmaken met een allesreiniger (all purpose cleaner) en een kwastje. Goed insmeren en vervolgens afspuiten met de Hoge druk.

Vervolgens auto goed wassen en het liefst behandelen met het 5 stappenplan. Indien je daar niet de tijd/geld aan wilt besteden dan in een goede wax zetten.

Mocht je hulp willen hebben voor een complete detail hoor ik het wel.

Want geloof me, hier zit geen glans/bescherming meer op. Je zult een HEEL groot verschil krijgen.
 
Een allesreiniger uit de supermarkt is nét even wat anders dan een allesreiniger die je voor auto's gebruikt
Met goed insmeren bedoeld hij de reiniger.

Wat is een goede wax... dat is de vraag die nooit beantwoord zal worden omdat er ook een stukje persoonlijk voorkeur bij komt kijken. Zolang het geen turte of valma is, dan zit je goed.

De foto's zo bekeken te hebben: wat ik eerder zei, dat klopt, je lak is geoxideerd, daardoor zie je deze verschijnselen.

Even een huishoudelijke mededeling, probeer netjes te quoten waar je op antwoord, ik heb nu vrijwel alle berichten moeten aanpassen om het leesbaar te maken 8o
 
stimpy68 zei:
Even een huishoudelijke mededeling, probeer netjes te quoten waar je op antwoord, ik heb nu vrijwel alle berichten moeten aanpassen om het leesbaar te maken 8o

off topic!! ;)
Als ik snap hoe ik netjes quoten kan....
 
De APC is, zoals de naam al zegt: All Purpose Cleaner. Overal voor te gebruiken dus. Dit produkt kun je al naar gelang van de vervuiling verdunnen tot 1:20.

Je kan dit produkt opsprayen, even insmeren met een kwast of zachte oude tandenborstel en afspoelen.

Een voorbeeld van een 'veredelde' tandenborstel, is de Meguiars Triple Duty Detail Brush. Maar alle andere kwasten en/of zachte tandenborstel werkt ook.

Je moet, als je zelf wilt en de tijd er voor neemt, de bron aanpakken. Je kan wel iedere keer de wagen wassen, maar de vlekken van de rubbers blijven terug komen.

Er zijn hier mensen op het forum soms 4 uur bezig met alleen het wassen van de auto 8o
Dit zijn de wat extremere gevallen.