• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte ford fiesta

picasso

Detailing rookie
29 okt 2010
753
0
Ik ga binnen kort een splinternieuwe Ford Fiesta onder handen nemen , en had gedacht aan de volgende stappen .

1 Auto wassen met 2 emmer systeem .
2 Auto kleien .
3 Een glaze erop .
En als laatste in de wax zetten .

Is dit goed voor een nieuwe wagen ? En eventueel tips ? ;)
En hier nog een foto van de wagen .

IMG_0004-6.jpg
 
Klinkt goed toch. Zo heb ik het bij mijn auto ook gedaan toen ik deze net had. Je zou Iron-X nog kunnen overwegen als je dat in huis hebt.

Wat voor glaze ga je doen op die witte?
 
Ik heb iron x in huis , maar durf dit eerlijk gezegd niet gebruiken op een ander zijn wagen .:schaam
en als glaze heb ik enkel Black Hole in huis ,maar kan altijd nog andere bestellen ,voorbeeld de white diamond of iets anders .;)
 
Stappenplan ziet er goed uit en de White Diamond is al besteld zie ik, picasso laat er geen gras over groeien... :grinning:
 
@ picasso: Waarom zou je geen Iron-X durven gebruiken op iemand anders hun wagen?
Daar is geen enkele reden toe.
 
Als je al black hole hebt zou ik de white diamond lekker laten zijn voor wat het is, dat verschil zie je (bijna) niet.
Blackhole is overigens ook een stuk makkelijker aan te brengen op een witte auto dan white diamond door de kleur van de glaze.
 
@ Juffer1 zo had ik het nog nooit bekeken...in dat opzicht hadden ze beter de White Diamond zwart van kleur gemaakt en de Black Hole wit. :ja
 
@ Jim ik weet het eigenlijk niet waarom . Misschien eens voorstellen aan die jongen , want hij gaat me wel helpen zodat hij later zelf zijn auto kan onder houden .

@ Juffer1 dat wist ik ook niet , ik dacht dat je met Blackhole enkel donkere wagens mocht doen . Nu ja is al besteld en kan later nog van pas komen he . ;)

@ Virus en gelijk nog wat andere spulletjes die ik nog kan gebruiken he . :)^
 
Auto ziet er dealergepoetst uit, ik zou zeker even kijken hoe het met de swirls zit. Ik heb toevallig net een rode Fiesta gekocht, ook door de dealer gepoetst en die is godzijdank redelijk er vanaf gekomen (gezegd dat ze er niet teveel aan hoefden te doen) afgezien van een paar niet uitgepoetste stukjes op de achterklep :p. Aan de andere kant zat de 207 van mijn moeder onder de hologrammen na de aflevering...

Verder zou ik zelf de IronX wel doen. Ik moet een maand wachten om mijn auto ermee te kunnen doen aangezien het niet meer op voorraad is bij CC en ik mijn fles zonodig op moest maken :|...
 
Zou zekers Iron-X doen op een nieuwe wagen.Doe dit ook bij de C1tjes en toch worden ze weer elke keer paars;)

En @ Thegame : Dordt is niet denderent ver van Bodegraven.En heb vrijdag wat gehaald;)
 
@picasso : plan lijkt ok; ik heb dat ook verschillende keren gedaan met succes.

Dat blackhole gemakkelijker zou verwerken dan white diamond kan ik niet bijtreden; volgens mij voel je gemakkelijk door de gladheid waar je al dan niet gepasseerd bent met je glaze. Kijk de auto wel even na (na het kleien) op swirls en breng daarna je glaze en sealant of wax (of beide) aan.
 
@ Thegame1512 auto blinkt idd en voelt glad aan , heb er wel vlug eens een toertje rond gekeken , en zag er op het eerste zicht goed uit .
Wel een appelsienenvelletje op meerdere plaatsen , dit zou toch niet mogen voor een nieuwe wagen .

@ Smurf ik zal het met hem eens overleggen , en hem duidelijk maken dat dit juist goed is voor zijn wagen .

@ Corsawim , ik zal zeker de auto van kop tot teen kontroleren op enige swirls of hologrammen , en nu nog een datum met hem afspreken en kan ik er aan beginnen nu ik weet dat mijn stappenplan ok is .

Bedankt allemaal voor de nuttige tips . :)^
 
@ picasso sinaasappelhuid behoort tegenwoordig tot de standaard uitrusting van nieuwe wagens. ;)
Hou er rekening mee dat op een witte wagens swirls en hologrammen soms moeilijk te zien (en zeker te fotograferen) zijn.

Succes! :ja
 
He Virus dat wist ik niet , daarom dat mijn wagen ook een sinaasappelhuid heeft .}:)w
En ik ga mijn best doen om er te vinden(swirls en hologrammen) , en eventueel te fotgraferen . ;)
 
iron x lijkt me veiliger op de lak dan kleien.
bij kleien is de kans op marring ALTIJD aanwezig.

ik woon vlakbij een spoorweg en er komen hier altijd treinen voorbij met auto's
en heel veel ka's en fiesta's.
iron x is hier dus meer op zijn plaats......
 
he cruiser raad jij me dan aan van deze niet te kleien ? De klei die ik gebruik is die van Mothers , is toch normaal een lichte klei ? ;)
 
1 Auto wassen met 2 emmer systeem.
1a Iron-X + afspoelen.
2 Auto kleien.
2a Licht polijsten met Monello Finale of Poorboys World Proffessional Polish.
3 Een glaze erop.
4 En als laatste in de wax zetten.

RST-Smurf doet bijna alleen maar nieuwe auto's. Aan zijn Show Off's te zien komt er van nieuwe auto's bergen vuil af. Goed reinigen lijkt dus noodzakelijk.
Daarom 1a toegevoegd aan jouw stappenplan.

Ik heb nog niet gehoord/gelezen dat de door jou gebruikte Mothers Klei marring veroorzaakt. Is een zeer milde klei.
Mocht je constateren dat het op die lak toch marring achterlaat (maar veel is te voorkomen door goed te smeren en klei regelmatig te schonen/kneden), dan kun je stap 2a toevoegen aan je stappenplan.
Daarom 2a toegevoegd aan jouw stappenplan.
 
He Aficior bedankt dit stappenplan ga ik zeker doen , want idd Smurf zijn nieuwe auto's zien er altijd gelikt uit nadat hij ze onder handen heeft genomen .
Nu nog een datum , en ik kan er aan beginnen . :)^
 
Aficior zei:
1 Auto wassen met 2 emmer systeem.
1a Iron-X + afspoelen.
2 Auto kleien.
2a Licht polijsten met Monello Finale of Poorboys World Proffessional Polish.
3 Een glaze erop.
4 En als laatste in de wax zetten.
5 CAMERA MEENEMEN EN FOTO'S MAKEN VOOR SHOW OFF.

Stap 5 toegevoegd. Had helaas verzuimd die toe te voegen en nu ik het na lees, realiseer ik mij mijn foutje.

Succes man en veel plezier met het werken aan zo een nieuwe auto.