• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

witte plekjes op de lak

koertie

Detailing addict
28 sep 2008
139
65
een collega had me vorige week gevraagd wat hij zou kunnen doen aan witte plekjes, puntjes op de lak.
hij denkt dat het witte verf is van pas gespoten wegmarkeringen.
Ik ga deze week eens kijken naar zijn wagen wat dit zou kunnen zijn.
zou dit te verwijderen zijn met kleien?
 
Ik denk dat je een hele goede kans hebt dat het gaat lukken, zeker de moeite waard!
 
Ik denk het ook ,ik had het hetzelfde voor met mijn velgen die tijdens de winterslaap in de garage lagen. Toen dacht vader dat het leuk was om luikjes te spuiten zonder dat de boel verlucht was.
Zelfs met een lichte klei ging het er makkelijk vanaf.
 
Idd, met klei moet dit heel goed lukken. Heb laatst een Megane gedaan die helemaal onder de witte spikkels zat en deze heb ik toch weer helemaal strak gekregen!
Mocht het met milde clay niet lukken kun je eventueel de medium nog proberen. Deze moet wel nabewerkt worden met een paintcleaner.
 
Ik zou alleen de klei van Meguiar's overslaan, die is waarschijnlijk te mild (meerdere gevallen meegemaakt waar deze te mild was). Pak de medium klei van Dodo Juice of van Poorboy's (tijdelijk uitverkocht) of onze eigen Carclean.com Medium Grade Clay.
 
Een milde cleaner is aan te raden, maar dan ook meteen voldoende. Het is exact dezelfde klei als van Dodo Juice en Poorboy's World.