• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte puntjes in blanke lak

bmw1

Detailing trainee
19 jun 2013
17
32
Hallo,
ben nieuw op het forum en heb me al voorgesteld! En hoop hier meer dingen te gaan leren!
Alvast mijn eerste vraag!

ik heb in mijn blanke lak aan beide zijkanten van de auto witte puntjes erin zitten.

Afbeelding :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]



Weet iemand of deze eruit te polijsten zijn? of wordt het gewoon allebei de zijkanten overspuiten?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom en alvast veel leerzaam plezier hier!

Dat is niet zo mooi, kan slecht gespoten zijn of ergens op een verkeerde plek gestaan?
Maar dat laatste lijkt me sterk want dan zou het heel je auto zijn.
Niks op je auto gebruikt tot op heden?

Polijsten is tot zoverre een wondermiddel dat je toch echt een testspot zou moeten doen.
 
Bedankt!!

Ik denk zelf dat de auto slecht gespoten is want er zit ook een sinaasappeleffect in.
En ik heb ook wel eens gehoord dat als je een auto net gespoten hebt en een week erna gaat wetsanden je deze puntjes krijgt.

Dus ik denk dat dat het is geweest maar weet ik niet zeker.


En met welke middel zou ik dan moeten polijsten? een grove?

alvast bedankt!
 
Ook dat zie je pas weer door een testspot en moeilijk te zeggen.
Op lakgebied heb jij al meer kennis denk ik maar gebruik zelf de DAP900V2 met monello producten en kompressor pads.
Op mijn eigen TT met uni-lak zwart moest ik al echt aan de gang met Inizio en een wolletje daarna Mezzo oranje, Finale met lichtgroen (andere pads hebben andere kleurcodes)

Ik heb veel glans maar dat sinasappelhuidje komt ook gewoon van de Audi fabrieken hoor kan ik je verzekeren en dat is niet de enige, als je erop gaat letten ;)

Maar check het stappenplan even op het forum en lees je even rustig in.
 
Hier een betere foto. Want je krijgt het niet goed op beeld.


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]





De puntjes bevinden zich op sommige plekken overal, maar op deze plek is er ook een normaal stukje lak.
Bovenin en onderin zie je de puntjes en tussenin normale lak.

Wetsanden heeft geen nut gehad want het blijft erin zitten....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oeps, ziet er helaas bekend uit :-(

Tim heeft ooit bij mij uitgevonden met behulp van het vergrootglas (101891) dat er blaasjes in de kleurlaag zaten...
DSC_6332.jpg
 
Van de siliconen, ik heb geen idee..



@ Gio

Hoe was het bij jou opgelost? overnieuw laten spuiten of?


En ook al zou ik het zelf overnieuw spuiten, wat is dan de schuur wijze? welke korrel ect?
En is er dan ook geen grote kans dat de nieuwe laklaag gaat opwerken/ siliconen?:s :s
 
Helaas kwam ik er pas achter nadat de lakgarantie verlopen was. Je kunt ze dus nog steeds bewonderen...