• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte puntjes op de lak, wat is het? Verf?

LaZeR

Detailing addict
11 aug 2011
45
52
Hey,

Ik ging gaan werken vandaag met een propere wagens.. terug na het werk zie ik dit op de volledige auto o_O! (valt minder op een witte maar op mijn zwarte motorkap is het VERSCHRIKKELIJK!)
2nbyoeh.jpg

2vi2lnn.jpg

nv8y34.jpg

2eb8y8x.jpg


Wat zijn dit??
Auto is al gewassen, ik durf er niet echt veel aankomen.. is dit permanent?
Pff vind het echt K*T..
 
Is het geen verf?

Misschien heeft iemand iets in het wit gespoten en is het spuitnevel?
Lijnen van de weg wit gespoten?

Al geprobeerd te kleien??
 
Ik zie dat je je wagen onder het viaduct van Vilvoorde plaatst..

Misschien is het wel verf van het viaduct :auw Ze hebben misschien al weer de witte lijnen gespoten??
 
Mijn klei is te zacht denk ik.. deze maakt allemaal witte "wazen" ipv iets te doen.. (is van Meg.)
Zou niet weten of ze spuiten met iets in de buurt van mijn werk.
Ze werken wel aan de brug (Viaduct Vilvoorde) die staat pal boven mijn wagen & ook naast ons zijn ze een winkelcentrum aan het maken..
Maar mijn wagen is de enigste met die puntjes?
Mvg,
 
Kleien zal denk ik wel werken (er vanuit gaande dat het latex is oid). En anders zal een Monello finale vast voldoende zijn om het te laten verdwijnen?

Maar hoe en wat het is? geen idee..
 
Met mijn klei lukt het niet.
Ik heb geen flauw idee wat ik nu moet doen, en het word waarschijnlijk erger want ik moet daar elke dag staan.
 
[mod]Woorden als HELP!!! in je topictitel zorgen er echt niet voor dat mensen je beter of sneller gaan helpen.

Lees even dit topic goed door:
Nieuw Topic plaatsen?--Lees-dit-eerst.--[/mod]
 
Is Azijn schadelijk voor de lak?
Iemand gaf me die tip, 50/50 verhouding met water zou ervoor zorgen dat de 'cement?' eraf gaat?
Mvg,
 
Ik zou eerst eens de hogedruk reiniger (eventueel bij de wasbox) erop zetten om te zien wat dat doet.
 
Soortgelijke vlekken ook op de auto gehad, gelukkig niet zoveel als jij die hebt. Ik heb geen idee waar ze vandaan zijn gekomen, maar ik heb ze met een stevigere klei (Dodo Juice Purposeful Purple paint putty) kunnen verwijderen. Het ging niet gemakkelijk, was wel ff werk.
Succes.
 
Kom net van de carosserier,
Hij krijgt het eraf met thinner, maar is wel extreem lang wrijven & gaat toch paar uur duren aangezien hij daarna zou moeten gepoliert worden & gewaxed.
Stel ik wil het zelf doen, kan ik dan met thinner te werk gaan en daarna een waxlaagje of is polieren een must dan?
En hij zegt dat het witte verf is ofzo, kan dit er lang op blijven zonder gevolgen? Aangezien als het een verzekeringsgeval is er een expert langs moet komen & het wel ff kan duren de "behandeling".

Dus mijn vragen:
Is de thinner schadelijk voor de lak? (Garage zei alleen op pas gespoten lak :weetniet)
Hoelanger dit erop blijft hoe erger de gevolgen of niet?
Stel dat ik het er met thinner zelf afdoe (en doe hem dus niet in de garage binnen ervoor) moet ik dan weer polieren of gewoon waxlaagje?
Polieren op sommige stukken van de wagen is redelijk moeilijk met de hand aangezien de lak erg zacht/gevoelig is.

Bedankt,
 
Is de thinner schadelijk voor de lak?

Als je het snel afneemt met een droge doek nee, laat je het te lang zitten dan is het zeker schadelijk en kan het je lak tot op het plaatwerk kaalvreten.

Hoelanger dit erop blijft hoe erger de gevolgen of niet?

Ja, zo snel mogelijk weghalen omdat het anders nog verder gaat uitharden

Stel dat ik het er met thinner zelf afdoe moet ik dan weer polieren of gewoon waxlaagje?

Hangt ervan af hoe de lak eruit ziet, lak wil nog wel is dof uitslaan door het gebruik van thinner dus dan moet je polijsten
 
Als je niet goed weet wat je doet kan je het beter laten doen denk ik dan.
Vraag om een rapport oid wat de beste man/vrouw heeft gedaan en de rekening dan natuurlijk.
Als je dan aangeef bij de verzekering dat je niet kon wachten omdat de schade anders erger zou zijn zullen ze daar toch wel begrip voor hebben.
Maar zo denk ik erover he en ik hoef niet te betalen.

Succes verder.
 
Een kennis gaat het komen doen, alleszins ik denk het toch dat ik het ga laten doen.
Mijn carrosserie garage heeft een bestek opgemaakt. Is wel paar honderd euro.
Nu verzekering is ingeschakelt en hopen nu dat het inorde komt
Klein vraagje:
Kan het kwaad dat die vlekken er nog wat op blijven?
Zou het zelf ZSM willen weg willen, maar er komt waarschijnlijk een expert.. Dusja...
Mvg,