• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte regenplekken in carbon, hoe verwijderen en vooral beschermen/voorkomen?

GregBem

Detailing rookie
18 jul 2015
3
0
42
Hoi! Ik heb carbon spatlappen voor en achter en telkens nadat hij even in de regen heeft gestaan dringt alles door tot in het carbon.
Dit komt grotendeels doordat ze soort van gel-coated (resin infusion) zijn en dus de lak alles doorlaat omdat het zo poreus is

Welke polish gebruik je best om dit weer goed te krijgen, en met welke wax/sealant beschermen?

Heb iemand geweten die zei dit te behandelen met Auto glym bumper & trim gel...
Of ook polijsten met Auto Glym Paint Pro Renovate en dan Refine.om dan af te werken met HD wax.

Iemand tips??
conv_2337.JPG

conv_2338.JPG
 
Kijk ik heb geen ervaring met zo'n dergelijke lak maar het eerste waar ik aan denk is een coating zoals bv van Gyeon. Ik zou daar eens naar informeren bij Carclean of dit een mogelijkheid is voor jouw situatie/laktype. Zij kunnen je vast verder helpen.
 
+1 voor een coating, en hoogstwaarschijnlijk een voor kunststof (Gyeon Trim)
Mailtje naar CCHQ en je weet het zeker
 
Een coating zal het zeker oplossen, maar het probleem is de doorlatendheid van de toplaag.
Effe contact opnemen met fabrikant en kijken wat hun voorstel oplossing is.
Voordeel is dat het een Nederlands top product is.
Ben zelf aan het denken van demonteren en spuiten.
 
Ben er vanuit gegaan dat een Donkervoort is ben er 99% zeker van....