• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

witte resten op rubbers

crae

Detailing rookie
12 mei 2010
31
0
hey allemaal, bestaat er ook een produkt voor de wit uitgeslagen rubbers zuiver te maken na het polieren?
of kan dit met bv bumpercare?normaal plakken ze de rubbers af maar de eigenaar van de auto heeft dit x-aantal tijd geleden niet gedaan:) grtjs!
 
Op verse vlekken ga je het misschien redden met APC ofzo.
Maar ik heb vlekken op mij trims er die krijg ik er echt niet meer uit.
Al zeker 10 verschillende producten getest, zelfs remreiniger, stomen tot zelfs klassieke trucs met pindakaas.
Maar echt niks weg te krijgen, en zijn echter gewone resten van polish.

Zal dus veel van de plasticsoort afhangen denk ik.

En die trim producten zijn maar tijdelijke oplapmiddeltjes, al meerdere getest en geen enkele dat 2maand de vlekken kon blijven verbergen.
 
Pindakaas :-"

Werkt echt super. Erop smeren en kwartiertje wachten. Dan afvegen en weg zijn de witte resten. :ja

In pindakaas zitten oliën die de trims voeden en enzymen breken het witte residu af.
 
:) pindakaas... lijkt me raar maar is mischien eens het proberen waard:roll was ook aant denken aan een produkt om bumpers enzo zwart te maken mmar das mischien maar tijdelijk, bedankt allemaal! grtjs
 
Toevallig heb ik dit weekend ook een auto bekeken van een iets te enthousiaste poetser (afplakken heeft hij nog nooit van gehoord) waarbij diverse kunstof delen zijn voorzien van polijst restanten... :sob:

normaal krijg ik dit met een borsteltje en een allesreiniger wel weg, daarna nog even met Monello Raffini Spruzzo geprobeerd en de auto gewassen, een hele verbetering, maar nog steeds zichtbaar :|

Nu had ik het kunnen oplossen door de delen te voeden, echter dan zou ik het slechts camoufleren...

Moet ik toch aan de APC of... ??

(Pindakaas is voor mij geen optie, dan kan ik daarna de kots van de auto schrapen :D )
 
Gister een testje gedaan met HD TOTAL Degreaser & Soil Remover, binnen enkele seconde verdwenen :heart_eyes:

voor het mooie even met een borsteltje inwerken, doekje erover en klaar :grinning:
 
Ik heb het ook een keer pindakaas gebruikt, binnen 10 seconden hadden onze husky's het ontdekt en schoongelikt! Werkt overigens goed, had geen afplaktape meer en kwam bij de A2 op de sideskirt met polijstmiddel. Was zo weg.
 
Net mn trims weer mooi zwart gekregen met pindakaas!
(m'n vrouw heb net het busje gebeld voor me)
Hahahah wat een goeie tip :D
 
whaha pindakaas is ook wat xD
maarja dat stinkt zo!

ik ga straks ff trim restorer testen op me trims!
toen ik begon met waxen wist ik niet dat het niet goed was hiervoor..
dus ze zijn nu mooi wit =p

zou wel ff posten hier hoe het afgelopen is! :p
 
heb ze met spray & wipe eerst schoongemaakt en vervolgens ingesmeerd met trim restorer..
nu ff laten intrekken paar minuutjes en dan afvegen en eventueel herhalen ;)

Goed? :p
 
S&W 'ontvet' / 'ontvuild' het niet echt super.
Daarom beter om APC of Meg's Super Degreaser te gebruiken.
Daarna een trim restorer naar keuze, soms nog een keer herhalen als het teveel intrekt.
 
dit is schoongemaakt met spray & wipe (had zo snel ff niks anders)

en dan ingesmeerd met een washandje paar minuten laten zitten en dan na poetsen met MF doek!
Ik heb Poorboy's World Trim restorer gebruikt:

nou ik vind het spul echt ge-wel-dig!
en damn me wijsvinger ruikt nu nog lekker naar kokos ;D jammie!
je zou bijna een nipje er van nemen!!! haha

de foto's:
me ouders hun skoda 50/50:
HPIM1370.jpg


mijn polo 50/50:
HPIM1367.jpg


ze moeten zeker weten nog een 2de behandeling! maar lijkt nu al tig keer beter!
meteen ook de deurklinken en het plastic bij de zijspiegels mee gepakt!
ik ga dit spul 200% zeker bestellen bij mijn 1st volgende bestelling! :D
 
hier mijn pindakaas reportage
4480f782.jpg

en de wit uitgeslagen strip..
4e6d55e1.jpg

insmeren
0899e393.jpg

even laten intrekken
81230725.jpg

afnemen met vochtig doekie
219bda28.jpg

helemaal nieuw :heart_eyes:
d0c865b4.jpg

voor het zwart maken moet je wat anders gebruiken, maar voor het schoonmaken werkt dit echt perfect