• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

witte stipjes op de lak, hoe te verwijderen ?

sampdoria

Detailing rookie
17 feb 2011
30
0
Vandaag mijn "nieuwe" -ahem- aanwinst eens grondig gewassen.
Nu zag ik dat de hele wagen onder de witte stipjes zit, het lijkt mij verf te zijn, soort spetters van een verfroller.
De auto moet in z'n geheel gekleid en gepolijst worden, dus ik vroeg mij af, of ik gewoon maar moet gaan kleien en
daarna gewoon moet gaan polijsten..
Of zou ik een andere volgorde c.q middelen moeten gebruiken ?
Kan zo even geen foto maken, de auto staat bij garage.
 
Grondig wassen,kleien en als er nog spetters zijn kan je eigenlijk erg veel gebruiken om het te verwijderen. Nagel lak remover (mild zonder aceton) wd40, noem maar op. Als het maar mild is en niet je auto lak wegvreet.

Zelfs,en misschien ook wel verstandig als je het aandurft, een stukje 3000 gritt wetsand papiertje van 3m of megs. De sporen van het wetsanden polijst je wel weg met het juiste middel en eventuele machine (dap)
 
Zitten de spetters ook op het dak? Mijn moeder had ook last van witte verf spetters, kwamen van net getrokken strepen op de weg. Met klei ging dit goed weg ondanks dat het er een paar weken op had gezeten. (daarna alleen niet meer de rest van de auto doen met dat stuk klei ;)
 
ooit de gehele auto vol gehad. De parkeergarage waar ik dagelijks stond, werd gerenoveerd en de wanden werden netjes wit gespoten. Met de spuitnevel nam men het niet zo nauw, en heel de auto zat onder. Toen was ik nog niet zo gesteld op mijn auto, en ik zag het pas een paar weken later, toen ik de auto wilde wassen. Met een handwas ging het er niet van af. Twee keer door een betere carwash (op kosten van het schildersbedrijf), en de verf was weg. Effect op de lak ? No idea. Toen werd een auto immers nog met één emmertje, spons, zeem en een scheut afwasmiddel gewassen.
 
Je kunt een medium-zware klei proberen om deze spetters te verwijderen. Welke klei heb je nu gebruikt? De Dodo Juice Purposeful Purple is een medium klei, je zou ook Meguiar's Pro. Agressive klei kunnen nemen, maar die is wel een stuk duurder. Ook een teer- en/of lijmverwijderaar zou de uitkomst kunnen bieden.
 
Ik heb nu de Mothers klei, ik merk dat deze al "grover" is als de Meguairs die ik eerder gebruikte. kleeft ook minder aan je vingers:)^
Ik wil zaterdag als de tijd het toe laat even een testspot doen om te kijken of de stipjes eruiot te kleien en te polijsten zijn.
't is nogal een aardig grote auto (Volvo V90)
 
Ik had ook een wit stipje wat op verf leek op mijn nieuwe Cee'd. Dat verdween met Tar.X en een microfiber!
 
Op de laatste DAP-clinic even een stukje met de Poor Boys klei gedaan en dat werkt perfect !
Bedankt Dennis en Tim! (en de rest natuurlijk..)