• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte vlekjes op de lak na het wassen. Wat is het en kan het inbranden?

LaZeR

Detailing addict
11 aug 2011
45
52
Hey,

Ik was mijn wagen zelf nu met de 2 emmer methode.
Nu ik heb allemaan van de vlekjes, soort kalkvlekken maar ik kan ze wegdoen op mijn auto..
Brandde deze in als de zon er in schijnt? Of pas na paar dagen/weken? Aangezien ik geen zin heb om ze eruit te polieren later.
En hoe verhelp ik deze als ik de auto was?
 
Vlekjes voorkom je het makkelijkst met een goede droogdoek
Daarna eventueel met een detailerspray en een zachte doek nalopen en uitbuffen

Als je de vlekjes makkelijk weg kunt wrijven is het vaak fijn stof dat in een waterdruppel is gewaaid
Zijn de vlekjes wat lastiger dan kan het kalk uit het spoelwater zijn
Tegen kalk kan je een filter nemen, dat scheelt ook nog eens op het verbruik van shampoo

Hans
 
Hallo,

Soms is het handig om bvb enkel de bovenkant van de auto te wassen en al af te spoelen ivm die vlekjes

(dak-ramen-tot net onder de ramen eigenlijk en afspoelen)

Daarna de rest van de wagen wassen of eerst de linkerhelft en terug afspoelen en dan de rechterhelft en afspoelen

Die vlekjes kan je vermijden door zo'n ontkalk-systeem te gebruiken ,maar als het niet hardnekkig is zou ik gewoon de auto afdrogen en er daarna met s&w over gaan.

Ik doe meestal dit : wassen-afspoelen-drogen met delirium of andere-alles nalopen met s&w-de lak nogmaals met een mengeling van qd+

s&w en strijkwater : 1/ 1/1 nalopen(en oppoetsen want anders blijf je zien waar je bent geweest met dat spul :-b )

Als je enkel de s&w gebruikt kan je bvb een mf-handschoen nemen(uit auto5 met van die meerdere laagjes) en kan je heel makkelijk

1 kant insprayen en met de andere kant gelijk nawrijven :-"



(enkel de qd+ van poorboys wrijft veel moeilijker uit daarom die mengeling aangemaakt en werkt ...........beter vind ik )

Danny
 
Ik gebruik ook de spray&gloss achteraf.
Maar als je auto in de zon staat zoals de mijne tijdens het wassen, dan raad ik aan om tussendoor de auto dikwijls af te spoelen.
Ook in verband met de shampoo, want de PB Slick & Suds die ik heb, durft wel vlekken te maken.
Ik was meestal het dak en de ruiten, dan spoelen, één zijkant, spoelen, andere zijkant, spoelen, voorkant, spoelen, achterkant, spoelen, en dan de skirts en bumpers, en weer spoelen...
En daarna zet ik een verloopstuk op m'n tuinslang om een gieter na te bootsen en spoel ik nogmaals de auto af.
Daarna meteen afdrogen...

Zoals je merkt verspil ik veel water om kalkvlekken te voorkomen, ik raad zeker een onthardingsset aan.
Bij mij staat er gewoon nog geen omdat ik het sanitair nog opnieuw moet aanleggen in huis ;)