• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wok is de naam :)

Wok

Detailing addict
8 mrt 2010
48
52
Met de deur in huis: Wok is de (bij)naam, 29 lentes jong, woonachtig te Eindhoven en er stroomt benzine door mijn aderen ;) Ik ben een autoliefhebber in de ruimste zin van het woord, maar Peugeots hebben bij mij toch een streepje voor. Zelf heb ik drie Leeuwtjes voor de deur staan:

Peugeot 308 1.6HDiF-110 XT (2008)
full.jpg

Leasebak, opgeleukt met xenon, JBL-audio en Bleutooth (fabrieksopties!)

Peugeot 205 CTI (1988)
full.jpg

1.6 105pk op papier, 1.9 122pk in werkelijkheid, wordt op termijn weer 1.6 met ~110pk.

Peugeot 205 Green 1.4 (1988)
full.jpg

1.4 met Solex carb. 60 trappelende paardjes en twee ton achter de kiezen. Gekocht om de leasebak uit de bijtelling te houden. Heb het ding net anderhalve maand in bezit, maar ze heeft mijn hart al gestolen :heart_eyes:
Het gekke ding rijdt echt fantastisch!

De leasebak (308) gaat gewoon naar de garage voor onderhoud, maar de 205jes onderhoud ik zelf. Dat gaat me best goed af (al zeg ik het zelf), maar van detailen heb ik amper kaas gegeten. Zodoende hier terecht gekomen en ik ga nog maar even verder lezen hier. Ik heb inmiddels een beeld gekregen hoe ik de 205 Green weer kan opkalefateren, want die is er echt slecht aan toe qua lak :(
 
Welkom Wok.
Bij ons in de buurt woont een 205 freak en heeft zelfs al een 2005 gemaakt.
M.a.w. een 205 limousine, deze is ongeveer een meter langer dan een standaard 205.
Die jonge is een zeer goede carresorie hersteller, als er geen plaatwerk is te krijgen klopt hij net zolang op een plaat totdat het overeen komt.
 
Thanx all! :cool:

Blamm zei:
Bekende naam, en zeker auto's! van GoT uiteraard
Welkom, mooie 205jes :grinning:
BMW4Life zei:
Inderdaad een bekende naam, van de 308club denk ik :-b

Welkom hier!

Kleine wereld, dat internet :D

Welkom,

Zo'n doffe witte, kan je pas echt resultaat mee behalen.

Succes, Hans

Ik heb het topic over de eerste DAP-ervaringen met een oude Golf al gelezen. De 205 is gelukkig niet zo verwaarloosd als die Golf, maar ik heb inmiddels wel een goed beeld gekregen wat er mogelijk is. Die DAP500 neem ik in ieder geval mee zodra ik bestelling ga doen bij carclean :ja
 
Zo dan... Laat ik hier het stof maar weer eens van af blazen :D

Alle auto's uit de startpost hebben inmiddels een andere eigenaar gekregen, dus de hoogste tijd om mijn huidige wagenpark aan jullie voor te stellen. Hoewel ik nog steeds een Peugeotrijder ben in hart en nieren, leg ik mijn dagelijkse kilometers tegenwoordig af met een andere Fransoos:
8619380005_b35ca1e680_o.jpg

(Renault Mégane Estate 1.5 dCi GT-line 2012)

Dat betekent echter niet dat ik mijn passie voor Peugeot heb verloochend, want ik heb nog genoeg te hobbyen:

Als eerste mijn 205 CTI:
15209227882_8c645744b0_c.jpg


Zoals je ziet: work in progress... Plan is een volledige restauratie met motorwissel (had: 1.6 8-klepper 105pk, krijgt: 2.0 16-klepper 170pk). Gaat alleen nog wel even duren, want de koets heeft een paar roestplekjes die aangepakt moeten worden en dan moet-ie een compleet nieuw jasje gaan krijgen...

Vervolgens heb ik een 205 GTI om me op uit te leven:
14675304943_8eee8ebe5e_c.jpg


Lijkt zo op het oog best netjes, maar ik heb hier al veel werk aan verricht en er zit nog altijd veel werk aan. Maar goed, het is wel een originele NL-er van eerste eigenaar die maar liefst tot 260.000km dealeronderhouden is (boekjes erbij!). Het uiteindelijke plan is ook hier volledige restauratie in fabrieksoriginele staat. Qua interieur ben ik al bijna klaar.

Last but not least heb ik me een paar maanden geleden een droom werkelijkheid kunnen maken:
15303092367_c3e5ea0a8c_c.jpg


Een heuse 604! Als kers op de taart ook nog eens in een zeldzame kleur i.c.m. een zeldzaam interieur i.c.m. de zeer zeldzame optie van een fabrieksaf gemonteerde rechter buitenspiegel (met verstelling van binnenuit!). De auto is tien jaar geleden volledig gerestaureerd qua koets, maar helaas steekt de roestduivel hier en daar weer de kop op. Dat moet dus weer aangepakt worden. Technisch is de auto tiptop.